”Ο Έλληνας καταναλωτής αγοράζει το ψωμί κατά 30% φθηνότερο από ό,τι στις ευρωπαϊκές χώρες, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα τρόφιμα που τα προμηθεύεται κατά 12% ακριβότερα”, σημειώνει σε ανακοίνωσή της, για μια ακόμη φορά, η Ομοσπονδία Αρτοποιών Ελλάδος απαντώντας με αυτό τον τρόπο σε δημοσιογραφικές αναφορές που εντάσσουν τους αρτοποιούς ”στους μεσάζοντες που κάνουν πάρτι εις βάρος των καταναλωτών”.
Η ομοσπονδία σημειώνει ότι η χαμηλή τιμή του ψωμιού δικαιολογείται από το ότι, όπως προκύπτει από τα κοστολογικά στοιχεία και έρευνες που έχουν εκπονηθεί κατά καιρούς, η συμβολή της α’ ύλης, δηλαδή των αλεύρων, στο ψωμί αντιστοιχεί στο 30% του κόστους παραγωγής, ενώ το κόστος εργασίας ανέρχεται στο 47-49 % καθώς τα αρτοποιεία είναι επιχειρήσεις έντασης εργασίας και σημειώνει ότι όλα αυτά συμβαίνουν παρά το ότι ”ο έλληνας αρτοποιός προμηθεύεται το αλεύρι σε διπλάσια τιμή απ’ ότι το προμηθεύεται ο ευρωπαίος αρτοποιός”.
Η ομοσπονδία καταλήγει στην ανακοίνωσή της ότι το ψωμί δεν είναι ιδιαίτερα επικερδές και η αρτοποιία εν γένει στην Ελλάδα δεν χαρακτηρίζεται από τις πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις. Ο λόγος που επιβιώνει είναι η προσωπική εργασία των περισσότερων μελών της οικογένειας που απασχολείται στο αρτοποιείο για 12-14 ώρες το 24ωρο επί 365 ημέρες ετησίως.