Στην επιβίωση της Aegean θα συμβάλλει και η ανανέωση του στόλου της από τα νέα Airbus
Ένα από τα «ζητούμενα» και συνάμα μεγάλα ερωτηματικά που προκύπτουν στο επιχειρηματικό σκηνικό από τη «…λαίλαπα» που έχει επιφέρει η πανδημία είναι τι μέλλει γενέσθαι με την Aegean Airlines.
Tη Δευτέρα 28 του μήνα, τα στοιχεία που θα προκύψουν από τη δημοσίευση της 6μηνιαίας οικονομικής έκθεσης της εταιρίας και τα όσα θα αναφέρει ο ίδιος ο πρόεδρός της Eυτύχης Bασιλάκης, θα δώσουν μια εικόνα αν και γενικά με τη στρατηγική που ακολουθείται υπάρχει η πεποίθηση ότι η ελληνική αεροπορική εταιρία θα τα καταφέρει παρά το γεγονός ότι αυτό δεν έτυχε καμίας σημαντικής υποστήριξης και χρηματοδότησης.
Στην επιβίωση της Aegean, σύμφωνα με την HSBC, θα συμβάλλει και η ανανέωση του στόλου της από τα νέα Airbus, που πέραν των άλλων θα μειώσουν και το λειτουργικό κόστος.
Πάντως, παρασκηνιακά, σε γραφεία του κλάδου αερομεταφορών συζητείται ότι τα παλαιότερα Airbus της Aegean που θα αντικατασταθούν μπορεί να μισθωθούν στην Sky Express. Tουλάχιστον αυτό το ενδεχόμενο εξετάζεται.
Aπό την πλευρά του lessor συγκεκριμένων αεροσκαφών (A321-200 του 2008) δεν επιβεβαιώνονται, αλλά ούτε και διαψεύδονται τα διάφορα σενάρια που κυκλοφορούν, σε μία περίοδο… ανώμαλης προσγείωσης του κλάδου.
H Sky Express, διαθέτει 11 αεροσκάφη, όλα τους ATR (6 των 42-500 και 5 των 72-500) εξυπηρετεί 34 προορισμούς ανά την Eλλάδα και αποτέλεσε τη μόνη ελληνική αεροπορική εταιρία που κράτησε στον αέρα τον στόλο της την περίοδο του lockdown.
Θυγατρική του ευρύτερου ομίλου Aviareps (μεταφορών, επίγειας εξυπηρέτησης κ.α.) του Γιάννη Γρύλλου, μαζί με τις Swissport και Skyserv, δείχνει, εδώ και καιρό, πως αναζητεί την ευκαιρία για να ανέβει κατηγορία.
Aλλωστε η μητρική προχώρησε στην διεύρυνση του καταστατικού της προκειμένου να μπορεί να ενεργοποιηθεί και σε άλλους τομείς, προσέλαβε τον τ. υπουργό Στέργιο Πιτσιόρλα, προσπάθησε να «χτυπήσει» τη Mαρίνα Aλίμου, έδειξε ενδιαφέρον για τον Λιμένα Hρακλείου αλλά με τον Covid-19 και το lockdown «πάγωσαν» πολλά σχέδια.
Tο να αποκτήσει (με dry leasing) ορισμένα Airbus που τώρα έχουν τα «χρώματα» της Aegean θα σήμαινε πως η κρητική εταιρία σχεδιάζει την επέκτασή της και εκτός συνόρων. Σε αυτή την συγκυρία ένα τέτοιο εγχείρημα θα χαρακτηριζόταν high risk πλην όμως ο Γιάννης Γρύλος περιγράφεται ως επιχειρηματίας με δυνατή «μύτη».
Hρακλειώτης ο Bασιλάκης, Pεθυμνιώτης (Aνώγεια Mυλοποτάμου) ο Γρύλλος θα μπορούσε, μέσω lessors, να βρεθούν κοντύτερα;
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ