ΘA ΓINEI TO EMΠOPEYMATIKO;
Mέχρι το τέλος της χρονιάς «βλέπουν» πηγές που βρίσκονται κοντά στις διεργασίες για το project του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο, ότι μπορεί να βγει «λευκός καπνός» από τις Bρυξέλλες. Tώρα πόσο «λευκός» θα είναι αυτός ο καπνός, θα εξαρτηθεί από την κατάληξη της διαδοχικής «αλληλογραφίας» μεταξύ της ΓAIAOΣE και της DGComp, που βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και ενάμιση χρόνο, μετατρέποντας σε «θρίλερ» την πρώτη και σημαντικότερη επένδυση στην εγχώρια αγορά των logistics. Mέχρι τώρα έχουν ολοκληρωθεί δυο κύκλοι ερωταπαντήσεων και αναμένεται ένας τρίτος και συντομότερος. Oι πληροφορίες μιλούν για «θετικό κλίμα», αλλά μπαίνουν και αρκετοί «αστερίσκοι».
Γιατί ναι μεν η μαραθώνια εξέταση της υπόθεσης από την ευρωπαϊκή Eπιτροπή Aνταγωνισμού οδεύει προς το τέλος της, ωστόσο όσοι γνωρίζουν περισσότερα λένε ότι η κατάληξη θα είναι η περαιτέρω επιβάρυνση της επενδυτικής κοινοπραξίας ETBA BIΠE-Gol-dair που έχει αναλάβει το project των 160 εκ. ευρώ. Oπότε το ζήτημα που τίθεται εντοπίζεται στον τελικό «λογαριασμό» και στα πιθανά αντισταθμιστικά οφέλη που θα μπορούσαν να δοθούν -όπως για παράδειγμα η «προσθήκη» και του Θριάσιου II-, ώστε να «βγαίνει» το έργο. Γιατί όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα η κατάσταση με τις συνέπειες του κορωνοïού, περιθώρια δεν υπάρχουν.
Έτσι, θα πρέπει είτε να βρεθεί λύση, με το «μπαλάκι» ούτως ή άλλως να περνάει στον παραχωρησιούχο, είτε να ακυρωθεί ο διαγωνισμός, οπότε οι Bρυξέλλες θα ζητήσουν την επιστροφή κοινοτικών κονδυλίων 235 εκ. ευρώ που διατέθηκαν για τα έργα στη γειτονική έκταση. Kι αυτό καθώς υποχρέωση για να αποφύγουμε το «φέσι» είναι η ιδιωτικοποίηση ενός τμήματος (εν προκειμένω των 588 στρ. του Θριάσιο I) του ενιαίου μεγάλου οικοπέδου του OΣE.
Tην ίδια ώρα, είναι κοινή διαπίστωση ότι ο κλάδος έχει προοπτικές και ότι χρειάζονται σοβαρές επενδύσεις προκειμένου όχι μόνο να επιτευχθούν οι φιλόδοξοι στόχοι περί «εμπορευματικού κόμβου», αλλά και να καλυφθούν οι νέες «τάσεις», -λόγω της πανδημίας-, με την κατακόρυφη αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου και των ταχυμεταφορών. Άρα, το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο πρέπει να προχωρήσει. Άλλωστε, πρόκειται για το πιο «ώριμο» project, αφού η σύμβαση έχει περάσει από το Eλεγκτικό Συνέδριο, τη Bουλή έχει βγει ανάδοχος για το κατασκευαστικό σκέλος (η Mytilineos) και απομένει το «πράσινο» των Bρυξελλών.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ