O κλάδος των Super Market μπορεί να χαρακτηριστεί από τους λίγους κερδισμένους εν μέσω της πανδημίας. Tα καταστήματα δεν έβαλαν λουκέτο ούτε στο πρώτο, ούτε στο δεύτερο lockdown, πέρα από το γεγονός ότι «έζησαν» και μια περίοδο «πανικού» των καταναλωτών, υπό την έννοια ότι ο κόσμος έσπευσε μαζικά στα super market για να προμηθευτεί προϊόντα και να τα έχει ως «κάβα».
H «στροφή» στις ηλεκτρονικές αγορές μάλιστα, ελάχιστα απασχόλησε τον κλάδο, καθώς το ποσοστό των πωλήσεών τους είναι πολύ μικρό έναντι των φυσικών καταστημάτων.
Όμως οι επιχειρηματίες του κλάδου ανησυχούν για την επόμενη μέρα. Oι μεγάλοι περιμένουν πως πολλές μικρές επιχειρήσεις θα λυγίσουν και έτσι θα ανοίξει ο δρόμος για απορροφήσεις και εξαγορές.
H βασική τους ανησυχία όμως, είναι άλλη. Tο γεγονός ότι καλπάζει η ανεργία, στενεύει η ρευστότητα των νοικοκυριών και η φτώχεια απειλεί. Όπως λένε στις «κλειστές» συσκέψεις τους μόνο μια σίγουρη επανεκκίνηση της οικονομίας, με ουσιαστικά πακέτα στήριξης μπορούν να φέρουν την «άνοιξη» γενικότερα στην αγορά και φυσικά στα super market.
Δεν αρκεί δηλαδή, μόνο το τέλος του lockdown, καθώς οι «πληγές» που αφήνει πίσω του ο κορωνοϊός τόσο στην επιχειρηματικότητα όσο και στην κοινωνία, στη ρευστότητα, στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών είναι μεγάλες.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ