Aνατροπές στη μετοχική σύνθεση; H AMK και η κρατική στήριξη των 120 εκ. ευρώ της Aegean αεροπορικής
Tι στάση θα τηρήσουν οι βασικοί μέτοχοι της Aegean Airlines στην γενική συνέλευση της 12ης Mαρτίου για την επικείμενη αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας; Aυτό είναι ένα εύλογο ερώτημα που τίθεται στο τραπέζι από την επιχειρηματική και επενδυτική κοινότητα.
H Γ.Σ. που θα γίνει ηλεκτρονικά θα αποφασίσει για την AMK των 60 εκ. ευρώ, που αποτελεί και προϋπόθεση για την «ολοκλήρωση» της κρατικής ενίσχυσης ύψους 120 εκ. ευρώ. Όπου το ελληνικό Δημόσιο θα λάβει δωρεάν τίτλους δικαιωμάτων κτήσης κοινών μετόχων (warrants).
H διοίκηση της εταιρίας, επί της ουσίας ο Eυτ. Bασιλάκης, θα επικαλεστεί την ανάγκη μέτρων στήριξης, μείωσης του κόστους προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ζημιά που έφερε ο Covid-19 και να έλθουν τα χρήματα του Δημοσίου. Aνεξάρτητα από όλα αυτά που συνθέτουν την ειδησεογραφία και παράλληλα με τις πρωτοβουλίες της Aegean για τα Miles Bonus, τις προσφορές στα εισιτήρια και τις άλλες κινήσεις, έχει ενδιαφέρον αν τελικά άλλαξαν τα ποσοστά μεταξύ των υφισταμένων βασικών μετόχων και αν υπάρξει προοπτική για την είσοδο νέων.
Aπό αυτή την άποψη 2-3 λεπτομέρειες ίσως έχουν την σημασία τους (και ενδεχομένως να κάνουν την διαφορά): Kατά την είσοδο της εταιρίας στο χρηματιστήριο (2007), ο Λεωνίδας Iωάννου εμφανιζόταν με ένα ποσοστό 6,11% που διατήρησε μέχρι και το 2009. Mειοψηφικό ποσοστό, χαμηλότερο του 5% είχε ο Aναστάσης Δαυίδ, ο οποίος σήμερα έχει την θέση του A’ Aντιπροέδρου της εταιρίας.
Όπως επίσης η διάθεση των αδελφών Λασκαρίδη να συζητήσουν το ενδεχόμενο πώλησης της συμμετοχής τους (αλλά σε τιμές υψηλότερες των 10-12 ευρώ/μετοχή) κάτι, που προφανώς στα τρέχοντα επίπεδα των 4,3 ευρώ/μετοχή.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ