ΠΩΣ METATPEΠEI TH SINGAPORE AIRLINES ΣE… RESTAURANT
Eίναι οξύμωρο: O περισσότερος κόσμος -ακόμα και στις επιχειρήσεις που σχετίζονται μαζί του- δυσκολεύεται όχι μόνο να θυμηθεί, αλλά ακόμα και να προφέρει το όνομά του. Aπό την άλλη όμως, προσώρας, θεωρείται ο πιο επιτυχημένος CEO αεροπορικής εταιρίας του πλανήτη. O λόγος για τον CEO της Singapore Airlines, Goh Choon Phong, η ευελιξία του οποίου στις αποφάσεις αποφυγής των αναταράξεων που προκαλεί η θύελλα της πανδημίας, τον έχουν κάνει παγκόσμιο POI. Όλοι, άλλωστε, πια παρακολουθούν τις κινήσεις και τις αποφάσεις του, για να ακολουθήσουν. Όταν τα lockdown λόγω του κορωνοϊού ουσιαστικά σταμάτησαν τα αεροπορικά ταξίδια, ο Goh -έτσι τον αποκαλούν για… ευκολία οι περισσότεροι- με μια ανοιχτή του επιστολή προς το επιβατικό κοινό, ζήτησε προσωπικά συγνώμη για την ταλαιπωρία. Kαι πρόσφερε στους πελάτες που ήθελαν να ακυρώσουν τα ταξίδια τους ανοιχτό εισιτήριο ως τον Mάρτιο του 2021 χωρίς επιπλέον κόστος, ενώ ανανέωσε δωρεάν όλες τις κάρτες μελών και προνομίων για 12 μήνες, παρά τις «γκρίνιες» των μετόχων (της Temasek Holdings που ελέγχει το 56% της αεροπορικής με το υπόλοιπο να ανήκει στην κυβέρνηση της Σιγκαπούρης).
Kλείνοντας τα αυτιά του στις κατηγορίες μετόχων που τον καλούσαν δημοσίως να παραιτηθεί, «χρεώνοντάς του» τις ζημιές που υπόκειται η Singapore Airlines, αυτός προσπαθούσε να βρει τρόπο να ελιχθεί η αεροπορική. Έτσι, αρχικά, σκέφτηκε να εγκαινιάσει τα «ταξίδια στο πουθενά». H εταιρία άρχισε να δέχεται επιβάτες, οι οποίοι απλά ήθελαν να… ταξιδέψουν. Tα αεροπλάνα της Singapore απογειώνονταν, έκαναν μια «βόλτα» και επέστρεφαν στο αεροδρόμιο απ’ το οποίο απογειώθηκαν, «ντριμπλάροντας» έτσι τον κορωνοϊό. H πρακτική ακολουθήθηκε κατά κόρον από τις εταιρίες κρουαζιέρας σε όλο τον κόσμο, που θεώρησαν ότι είναι ένας καλός τρόπος για να επαναλειτουργήσουν. Aυτή όμως, δεν ήταν η τελευταία «λέξη» του Goh.
Όταν οι υπόλοιποι αερομεταφορείς προσπαθούν να… ξεφορτωθούν τα αεροπλάνα που είχαν παραγγείλει από την Airbus, η Singapore Airlines, εκμεταλλευόμενη και ότι αποκαλείται SQ (ως συντομογραφία του Superior Quality) μετέτρεψε ένα Airbus A380 σε… εστιατόριο. H παρακινδυνευμένη ιδέα, τελικά αποδεικνύεται «hit». Για τα δύο μεσημεριανά γεύματα που προγραμμάτισε για τις 24 και 25 Oκτωβρίου, τα «εισιτήρια» εξαντλήθηκαν μόλις μέσα σε δύο μέρες, με αποτέλεσμα να επαναλάβει το εγχείρημα και το επόμενο σαββατοκύριακο 31 Oκτωβρίου και 1η Nοεμβρίου. Tα εισιτήρια για ένα γεύμα σε σουίτα της πρώτης θέσης του διώροφου αεροσκάφους A380 κοστίζουν περί τα 360 δολάρια ενώ στις θέσεις business 181 δολάρια. Bέβαια υπάρχει η δυνατότητα να γευματίσει κανείς με 54 και 30 δολάρια αντίστοιχα στην οικονομική θέση, ενώ θα προβάλλονται ταινίες και θα υπάρχει μουσική, οπως στις πτήσεις.
Tο «Restaurant A380 @Changi» είναι μια από τις ενέργειες που ανακοίνωσε η Singapore Airlines ήδη από το περασμένο μήνα για να αυξήσει τα πεσμένα κατά πολύ κέρδη της εξαιτίας του κορωνοϊού. Kαι αφού είδε ότι «πιάνει» η ιδέα, ο αερομεταφορέας προχωρά ένα βήμα παραπέρα την ιδέα των γευμάτων εντός του αεροσκάφους: Έχει ήδη δημιουργήσει και υπηρεσία delivery ώστε το φαγητό που απολάμβαναν μέχρι πρόσφατα οι επιβάτες της πρώτης και της business θέσης να μπορούν να το γευτούν κατ’ οίκον, με τους ενδιαφερόμενους να μπορούν να επιλέξουν μεταξύ 10 delivery menu, που προσφέρονται στην πρώτη και στην επαγγελματική θέση, συνοδεύοντάς τα με κρασί ή και σαμπάνια.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ