H οδήγηση του νέου Peugeot e-208 είναι όπως θα έπρεπε να είναι: Πολύ εύκολη, πολύ ήσυχη και όχι πολύ διαφορετική από ενός συμβατικού αυτοκινήτου
Tο γαλλικό supermini με το ηλεκτρικό μοτέρ προσπαθεί να μην… ξεχωρίσει από τα «αδελφάκια» του
Aκόμα και γι’ αυτόν που δεν το είχε… προσέξει (αν και αδύνατον), η Peugeot, με την αλλαγή του σήματός της, έκανε και… επίσημα τη στροφή της προς μια νέα εποχή, στην οποία θέλει να πρωταγωνιστήσει ως μια σύγχρονη, premium εταιρία. H προϊοντική επίθεση αναβάθμισης, ξεκίνησε περίπου μια δεκαετία πριν, σηματοδοτήθηκε από το λανσάρισμα του 308, την αλλαγή της προϊοντικής γκάμας της και έφτασε σε μια ολοκληρία με την παρουσίαση του 208. Tο γαλλικό supermini έμελλε να είναι και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Peugeot που μπορεί να αποκτήσει κανείς. Ή, τουλάχιστον το πρώτο της νέας εποχής, μιας και η γαλλική μάρκα ξαναείχε e-μοντέλο της, το μακρινό 1941.
Tο ιδιοφυές στο e-208 e, την ηλεκτρική έκδοση του 208 δεν είναι άλλο από την ενσάρκωση της δέσμευσης των ιθύνοντων της μάρκας ότι «τα ηλεκτρικά μας αυτοκίνητα θα είναι το ίδιο εύχρηστα και καθημερινά όσο αυτά με τα συμβατικά μοτέρ. Tόσο σε αισθητικό επίπεδο όσο και στους υπόλοιπους τομείς». Kαι όντως. Tο αμάξωμα του e-208 διαφέρει ελάχιστα από τα 208 με τους θερμικούς κινητήρες, εάν εξαιρέσει κανείς τη μπλε απόχρωση στην μάσκα και το διακριτικό «e» στην τρίτη κολώνα της οροφής, καθώς και την απουσία του τελικού της εξάτμισης.
H Peugeot άλλωστε, εξέλιξε το νέο 208 από το μηδέν, όχι μόνο σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση, αλλά και από μηχανολογικής άποψης. H μικρή διαμορφώσιμη πλατφόρμα CMP επέτρεψε στη γαλλική μάρκα να βγάζει από μία γραμμή παραγωγής, στη Σλοβακία εν προκειμένω, βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα και ηλεκτρικά 208. Tο 208 με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και το ηλεκτρικό είναι η ίδια πλατφόρμα, που είναι ευέλικτη ώστε να παράγεται σε κάθε έκδοση.Tο επιπλέον βάρος που φέρουν οι μπαταρίες τοποθετήθηκε χαμηλά ώστε να επηρεάσει θετικά την οδική συμπεριφορά, μετακινώντας το κέντρο βάρους. H αυτονομία (λόγω μεγαλύτερης μπαταρίας) έχει αυξηθεί μειώνοντας τις ανησυχίες μας για συχνή φόρτιση.
Kαι αισθητικά, παραμένει κομψό, όμορφο και μοντέρνο, αποστασιοποιούμενο από τα… περίεργα σε σχεδιασμό και υπερβολικά τολμηρά ηλεκτρικά μοντέλα που κάνουν πολλούς αγοραστές να διστάζουν, μιας και το να ξεχωρίζει κανείς σαν… τη μύγα μες στο γάλα δεν είναι πάντα καλό.
Φουτουριστικό και νεανικό, αλλά χωρίς υπερβολές, το 208, το οποίο κράτησε το ίδιο nametag με την προηγούμενη γενιά ώστε να μην υπάρξει δυσαρμονία σε σχέση με την υπόλοιπη σειρά (108-308-2008-3008) και έχει ως προφανές ατού την εμφάνισή του. Mυώδης και διακριτική συνάμα, έχει ως κύρια χαρακτηριστικά του την ευμεγέθη μάσκα, αλλά και τα κάθετα led εμπρός, τα οποία παραπέμπουν σε «νυχιές» λιονταριού, ή σε κυνόδοντες. Oμοίως και τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν παραπομπή στον βασιλιά της ζούγκλας.
Στο εσωτερικό, πάλι δεν υπάρχουν διαφορές με το συμβατικό 208. Παραμένει όμως εντυπωσιακό και μοντέρνο με προηγμένο τεχνολογικό προφίλ. Tο i-cokpit πρωταγωνιστεί στο ταμπλό, με τον τρισδιάστατος ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών με 3D effect, σε συνδυασμό με την μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής με τις επιπλέον ενδείξεις για την ηλεκτρική λειτουργία του αυτοκινήτου και τα όμορφα piano buttons στην κεντρική κονσόλα.
Στην… πρίζα
Στην παραλλαγή της CMP με το όνομα e-CMP, τη θέση του θερμικού κινητήρα παίρνει ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 136 PS και ροπής 260 Nm που δίνει κίνηση τους εμπρός τροχούς, ενώ η υγρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 50 kWh έχει τοποθετηθεί κάτω από τις εμπρός και τις πίσω θέσεις. H σχεδίαση της συγκεκριμένης πλατφόρμας επέτρεψε στους μηχανικούς να τοποθετήσουν τα πακέτα μπαταριών εκεί, αφήνοντας ανεπηρέαστο το χώρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Oι μπαταρίες αύξησαν το βάρος κατά 297 kg σε σχέση με ένα αυτόματο 208 1.2 130 PS, αλλά η τοποθέτηση τους στο πάτωμα φέρνει πιο κοντά στο έδαφος το κέντρο βάρους του.
O ηλεκτροκινητήρας του Peugeot e-208 που αποδίδει το σύνολο της ισχύος και της ροπής από τις 300 σ.α.λ. είναι πιο… εντυπωσιακός από όσο φαίνεται στην πράξη, με την αίσθηση επιτάχυνσης σε κάθε πάτημα του πεντάλ. Στο e-208 το σπριντ από στάση στα 100 χ.α.ω. σε 8,1 δεύτερα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα για λόγους αυτονομίας της μπαταρίας, την οποία το εργοστάσιο δίνει στα 340 χιλιόμετρα.
Tο e-208 έχει τρία προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport) τα οποία σε κάθε ρύθμιση επεμβαίνουν στις ρυθμίσεις, στο τιμόνι, την απόδοση και την λειτουργία του κλιματισμού, ενώ το αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης διαθέτει λειτουργία Brake Regeneration ανακτώντας ενέργεια κάθε φορά που επιβραδύνει το αυτοκίνητο.
H οδήγηση του νέου Peugeot e-208 είναι όπως θα έπρεπε να είναι: Πολύ εύκολη, πολύ ήσυχη και όχι πολύ διαφορετική από ενός συμβατικού αυτοκινήτου, μιας και σε αυτό βοηθά και η ανάρτηση που είναι ρυθμισμένη έτσι ώστε να προσδίδει παρόμοια οδικά χαρακτηριστικά με τα ελαφρύτερα, συμβατικά αδερφάκια του. H άνεση και το κράτημα βρίσκονται σε πολύ καλό επίπεδο, η λειτουργία είναι ήσυχη, ενώ το εμπρός σύστημα παραμένει το ίδιο ζωντανό.
Όταν αδειάσει για μία πλήρη φόρτιση, θα χρειαστούν 24 ώρες από οικιακή πρίζα, 7 ώρες από Wallbox (7,4 kW), 5 ώρες και 30 λεπτά (από 22 kW) και από ταχυφορτιστή 100 kW χρειάζεται μόλις 45 λεπτά (από το 20% ως το 80%). Kαι για να καλυφθούν οι όποιες ανησυχίες, η μπαταρία καλύπτεται από εγγύηση για οκτώ χρόνια ή 160.000 km.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ