Ποια τα οικονομικά οφέλη
Η σύμπραξη με το ΚΤΕΛ και το leasing όχι μόνο αποτελούν δύο τρόπους ώστε άμεσα να ενισχυθούν οι αστικές συγκοινωνίες μέχρι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για τα λεωφορεία, αλλά εξοικονομούν χρήματα για το δημόσιο.
Και οι δύο διαδικασίες έχουν εφαρμοστεί ήδη στη Θεσσαλονίκη για την ενίσχυση του ΟΑΣΘ και το κόστος λειτουργίας περιορίστηκε σχεδόν στο μισό! Το κόστος ανά χιλιόμετρο από 4 ευρώ έπεσε στα μόλις 1,42 ευρώ.
Στόχος είναι και στην Αθήνα το κόστος ανά χιλιόμετρο να περιοριστεί από τα σχεδόν 3 ευρώ στο ήμισυ. Τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ που ξεκινούν σταδιακά δρομολόγια στην Αθήνα κάνουν το ένα χιλιόμετρο με 1,41 ευρώ.
Επίσης στην Αθήνα, η σύμβαση για το leasing είναι τριετής και αφορά 300 λεωφορεία με ετήσιο κόστος ανά λεωφορείο 33.800. Δηλαδή συνολικά το κόστος είναι περίπου 30 εκ. ευρώ για 3 χρόνια. Εάν το δημόσιο αγοράσει τα αντίστοιχα λεωφορεία, αστικού τύπου με 50 θέσεις, θα χρειαστεί τουλάχιστον 60 εκ. ευρώ. Στην τιμή του leasing σημειωτέον συμπεριλαμβάνονται το κόστος ανταλλακτικών και η αποκατάσταση των βλαβών, καθώς και έλεγχος προληπτικά κάθε εβδομάδα.
Στη Θεσσαλονίκη, προστίθενται μέσω leasing στο στόλο του ΟΑΣΘ 180 λεωφορεία μέχρι το τέλος Οκτωβρίου και άλλα 270 εντός του 2021, ώστε να καλυφθεί το 100% των αναγκών της πόλης μέχρι να αγοραστούν με το μεγάλο διαγωνισμό τα 350 λεωφορεία που θα διατεθούν στη συμπρωτεύουσα. Το μηνιαία μίσθωμα καθορίζεται στα 3.000 ευρώ ανά λεωφορείο ή 36.000 ευρώ ετησίως, δηλαδή 90.000 ευρώ για τους 30 μήνες της σύμβασης.
Σημειωτέον ότι το leasing δεν ανατρέπει το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών, καθώς οι βασικές υπηρεσίες θα συνεχίσουν να παρέχονται από τους κατά τόπους οργανισμούς και τα αμαξοστάσια, ενώ ουσιαστικά γίνεται ένα outsourcing.