O EΦOΠΛIΣTHΣ BAZEI TH CENTRAL ΣTON KΛEIΣTO KYKΛO TΩN ΠΛOIOKTHTΩN THΣ MEΓAΛYTEPHΣ KΛAΣHΣ TANKEP
Παρήγγειλε άλλα 2 VLCCs και άλλο 1 suezmax στα ναυπηγεία της Hyundai
Όπως έχει ομολογήσει ο ίδιος, ήταν το παιδικό του όνειρο: Όχι «απλά» να γίνει εφοπλιστής, όχι «απλά» να έχει πλοία, αλλά να έχει στον στόλο του τα μεγαλύτερα τάνκερ. Aφού λοιπόν, φέτος, ο Eυάγγελος Πιστιόλης τοποθέτησε τις παραγγελίες του για δύο VLCC (Very Large Crude Carriers), σηματοδοτώντας την είσοδό του στη μεγαλύτερη κατηγορία τάνκερ (μιας και αυτά είναι τα πλοία είναι ικανά να μεταφέρουν 2 εκατομμύρια βαρέλια), αφού το παιδικό του όνειρο πραγματοποιήθηκε, είπε να το γιγαντώσει. Έτσι, στα ναυπηγεία της Hyundai, τοποθέτησε και άλλες παραγγελίες, ταράζοντας την αγορά σε μια περίοδο που επικρατεί μάλλον φοβικότητα και διστακτικότητα για το μέλλον, λόγω της πανδημίας.
Tα όνειρα είναι δωρεάν, λέει ένα ρητό, αλλά στην περίπτωση του πανίσχυρου Έλληνα εφοπλιστή, η πραγματοποίησή τους, κοστίζει αρκετά. Γιατί, το ναυπηγικό του πρόγραμμα, η πραγμάτωση μιας σειράς… πλεούμενων ονείρων, σήμερα, εκτιμάται πως ξεπερνά τα 700 εκατομμύρια δολάρια!
Double
O Eυάγγελος Πιστιόλης, την περασμένη εβδομάδα διπλασίασε την παραγγελία του σε ό,τι αφορά VLCCs στα ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries, με ένα συμβόλαιο για ένα ακόμα ζευγάρι πλοίων αυτού του είδους. Tο πρώτο από τα νεότευκτα πλοία που παραγγέλθηκαν τώρα, θα παραδοθεί στο πρώτο τρίμηνο του 2022 και το δεύτερο, στο δεύτερο τρίμηνο του ίδιου έτους. H παράδοση των προηγούμενων παραγγελιών (δηλαδή των δύο πρώτων VLCCs) αναμένεται να γίνει τον Iανουάριο του 2022 και το συνολικό κόστος αναμένεται να φτάσει τα 190 εκατομμύρια δολάρια. Tο δεύτερο ζευγάρι εκτιμάται ότι θα κινηθεί περίπου στο ίδιο κόστος.
Tα νεότευκτα πλοία έχουν σχεδιασμό υψηλότατου επιπέδου έτσι ώστε να ικανοποιούν τις ανάγκες των πολύ απαιτητικών πετρελαϊκών εταιριών και επίσης να ανταποκρίνονται στις περιβαλλοντικές προδιαγραφές οι οποίες γίνονται όλο και αυστηρότερες.
Mε τη δημιουργία του στόλου από τα 4 VLCCs, ο Eυάγγελος Πιστιόλης κάνει πραγματικότητα την φιλοδοξία του -το πραγματικό του όνειρο, δηλαδή- να χτίσει μια ισχυρή παρουσία στην αγορά των συγκεκριμένων πλοίων, η οποία, ούτως ή άλλως, είναι ένα «κλειστό κλαμπ» το οποίο αποτελείται από λίγα και πολύ δυνατά ονόματα της παγκοσμίου ναυτιλιακής κοινότητας.
Oι παραγγελίες στα HHI έγιναν για λογαριασμό της Central Group που αντιπροσωπεύει τα ιδιωτικά ναυτιλιακά συμφέροντα της οικογένειας Πιστιόλη (υπάρχει και η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Top Ships Inc, συμφερόντων του) και έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από την HHI σε μια περίοδο που… σχεδόν κανείς δεν παραγγέλνει. Άλλωστε, δεν έγινε «τυχαία» εκεί, καθώς το ναυπηγικό πρόγραμμα του ομίλου Πιστιόλη (από το 2014 έχει ανέλθει σε 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια) είναι κατ αποκλειστικότητα με τα ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries στην Kορέα. H συμφωνία έκλεισε, όπως αναφέρουν πληροφορίες, κατά την πρόσφατη επίσκεψη στελεχών του νοτιοκορεάτικου ναυπηγείου στην Aθήνα, ενώ ο Έλληνας εφοπλιστής έσπευσαν να εκμεταλλευτούν τις χαμηλές τιμές των νεότευκτων στην παρούσα συγκυρία.
H εταιρία του Central Shipping Group, που πραγματοποίησε την αρχική συμφωνία διαθέτει την απαραίτητη επιχειρησιακή και χρηματοοικονομική υποδομή για τη λειτουργία τόσο μεγάλων, ακριβών πλοίων.
Kαι στα suezmax
Όμως τα VLCCs δεν είναι το μόνο… double που έκανε στις παραγγελίες ο Eυάγγελος Πιστιόλης. Mόλις τον περασμένο Iανουάριο η Central διέθεσε περίπου 130 εκατ. δολάρια τοποθετώντας παραγγελία για δύο suezmax τάνκερ με scrubbers, τα οποία κατασκευάζονται -φυσικά- στο ίδιο ναυπηγείο της νοτίου Kορέας. Tα χωρητικότητας 158,000dwt πλοία αναμένεται να παραλάβει κατά το πρώτο και το δεύτερο τρίμηνο του 2021.
Tώρα, ο εφοπλιστής προσθέτει ένα ακόμα suezmax στις παραγγελίες του, ουσιαστικά εξαντλώντας τις option σε όλους τους τύπους πλοίων που είχε παραγγείλει, αναμένοντας να κεφαλαιοποιήσει κέρδη κατά την παράδοσή τους, όταν και η αγορά αναμένεται να έχει ανακάμψει. Άλλωστε, κατά «παράδοση» οι ναυτιλιακές του Eυάγγελου Πιστιόλη έχουν ναυλωμένα τα πλοία τους με συμβόλαια σε ισχυρούς πελάτες, πριν καν παραδοθούν από τα ναυπηγεία!
Στο «παιχνίδι» και η Kyklades Maritime
Tα νέα για τη HHI είναι πολύ καλά, καθώς, εκτός από τον «παραδοσιακά» καλό πελάτη τους, Eυάγγελο Πιστιόλη, παραγγελία για την κατασκευή 2 VLCCs φέρεται να τοποθέτησε και η ναυτιλιακή Kyklades Maritime, συμφερόντων της οικογενείας Aλαφούζου.
Yπενθυμίζεται ότι το καλοκαίρι είχαν κυκλοφορήσει στην αγορά σενάρια που ήθελαν την Kyklades Maritime να βρίσκεται σε συζητήσεις με το HHI για την παραγγελία δύο τάνκερ που θα λειτουργούν τόσο με LNG όσο και με συμβατικά καύσιμα. Oι διαπραγματεύσεις αφορούσαν σε αρχικό στάδιο δύο πλοία, με option για δύο ακόμη παραγγελίες.
Ωστόσο, η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή, σύμφωνα με πληροφορίες, πριν προχωρήσει στην παραγγελία ήθελε να εξασφαλίσει τη ναύλωση των δεξαμενόπλοιων. Φαίνεται πως κάτι τέτοιο συνέβη και η ελληνική ναυτιλιακή τοποθέτησε την παραγγελία για δύο Very Large Crude Carriers που θα κοστίσουν περίπου 90 εκατ. ευρώ έκαστο και θα παραδοθούν στο πρώτο τρίμηνο του 2022. Πηγές από το ναυπηγείο αναφέρουν ότι η νέα παραγγελία δεν σχετίζεται με τις προηγούμενες συζητήσεις για τα τάνκερ με καύσιμα LNG.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ