Η Bayer παρουσιάζει ένα σαφές σχέδιο δράσης για το μέλλον, κινούμενη με στόχο την ενίσχυση της αύξησης των πωλήσεων, της κερδοφορίας και της ελεύθερης ταμειακής ροής. Μιλώντας στην εξ’ αποστάσεως εκδήλωση Capital Markets Day, την Τετάρτη, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Werner Baumann, τόνισε τις μακροπρόθεσμες προοπτικές ανάπτυξης της Bayer: «Η Bayer είναι μια κορυφαία εταιρεία βιοεπιστημών, με μοναδική θέση σε δύο σημαντικές κατηγορίες, την υγεία και τη διατροφή, με ελκυστικές προοπτικές ανάπτυξης, κερδών και ταμειακών ροών». Και οι τρεις τομείς αναμένεται να συμβάλουν στην επιτυχία της εταιρείας τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο κ. Baumann.
«Στον Τομέα Crop Science, στοχεύουμε στην ανάπτυξη πάνω από το επίπεδο της αγοράς από το 2022. Αντίστοιχα στοχεύουμε και στον Τομέα Consumer Health. Επιπλέον, στον Τομέα Pharmaceuticals βλέπουμε να στέφεται με επιτυχία η γραμμή έρευνας και ανάπτυξης που βρίσκεται σε ώριμο στάδιο και είμαστε πολύ καλά τοποθετημένοι με τις επενδύσεις που κάνουμε για το μέλλον. Σκοπεύουμε να συνεχίσουμε την ανάπτυξη του Τομέα, παρά τη λήξη των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας και αναμένουμε μόνο να σημειώσουμε μια μικρή μείωση των πωλήσεων το 2024», συμπλήρωσε.
Ο κ. Baumann ανέφερε τρεις οδηγούς για την ανάπτυξη της επιχείρησης και την αύξηση της επιχειρηματικής αξίας. Πρώτον, οι καινοτομίες στις βιοεπιστήμες έχουν μεγαλύτερη ζήτηση από ποτέ – χάρη στα μακροπρόθεσμα megatrends, όπως ο αυξανόμενος σε αριθμό και ηλικία παγκόσμιος πληθυσμός, και η αυξανόμενη ανάγκη για πιο βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη. Δεύτερον, η επανάσταση στη βιοτεχνολογία αποτελεί τον οδηγό της καινοτομίας σε όλους τους Τομείς της Bayer – με σημαντική πρόοδο στη βιολογία των κυττάρων, την επεξεργασία γονιδίων και την επιστήμη των δεδομένων (data science). Και τρίτον, η εταιρεία επιταχύνει τον μετασχηματισμό της και αυξάνει περαιτέρω την αποτελεσματικότητά της.
Οι κοινωνικές τάσεις και οι εξελίξεις στη βιοτεχνολογία αυξάνουν τη δυναμική των αγορών στις οποίες δραστηριοποιείται η Bayer. «Στον κλάδο των φαρμάκων, οι νέες τεχνολογίες θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν όχι μόνο να αντιμετωπίσουμε, αλλά πιθανώς να θεραπεύσουμε ή ακόμη και να αποτρέψουμε ορισμένες ασθένειες», δήλωσε ο κ. Baumann. Νέες ευκαιρίες προκύπτουν, επίσης, στη γεωργία. «Οι νέες ποικιλίες καλλιεργειών με μειωμένη ανάγκη σε λιπάσματα, φυτοπροστατευτικά προϊόντα ή νερό θα μειώσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της γεωργίας – ενώ ταυτόχρονα θα αυξήσουν τις αποδόσεις», είπε. Επιπλέον, η εταιρεία πρωτοπορεί με νέα επιχειρηματικά μοντέλα, όπου οι παραγωγοί ενδιαφέρονται να προμηθευτούν ολοκληρωμένες λύσεις αντί μεμονωμένων προϊόντων και έχουν κίνητρα για την εφαρμογή βιώσιμων πρακτικών, όπως η πρωτοβουλία Carbon. «Είμαστε σε εξαιρετική θέση να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες που προσφέρει αυτή η δυναμική – προς όφελος των ανθρώπων που χρησιμοποιούν τα προϊόντα μας και, μέσω της βιώσιμης ανάπτυξης, προς όφελος των μετόχων μας», δήλωσε ο κ. Baumann.
Η αειφορία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της επιχειρηματικής στρατηγικής της Bayer, των σχεδίων ανάπτυξης και των συστημάτων επιβράβευσης, τόνισε ο κ. Baumann, αναφέροντας ως παράδειγμα την απόφαση της εταιρείας να καταστήσει ουδέτερες σε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα όλες τις δραστηριότητές της μέχρι το 2030.
Η Bayer επιδεικνύει επίσης το αίσθημα ευθύνης της κατά τη διάρκεια της κρίσης λόγω COVID- 19, εφαρμόζοντας τις γνώσεις και χρησιμοποιώντας τους πόρους της για την αντιμετώπιση του ιού – σύμφωνα με το όραμα της εταιρείας «Υγεία και Τροφή για Όλους». Αυτό περιλαμβάνει τη συνεργασία της με την CureVac, με την Bayer να βοηθά την εταιρεία στη συνεχιζόμενη ανάπτυξη, παρασκευή και προμήθεια του εμβολίου κατά της νόσου COVID-19.
Επιτάχυνση της αυξητικής πορείας των πωλήσεων
Η Bayer σχεδιάζει να ανακτήσει τη δυναμική της στην αύξηση πωλήσεων το 2021 και να επιταχύνει περαιτέρω τα επόμενα χρόνια. Μέχρι το 2024, σχεδιάζεται οι καθαρές πωλήσεις να φτάσουν τα 43 έως 45 δισεκατομμύρια ευρώ. Ο Τομέας Crop Science αναμένεται να αυξηθεί με ρυθμό από 3 έως 5% (Fx & portfolio adj από το 2022 έως το 2024, που σημαίνει ταχύτερη ανάπτυξη από την αγορά. «Έχουμε σημειώσει σημαντική πρόοδο στην ψηφιακή γεωργία και στις κανονιστικές εγκρίσεις που ελήφθησαν πρόσφατα για καλαμπόκι, σόγια και βαμβάκι. Και οι δύο αυτές πτυχές θα μας βοηθήσουν να επιταχύνουμε την ανάπτυξη στο μέλλον», εξήγησε ο κ. Baumann.
Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση της εταιρείας, αυτές οι νέες εγκρίσεις θα επιτρέψουν την αναβάθμιση της τεχνολογίας για τη σόγια στην Αμερική με την κυκλοφορία της ποικιλίας σόγιας XtendFlex Trademark , σε συνδυασμό με το φυτοπροστατευτικό προϊόν XtendiMax Trademark στη Βόρεια Αμερική και την ποικιλία σόγιας Intacta2Xtend Trademark στη Λατινική Αμερική. Επιπλέον, αναμένεται ισχυρή ανάπτυξη από το χαρτοφυλάκιο φυτοπροστασίας, με οκτώ νέες μορφές κάθε χρόνο. Μετά το 2021 προγραμματίζονται πολλές νέες κυκλοφορίες προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων αρκετών εκατοντάδων νέων ποικιλιών καλαμποκιού, σόγιας και λαχανικών κάθε χρόνο. Το πρόγραμμα έρευνας και ανάπτυξης του Τομέα Crop Science περιέχει πρωτοποριακές καινοτομίες όπως καλαμπόκι χαμηλού μεγέθους και το πρώτο καθολικό ζιζανιοκτόνο της αγοράς μετά από 30 χρόνια! Επιπλέον, ο Τομέας Crop Science έχει κατακτήσει ηγετική θέση με την πλατφόρμα ψηφιακής καλλιέργειας FieldView Trademark . Το σύστημα χρησιμοποιείται μέχρι στιγμής σε εκτάσεις 150 εκατομμυρίων στρεμμάτων και συνεχίζει να αναπτύσσεται ραγδαία. «Ο Τομέας Crop Science κατέχει ξεκάθαρα ηγετική θέση στην καινοτομία της βιομηχανίας. Περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία, πρωτοπορούμε στον ψηφιακό μετασχηματισμό και τη βιωσιμότητα στη γεωργία», δήλωσε ο κ Baumann.
Ο Τομέας Pharmaceuticals αναμένεται επίσης να σημειώσει, έως το 2023, ισχυρή ετήσια αύξηση πωλήσεων της τάξης του 3 έως 5% (Fx & portfolio adj.), σύμφωνα με την εταιρεία. Το 2024, η Bayer αναμένει χαμηλή έως μέση μονοψήφια ποσοστιαία μείωση στις πωλήσεις αυτού του τμήματος λόγω της λήξης της πατέντας για δύο από τα πλέον καθιερωμένα προϊόντα, το Xarelto Trademark και το Eylea Trademark , με τον Τομέα να επιστρέφει στη βιώσιμη ανάπτυξη το 2025.
Εκτός από την περαιτέρω ενίσχυση του Τομέα στις ΗΠΑ και την επέκταση της ηγετικής της θέσης στην Κίνα, ο Τομέας επικεντρώνεται στην ενίσχυση των δεξιοτήτων που σχετίζονται με την καινοτομία, ενώ συνεχίζει να αναπτύσσει τον ερευνητικό του πρόγραμμα. «Είμαστε σε πολύ καλή φάση για την κυκλοφορία στην αγορά των επιτευγμάτων έρευνας σε προχωρημένο στάδιο», δήλωσε ο κος Baumann. Συγκεκριμένα αναφέρθηκε στο φάρμακο για τον καρκίνο Nubeqa Trademark , τα φάρμακα για καρδιαγγειακές παθήσεις βερισιγουάτη (το οποίο είναι διαθέσιμο στις Ηνωμένες Πολιτείες) και φινερενόνη και την ελιζανετάντη για τη μη ορμονική θεραπεία των συχνών συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης.
Η Bayer σημειώνει επίσης σημαντική πρόοδο στην ενίσχυση των καινοτόμων λύσεων που προσφέρει, καθιερώνοντας την ηγετική της θέση στην κυτταρική και γονιδιακή θεραπεία και επιδιώκοντας στρατηγικής σημασίας εξαγορές, συνεργασίες και συμφωνίες αδειοδότησης. Μόνο πέρυσι, η εταιρεία συνήψε περισσότερες από 25 συμφωνίες συνεργασίας και αδειοδότησης, και εξαγορές στον Τομέα Pharmaceuticals.Ένα παράδειγμα είναι η εξαγορά της Asklepios BioPharmaceutical (AskBio), μιας κορυφαίας εταιρείας στον τομέα της γονιδιακής θεραπείας.
Η Bayer ανακοίνωσε πρόσφατα πολλά υποσχόμενα αρχικά αποτελέσματα που επιτεύχθηκαν από τη θυγατρική της BlueRock Therapeutics. «Έχουμε ξεκινήσει κλινικές μελέτες με μια νέα θεραπευτική προσέγγιση για τη νευρολογική διαταραχή του Πάρκινσον, η οποία ελπίζουμε να ανοίξει το δρόμο για σημαντική πρόοδο στη μάχη ενάντια σε αυτήν την εξουθενωτική ασθένεια, κάτι που αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα προς το μέλλον της θεραπείας με βλαστοκύτταρα», είπε ο κ. Baumann.
Οι πωλήσεις του Τομέα Consumer Health αναμένεται επίσης να αυξηθούν κατά 3 έως 5% (Fx & portfolio adj.) ετησίως, με το τμήμα να κερδίζει περαιτέρω μερίδιο αγοράς. «Ο πρωταρχικός στόχος τώρα για τον Τομέα Consumer Health είναι να συνεχίσει τη σημαντική αύξηση πωλήσεων και τη βελτίωση των μεριδίων αγοράς που παρατηρήθηκαν τους τελευταίους 18 μήνες. Η εστίασή μας είναι τώρα στη βιώσιμη, κερδοφόρα ανάπτυξη πάνω από την αγορά στις κορυφαίες θέσεις της βιομηχανίας μας», εξήγησε ο κ. Baumann. Η ανάπτυξη πρέπει να καθοδηγείται από κορυφαίες καινοτόμες λύσεις και ισχυρά εμπορικά brands, από μια περαιτέρω ψηφιοποίηση των λειτουργιών, και ενδεχομένως να ενισχυθεί περαιτέρω με εξαγορές.
Και οι τρεις Τομείς δείχνουν ελκυστικές προοπτικές μεσοπρόθεσμων κερδών. Ο Τομέας Crop Science στοχεύει να επιτύχει ένα περιθώριο EBITDA, προ ειδικών μερών, μεταξύ του 27% και 29% έως το 2024, με την υποστήριξη περαιτέρω βελτιώσεων της απόδοσης. Λαμβάνοντας υπόψη τις αυξημένες επενδύσεις Ε & Α, ο Τομέας Pharmaceuticals αναμένεται να επιτύχει περιθώριο EBITDA, προ ειδικών μερών, 32% έως 34% έως το 2023. Το περιθώριό αυτό αναμένεται να παραμείνει πάνω από 30% ακόμη και το 2024, παρά την επίδραση της λήξης της πατέντας για σημαντική προϊόντα. Για τον Τομέα Consumer Health, η Bayer αναμένει να αυξήσει περαιτέρω το περιθώριο EBITDA προ ειδικών μερών κατά ένα ποσοστό περί του 10%.
Εκτός από την προγραμματισμένη ανάπτυξη, το πρόγραμμα απόδοσης που ανακοινώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2020 θα βοηθήσει επίσης στην ενίσχυση της κερδοφορίας της εταιρείας. «Στόχος μας είναι να γίνουμε μια ακόμη πιο απλή, πιο λιτή και πιο ευέλικτη εταιρεία», εξήγησε ο Οικονομικός Διευθυντής της Bayer AG, Wolfgang Nickl. «Με αυτόν τον τρόπο, ελευθερώνουμε επιπλέον πόρους για να επενδύσουμε στην καινοτομία και την ανάπτυξη, επιτρέποντάς μας να ενισχύσουμε περαιτέρω την κερδοφορία». Το πρόγραμμα αναμένεται να αποφέρει ετήσιες εξοικονομήσεις άνω του 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ από το 2024.
Τα βασικά κέρδη ανά μετοχή για τον Όμιλο Bayer αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 7,00 και 7,50 ευρώ το 2024 με σταθερές ισοτιμίες. Η ελεύθερη ταμειακή ροή αναμένεται να αυξηθεί σε περίπου πέντε δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2024. Αυτό λαμβάνει υπόψη τις εκταμιεύσεις περίπου ενός δισεκατομμυρίου ευρώ για ειδικές χρεώσεις.
Όπως εξήγησε ο κ. Nickl, η Bayer έχει θέσει σαφείς προτεραιότητες για την κατανομή κεφαλαίων. «Πρώτον, θα επικεντρωθούμε στην απομόχλευση του ισολογισμού μας μετά τις αναμενόμενες πληρωμές δικαστικών διαφορών. Δεύτερον, ένα σημαντικό μέρος του κεφαλαίου μας πρόκειται να χρησιμοποιηθεί για μερίσματα. Θα διατηρήσουμε την πολιτική μερισμάτων και σκοπεύουμε να πληρώσουμε το 30% έως 40% των βασικών κερδών ανά μετοχή. Περαιτέρω πόροι πρόκειται να επενδυθούν σε εξαγορές, ειδικά στους Τομείς Pharmaceuticals & Consumer Health». Το καθαρό χρηματοοικονομικό χρέος αναμένεται να μειωθεί και να κυμανθεί μεταξύ των 28 και 30 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το τέλος του 2024 – χωρίς να ληφθούν υπόψη τα πιθανά έσοδα εκποίησης.