AΣΦAΛIΣTIKH AΓOPA: OI «ΠΛHΓEΣ» THΣ ΠANΔHMIAΣ
Oύτε η ασφαλιστική αγορά έμεινε ανεπηρέαστη από την κρίση της πανδημίας, ωστόσο οι «πληγές» στην ασφαλιστική παραγωγή στο 10μηνο από την αρχή της χρονιάς, χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής, καθώς επιδέχονται πολλαπλών ερμηνειών. Kαταρχάς η πτώση είναι λογική, καθώς αν για τις μεγάλες ή και μικρότερες, αλλά εύρωστες επιχειρήσεις η ασφαλιστική κάλυψη είναι όρος διασφάλισης της επιβίωσης σε συνθήκες κρίσης, άρα συνιστά προτεραιότητα, δεν ισχύει το ίδιο για τα νοικοκυριά και τους ιδιώτες και για τομείς που δεν θεωρούνται απ’ αυτούς ως πρώτης προτεραιότητας.
Έτσι, το μεγαλύτερο μέρος των απωλειών της ασφαλιστικής παραγωγής στο 12μηνο κατά 5,4%, αποδίδεται στο ότι πολλοί οδηγοί προτίμησαν να αφήσουν ανασφάλιστα τα οχήματά τους κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown, ενώ και οι ασφαλιστικές εταιρίες προχώρησαν σε εκπτώσεις τόσο την άνοιξη όσο και το φθινόπωρο για να συγκρατήσουν την πελατεία τους. Aυτό εξηγεί μεν την πτώση κατά 6,2% στην παραγωγή του κλάδου οχημάτων, όμως, το ποτήρι μπορεί να το δει κανείς και μισογεμάτο. Γιατί η κατακόρυφη υποχώρηση της οδικής κυκλοφορίας επέφερε και κάθετη μείωση των ατυχημάτων και άρα των αποζημιώσεων που καλούνται κατά περίπτωση να καταβάλουν οι ασφαλιστικές εταιρίες. Στο β’ τρίμηνο, η κατανάλωση καυσίμων κίνησης μειώθηκε κατά 15,6%, αλλά και στο τρίτο τρίμηνο κατά 8,0%.
Aν όμως, για την πτώση του κλάδου ζωής δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα για το πόσο έπληξε τα αποτελέσματα των ασφαλιστικών εταιριών, για εκείνη στον κλάδο ζωής, όπου πέρασε σε διψήφιο ποσοστό, στο -11,3%, η εικόνα δείχνει κάπως πιο ξεκάθαρη. Aυτή οφείλεται σε απουσία προϊόντων εγγυημένων αποδόσεων που κατά καιρούς λανσάρουν οι ασφαλιστικές για να αυξήσουν τα μερίδιά αγοράς τους και στις δυσμενείς συνθήκες που επικράτησαν για την ανάκαμψη της αγοράς λόγω κορωνοϊού.
ΑΠΌ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ