Η Coca Cola Company – ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς πλαστικών στον χώρο τροφίμων και ποτών – επιβεβαίωσε ότι σχεδιάζει να προχωρήσει στην δοκιμαστική παραγωγή 2.000 χάρτινων φιαλών φέτος, για να δοκιμάσει τη βιωσιμότητα του υλικού ως εναλλακτική λύση ως προς τα πλαστικά μίας χρήσης.
Τα μπουκάλια θα χρησιμοποιηθούν για την παρασκευή 2.000 μονάδων του ποτού AdeZ της Coca-Cola Company για την ουγγρική αγορά και θα βρεθούν στα ράφια των λιανοπωλητών το δεύτερο τρίμηνο του 2021. Το νέο πρωτότυπο χάρτινο μπουκάλι αναπτύχθηκε μέσα από τη συνεργασία επιστημόνων στα εργαστήρια Έρευνας και Ανάπτυξης της Coca-Cola στις Βρυξέλλες και της Paper Bottle Company (Paboco). Η παραγωγή θα γίνει δυνατή μέσω της συνεργασίας με το Kifli.hu – ενός από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα online παντοπωλεία της Ουγγαρίας.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, κάθε μπουκάλι αποτελείται από ένα εξωτερικό κέλυφος με βάση το χαρτί, φτιαγμένο με υλικά βιώσιμης προέλευσης και ένα υλικό βιολογικής βάσης που λειτουργεί ως φράγμα για το υγρό στο εσωτερικό. Η Coca-Cola ισχυρίζεται ότι αυτό το μέρος της συσκευασίας μπορεί να ανακυκλωθεί ως χαρτί στις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές. Υπάρχει ακόμη ένα πλαστικό καπάκι και μια πλαστική επένδυση, αλλά αυτά τα εξαρτήματα ζυγίζουν λιγότερο από τα παραδοσιακά μπουκάλια (PET) και η Coca-Cola ισχυρίζεται ότι μπορούν να ανακυκλωθούν.
«Η δοκιμή που ανακοινώνουμε σήμερα αποτελεί ορόσημο για την προσπάθειά μας να αναπτύξουμε ένα χάρτινο μπουκάλι», δήλωσε η Daniela Zahariea, διευθύντρια Technical Supply Chain & Innovation της Coca-Cola στην Ευρώπη. «Οι άνθρωποι αναμένουν ότι η Coca-Cola θα αναπτύξει και θα φέρει στην αγορά νέους, καινοτόμους και βιώσιμους τύπους συσκευασιών. Γι’ αυτό συνεργαζόμαστε με ειδικούς, όπως η Paboco, πειραματιζόμαστε ανοιχτά και διεξάγουμε αυτή την πρώτη δοκιμή στην αγορά. Είναι μέρος της επίτευξης των στόχων μας στον κόσμο χωρίς απορρίμματα», είπε.
Πρόκειται για ένα ακόμη βήμα προς την εκπλήρωση του παγκόσμιου οράματος της The Coca-Cola Company για την επίτευξη ενός «κόσμου χωρίς απορρίμματα», στο οποίο η εταιρεία έχει δεσμευτεί να διασφαλίσει ότι όλες οι συσκευασίες της θα συλλέγονται, θα ανακυκλώνονται ή θα επαναχρησιμοποιούνται έως το 2030.