Σύμφωνα με νέα έρευνα που παρουσίασε η Παγκόσμια Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) ένα άτομο στην διάρκεια μιας χρονιάς έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να χτυπηθεί από κεραυνό από το να κολλήσει Covid-19 κατά τη διάρκεια μιας εμπορικής πτήσης.
Το παγκόσμιο σώμα που εκπροσωπεί αεροπορικές εταιρείεςυπερασπίστηκε σε χθεσινή συνέντευξη τύπου ότι από τις αρχές του 2020 έχουν αναφερθεί 44 κρούσματα Covid-19 που η μετάδοση πιστεύεται ότι συνέβη κατά τη διάρκεια μιας πτήσης. Σημειώνει δε ότι κατά την ίδια περίοδο, περίπου 1,2 δισεκατομμύρια επιβάτες έχουν ταξιδέψει, συνεπώςμε την πιθανότατα μόλυνσης να κυμαίνεται στο 0.0000036%.
Σύμφωνα με έρευνα των κατασκευαστών αεροσκαφών, Airbus, Boeing και Embraer, τα συστήματα ροής αέρα ελέγχουν την κίνηση των μικροσωματιδίων στη καμπίνα, περιορίζοντας τη διάδοση των ιών. Προέκυψε δε ότι τα συστήματα ροής αέρα αεροσκαφών, τα ειδικά φίλτρα, το φυσικό εμπόδιο της πλάτης του καθίσματος, η καθοδική ροή αέρα και οι «υψηλοί ρυθμοί ανταλλαγής αέρα» μειώνουν τον κίνδυνο μετάδοσης ασθενειών μέσα στην καμπίνα.
Η συνέντευξη τύπου έρχεται μετά την δημοσίευση αρκετών μελετών τον Σεπτέμβριο που υποστήριζαν ότι μια καμπίνα αεροσκάφους αποτελεί μια πιθανότατα σημαντική πηγή διασποράς κοροναϊού.
Η Ένωση παραδέχεται ότι δεν υφίσταται ακριβής τρόπος καταγραφής του πραγματικού αριθμού κρουσμάτων που μολύνθηκαν σε πτήσεις. Υποστηρίζει όμως ότι από τα στοιχεία των αεροπορικών εταιριών και τις υγειονομικές αρχές, συνδυαστικά με αναλυτική καταγραφή της διαθέσιμης βιβλιογραφίας, δεν προκύπτει ότι γίνεται ευρεία μετάδοση COVID-19 στο αεροσκάφος.
Ακόμα κι αν δεν καταγράφεται το 90% των περιπτώσεων, θα συνέχιζε να αποτελεί μια περίπτωση ανά 2,7 εκατ. ταξιδιώτες, δήλωσε ο ιατρικός σύμβουλος της ΙΑΤΑ, Δρ. David Powell. Ενθαρρυντικό, τέλος, είπε είναι και το γεγονός ότι τα δεδομένα αυτά προκύπτουν από την περίοδο πριν την ευρεία εφαρμογή μάσκας στις πτήσεις και στα αεροδρόμια.