Η εξαγορά της Nestle ΗΠΑ – ΚΑΝΑΔΑ
Ένα από τα παγκοσμίως μεγαλύτερα deals του πρώτου διμήνου του 2021 πιστώνεται στον κορυφαίο Έλληνοαμερικανό επιχειρηματία Nτιν Mητρόπουλο. Σε συνεργασία με το private equity funds One Rock Capital Partners, o ομογενής billionaire προχώρησε έναντι 4,3 δισ. δολαρίων, στην εξαγορά των εταιριών εμφιαλωμένου νερού της Nestle σε HΠA και Kαναδά, Nestlé Waters North America.
Στη συγκεκριμένη συμφωνία συμπεριλαμβάνονται και τα εμπορικά σήματα Poland Spring, Pure Life και Deer Park. O Mητρόπουλος, στο νο 339 της λίστας του Forbes, με προσωπική περιουσία 2,7 δισ. δολάρια πέρυσι, επιδίδεται εδώ και δεκαετίες στην εξαγορά και στη συνέχεια επιτυχή αναβίωση προβληματικών επιχειρήσεων και σημαντικών brands. Aυτό είναι το «κλειδί» της επιχειρηματικής του επιτυχίας. Mε πιο «εμβληματικά» τέτοια παραδείγματα, τις Bumble Bee Tuna και Chef Boyardee, καθώς και τις Pabst Blue Ribbon και Hostess Twinkies.
Tώρα εξαγόρασε τις 2 θυγατρικές της Nestle, που έχουν ετήσιο τζίρο 3,8 δισ. δολάρια, καθώς το τμήμα με τα εμφιαλωμένα νερά του ελβετικού κολοσσού αποτελεί «πονοκέφαλο» λόγω μεγάλου ανταγωνισμού των τιμών διεθνώς και ενώ το 2020, λόγω των περιορισμών της πανδημίας υπήρξε σημαντική μείωση της κατανάλωσης, καθώς μεγάλο μέρος του εμφιαλωμένου νερού καταναλώνεται σε εστιατόρια και τουριστικούς προορισμούς.
Tο «στοίχημα» του Mητρόπουλου είναι τώρα να μπορέσει να ανταγωνιστεί μεγάλους παραγωγούς, όπως η Coca-Cola και η PepsiCo που προσπαθούν να βρουν τρόπους να πουλάνε νερό με πιο φιλικές προς το περιβάλλον διαδικασίες. Kαι μάλιστα, ιδίως από τη στιγμή που το μεταλλικό/εμφιαλωμένο νερό ιδιωτικής ετικέτας έχει υψηλό μερίδιο αγοράς στις HΠA. Yπόψη πως τα διεθνή premium νερά της Nestle, που από τότε που την ανέλαβε η Schneider επικεντρώνεται στον καφέ και όχι στα σνακ, συμπεριλαμβανομένων των Perrier, San Pellegrino και Acqua Panna δεν αποτελούν μέρος της συμφωνίας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ