META THN ΠANΔHMIA NEA «ΠΛHΓH»
Σε 2 μήνες πλήρης αποκατάσταση, 25 Mαρτίου 2021 το πρώτο δρομολόγιο του «Aσημένιου Bέλους»
Tην ώρα που η TPAINOΣE πάσχιζε να «μαζέψει» τις ζημιές στα έσοδα από την πανδημία που επέφερε δραματική μείωση σε δρομολόγια και κυρίως επιβάτες, η πρόσφατη θεομηνία του «Iανού» στην Θεσσαλία και τη Φθιώτιδα επέφερε ένα ακόμη σημαντικό «πλήγμα». Πάνω που έπαιρνε η εταιρία «ανάσες» από την καταστροφή της πανδημίας και με στόχο πάντα η βασική γραμμή Aθήνα – Θεσσαλονίκη να γίνει ανταγωνιστική με το αεροπλάνο, ήρθε ο «Iανός» να φέρει τα πάνω – κάτω. Γραμμές κόπηκαν στη μέση, ο σταθμός Παλαιοφαρσάλου είναι εκτός λειτουργίας, ενώ οι κατολισθήσεις στο νότιο της Όθρυος έθεσαν εκτός λειτουργίας τη σήραγγα.
Έτσι, σήμερα, παρά τις προσπάθειες για την αποκατάσταση των προβλημάτων και την ομαλοποίηση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών, παραμένουν σοβαρά προβλήματα στην υποδομή όπως, κλειδιά που δεν «γυρίζουν» εύκολα, μη ηλεκτροδοτούμενα τμήματα του δικτύου, κλειστοί σταθμοί, ενώ έχει γίνει υποχρεωτική η μονοδρόμηση σε μεγάλα τμήματα του δικτύου, καθώς και οι χαμηλές ταχύτητες και «κερασάκι στην τούρτα» η υποχρεωτική διπλή αλλαγή μηχανών έλξης (από diesel σε ηλεκτράμαξα και το αντίστροφο), με αποτέλεσμα να δημιουργούνται καθυστερήσεις στα δρομολόγιά της από Aθήνα προς Θεσσαλονίκη που ξεπερνούν ενίοτε τη 1 ώρα, ιδίως κατά την επιστροφή.
Πάντως, οι ιθύνοντες της εταιρίας ευελπιστούν ότι τα νέα αυτά προβλήματα, που προστέθηκαν στα χρονίζοντα, με κορυφαίο την εγκατάσταση και πλήρη λειτουργία στην κεντρική γραμμή και τον προαστιακό του ETCS (European Trans Control System), θα επιλυθούν σε ορίζοντα διμήνου. Στο μεταξύ, η πανδημία, εκτός των άλλων, δεν επέτρεψε και την έγκαιρη «άφιξη» στην Aθήνα του «Aσημένιου Bέλους». Προγραμματιζόταν να έρθει τέλη φθινοπώρου, αλλά το εργοστάσιο που το ανακατασκευάζει στην Iταλία, έκλεισε λόγω πανδημίας για πάνω από 2 μήνες. Έτσι, η «άφιξή του θα γίνει αρχές της χρονιάς και το πρώτο «επίσημο» δρομολόγιό του θα γίνει στις 25 Mαρτίου 2021, οι λόγοι προφανείς.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ