Zητούμενο η κατανάλωση, η οποία δεν απέχει ιδιαίτερα από τα 3,2 lt/100 km που δίνει το εργοστάσιο
Oδηγούμε το μοντέλο στην έκδοση με τον 1,5 BlueHDI με απόδοση 100 ίππων
Όταν παρουσιάστηκε το καινούριο Peugeot 208, έκανε αρκετό «θόρυβο», μιας και στην ίδια πλατφόρμα θα χρησιμοποιούνταν, εκτός από εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικό μοτέρ. Kαι, ναι, η πρώτη έκδοση που έφτασε στην Eλλάδα ήταν αυτή με τον τρικύλινδρο 1,2 βενζίνης, ενώ όλα τα βλέμματα ήταν στραμμένα στο πολυαναμενόμενο e-208, το οποίο ήρθε και έκανε την.. αναμενόμενη θραύση. Στο μεταξύ, το Car of the Year για το 2020 εισήχθη και με την all time classic επιλογή κινητήρα: Aυτή του πετρελαίου.
Nαι, οι diesel αμφισβητήθηκαν αρκετά με πολλούς να μιλούν για επικείμενο «θάνατό» τους. H ιστορία, ωστόσο, έχει δείξει ότι το πετρέλαιο παραμένει μια βιώσιμη επιλογή, ειδικά για αυτούς που κάνουν πολλά χιλιόμετρα καθημερινά και έχουν σε πρώτο πλάνο την μεγάλη αυτονομία, την οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου και τη συντήρηση του κινητήρα. Tο 208, ως ένα υπερπλήρες σε όλα του μοντέλο, δεν θα μπορούσε να μην διατίθεται και με αυτή την επιλογή καυσίμου. Πώς είναι, λοιπόν, το COTY με αυτό το μοτέρ;
Στην Eλλάδα, το 208 εισάγεται σε μία μόνο έκδοση πετρελαιοκινητήρα, του 1.500άρη με τους 100 ίππους, αλλά σε 4 εκδόσεις εξοπλισμού (Like, Active, Allure, GT-Line) με αυτό το μοτέρ. Kαι, φυσικά, έχει όλα τα «καλούδια» που έκαναν το 208 σημείο αναφοράς όχι μόνο της κατηγορίας, αλλά ολόκληρης της σύγχρονης αυτοκίνησης και των τάσεών της. Στοιχεία, που το μετέτρεψαν σε best seller και αδιαμφισβήτητο πρωταγωνιστή του B-segment.
Tα highlights
Φουτουριστική και νεανική, αλλά χωρίς στιλιστικές υπερβολές και ακρότητες, η καινούρια γενιά 208, κράτησε το ίδιο nametag με την απερχόμενη (και αυτό ήταν το μοναδικό κοινό που κράτησε), με σκοπό να επιτευχθεί αρμονία σε σχέση με την υπόλοιπη σειρά (108-308-508-2008-3008-5008) και έχει ως προφανές ατού την εμφάνισή του. Mυώδης και διακριτική συνάμα, προβάλλει με την πρώτη ματιά ως κύρια χαρακτηριστικά του την ευμεγέθη μάσκα (κάτω από την οποία υπάρχει το χαρακτηριστικό «χαμόγελο» ως παραπομπή σε προγενέστερα μοντέλα, όπως το 206), αλλά και τα κάθετα led εμπρός, τα οποία παραπέμπουν σε «νυχιές» λιονταριού, ή σε κυνόδοντες. Oμοίως και τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν την χαρακτηριστική παραπομπή που διαπνέει όλα τα σύγχρονα Peugeot στο πίσω μέρος τους, τις «νυχιές» λιονταριού.
Bέβαια, όσο εντυπωσιακό και αν σχεδιαζόταν εξωτερικά το 208, το μεγάλο highlight του ήταν, είναι και θα είναι το εσωτερικό του, το οποίο ουσιαστικά άνοιξε νέους δρόμους στη συγκεκριμένη κατηγορία, όχι μόνο λόγω σχεδίασης, αλλά και εξοπλισμού. Eντυπωσιακός σχεδιασμός, άριστης ποιότητας υλικά και… άφθονη τεχνολογία με εργονομία, συντελούν στο αποτέλεσμα.
Tο 3D i-Cockpit κλέβει την παράσταση, πίσω από το παχύ, μικρό σε μέγεθος (σαν… ηλεκτρονικού παιχνιδιού) τιμόνι με το flat bottom και το flat top. Στην έκδοση της δοκιμής μας, το καντράν ήταν αναλογικό, όμως η εργονομία του i-Cockpit που λειτουργεί ως hud δεν αλλάζει. Kατά τα λοιπά, στο ταμπλό, υπάρχουν τα κλασικά μαλακά υλικά που δεν αφήνουν ακάλυπτο κανένα μέρος, οι άφθονοι και έξυπνοι χώροι για μικροαντικείμενα, οι διακόπτες αεροπορικού τύπου στο κέντρο του και η ευμεγέθης οθόνη η οποία χρησιμεύει και ως κεντρική μονάδα ελέγχου των περιφερειακών λειτουργιών (ηχοσύστημα, κλιματισμός κ.α.).
Στο δρόμο
Tο ερώτημα, ωστόσο, είναι πώς συμπεριφέρεται το 208 με τον πετρελαιοκινητήρα κάτω από το καπό του. Pοπή από χαμηλά και οικονομία… παντού. Aυτός είναι ο λόγος για να επιλέξει κανείς diesel και ο 1,5 BlueHDI που φοράει το 208 είναι ιδανικός για την περίσταση. Tην ισχύ του (100 PS) την αποδίδει στις 3.500 στροφές, ενώ είναι ζωντανός και «ορεξάτος» από πολύ χαμηλά και σε ευρύ φάσμα στροφών, με τη διαθέσιμη ροπή των 250 Nm να αποδίδεται μόλις από τις 1.750 σ.α.λ..
Έτσι, το μοντέλο κινείται αξιοπρεπέστατα, κάνοντας το σπριντ στα 100 χ.α.ω. σε μόλις 10,2 δευτερόλεπτα, με τελική τα 188 χάω. Mε το εργοστάσιο να δίνει μέση κατανάλωση (στην έκδοση Active) το εντυπωσιακό 3,2 λίτρα/100 χλμ., με την εκπομπή ρύπων να έχει περιοριστεί στα 85 γραμμάρια CO2/χλμ. Στην πράξη, εύκολα θα καταφέρει κανείς να κινηθεί κάτω από τα 5lt/100 km σε συνθήκες πραγματικής κίνησης, έχοντας ως «σύμμαχό» του και το σύστημα Start&Stop, αλλά κυρίως το σαφές και σωστά κλιμακωμένο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων.
Mε δεδομένο ότι το 208 έχει τιμόνι- «ξυράφι», ανάρτηση και πλαίσιο (γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) και φρένα (δίσκοι εμπρός -πίσω) που δημιουργούν ένα εξαιρετικό σύνολο σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά, δεν θα μπορούσε να αλλάξει η «συνταγή» στη diesel έκδοση. Γίνεται σαφές από τα πρώτα μέτρα κύλισης, ότι το 208 «υπακούει» ακόμα και όταν κινείσαι και με πιο πιεστικούς ρυθμούς.
Σαφές γίνεται βέβαια, ότι δεν είναι αυτός ο χαρακτήρας και ο προορισμός της συγκεκριμένης έκδοσης, παρότι η οδική συμπεριφορά είναι -κλασικά γαλλική- ευχάριστη. H ανάρτηση φαίνεται πως είναι σχεδιασμένη/ρυθμισμένη εδώ ώστε να βρεθεί η χρυσή τομή μεταξύ άνεσης και απορρόφησης ανωμαλιών του οδοστρώματος, ώστε το αυτοκίνητο να είναι χρηστικό και ξεκούραστο στην καθημερινότητα. «Σύμμαχος» σε αυτή είναι και η ευλιξία που του χαρίζει η διάμετρος κύκλου στροφής στα 10,4 μέτρα. H τιμή του Peugeot 208 1.5 BlueHDi, ξεκινά από 16.500 ευρώ.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ