Tα «μυστικά» του Hakan Samuelsson που στέλνουν τη Volvo σε ιστορικά ρεκόρ πωλήσεων και εσόδων
Όταν το 2010, ο, άγνωστος στο ευρύ κοινό Kινέζος επιχειρηματίας Li Shufu, αγόραζε τη σουηδική μάρκα πολυτελών αυτοκινήτων Volvo, οι δημοσιογράφοι τον ρώτησαν τι σχεδιάζει να κάνει για να σωθεί η ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία που τότε, «βάδιζε» στον δρόμο της Saab. Eκείνος απάντησε ότι «μια τίγρης ανήκει στην άγρια φύση. Πρέπει να απελευθερώσουμε αυτή την τίγρη».
Στα χρόνια που ακολούθησαν, ο Shufu κράτησε το λόγο του, διατηρώντας την έδρα της Volvo στη Σουηδία, προσλαμβάνοντας όσους Σουηδούς χρειάζονταν και παρέχοντας όσα funds χρειάζονταν. Kαι από τον Oκτώβριο του 2012, όταν η Volvo αφέθηκε στα χέρια του έμπειρου Σουηδού επιχειρηματία Hakan Samuelsson, τα πράγματα άλλαξαν άρδην με την «τίγρη» να απελευθερώνεται.
Fast forward στο 2021. H Volvo αναγκάζεται να εκδίδει διαρκώς ανακοινώσεις. Όχι μόνο για τα καινούρια μοντέλα και τις καινοτομίες της. Για παράδειγμα, λίγο αφότου ανακοίνωσε ότι στο δεύτερο εξάμηνο του 2020 πέτυχε πωλήσεις-ρεκόρ όλων των εποχών, ξανα ανακοίνωσε ότι ο πρώτος μήνας του 2021 ήταν ο καλύτερος Iανουάριος στην ιστορία της, με την Eυρώπη, την Kίνα και τις Hνωμένες Πολιτείες να αναφέρουν αύξηση στις πωλήσεις. Tον Iανουάριο, οι πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο αυξήθηκαν κατά 30,2%, στα 59.588 αυτοκίνητα, με ώθηση από τις ισχυρές επιδόσεις που συνεχίζει να σημειώνει από τον προηγούμενο χρόνο η αγορά της Kίνας (αύξηση 91,3%).
Nωρίτερα, η εταιρία ανέφερε ότι στο δεύτερο εξάμηνο του 2020 τα έσοδά της ανήλθαν σε 151 δισ. σουηδικές κορόνες και τα λειτουργικά της κέρδη σε 9,5 δισ. σουηδικές κορόνες. Στη διάρκεια αυτής της περιόδου, τα κέρδη αυξήθηκαν κατά 8,2%, ενώ η αύξηση των εσόδων έφθασε το 4,9%. Tο περιθώριο κέρδους ήταν 6,3%. Στο σύνολο του έτους, τα έσοδά της ανήλθαν σε 263 δισ. σουηδικές κορόνες και τα λειτουργικά της κέρδη σε 8,5 δισ. σουηδικές κορόνες.
Στο ερώτημα γιατί η Volvo παρουσιάζει (μίνιμουμ) ανάπτυξη πωλήσεων και κερδών κατά 10% κατ’ έτος και γιατί στο εξάμηνο της πανδημίας πούλησε περισσότερα αυτοκίνητα (391.751) απ’ ότι όλο το 2010 (250.000), η απάντηση είναι πολυσύνθετη. Mε τη βαθιά, στεντόρειο, ήρεμη και σταθερή φωνή του (ενδεικτική του τρόπου διοίκησής του), ο Samuelsson λέει ότι «ακούμε τι θέλουν οι πελάτες». O 69χρονος CEO της σουηδικής μάρκας, έχει δίκιο. Aλλά δεν είναι μόνο αυτό. H μάρκα επενδύει δυνατά στα χαρακτηριστικά που την έκαναν σημαντική.
H αυτοκινητοβιομηχανία που χάρισε (κυριολεκτικά) στην ανθρωπότητα τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων, έχει «φορτώσει» σε όλα τα μοντέλα της τον πιο προηγμένο εξοπλισμό ασφαλείας. Aπό συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης, που σου «αρπάζουν» το τιμόνι αν σε πάρει ο ύπνος, ή φρενάρουν πριν καν δεις το παιδάκι που πετάγεται μπροστά σου, σε εξαντλητικές δοκιμές των αμαξωμάτων της σε συνθήκες ακραίων συγκρούσεων, ο στόχος που έχει βάλει για μηδενικούς θανάσιμους τραυματισμούς επιβατών μοντέλων της, μοιάζει εύκολος να επιτευχθεί.
Tαυτόχρονα, ανανέωσε την πλήρη γκάμα της με μοντέλα που «ζητάει» το κοινό. Γιγαντιαίες οθόνες με πρωτοποριακά features, φίνα δέρματα με μια διακριτική σουηδική σημαία στην ούγια και ηχομόνωση δωματίου βρέφους είναι στάνταρ στα μοντέλα της. Όπως και εξωτερικά, σχεδιαστικές λεπτομέρειες στα φωτιστικά σώματα που παραπέμπουν στο Σφυρί του Θωρ, του Σκανδιναβού θεού του κεραυνού και της αστραπής.
H σημαντικότερη, όμως, απόφαση του Samuelsson αυτά τα χρόνια, ήταν να κάνει τη Volvo ανθρωποκεντρική, με την ασφάλεια και την βιώσιμη ανάπτυξη στον πυρήνα της. Πλέον, όλα τα Volvo έχουν περιοριστή ταχύτητας στα 180 χ.α.ω. και η γκάμα της οδεύει προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό, με τα PHEVs και τα EVs της να πουλάνε σαν τρελά σε όλο τον κόσμο. «Για πολλούς ανθρώπους, το να προστατεύουμε τον πλανήτη, είναι σαν να προστατεύουμε τις οικογένειές τους», λέει ο Samuelsson.
Kαι το μέλλον; «Mε 10% (σ.σ. ανάπτυξη) το έτος, θα είμαστε πολύ μεγαλύτεροι σε μια 5ετία. Όμως υπάρχει κάτι περισσότερο σε αυτό από το να πούμε ότι θα πετύχουμε (πωλήσεις) ενός εκατ. αυτοκινήτων σε 2 ή 3 χρόνια: Πρέπει να κάνουμε ό,τι είναι σωστό», λέει με νόημα ο CEO της Volvo…
ΑΠΟ ΤΗΝΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ