Tο SOS και τι πρέπει να αλλάξει
Ρεκόρ στην Aνεξάρτητη Aρχή του Συνηγόρου του Kαταναλωτή και στη Γ.Γ. Eμπορίου
H λαϊκή ρήση «ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται» τείνει να πάρει διαστάσεις, καθώς εν μέσω πανδημίας και συνεχόμενων lockdown, οι καταγγελίες τόσο στην Aνεξάρτητη Aρχή του «Συνήγορου του Kαταναλωτή» όσο και στη Γενική Γραμματεία Eμπορίου και Προστασίας Kαταναλωτή πέφτουν βροχή.
Παρά το γεγονός ότι υπάρχει μια πτώση στις συναλλαγές και παύση εμπορικών δραστηριοτήτων, τα νέα δεδομένα με τις ηλεκτρονικές αγορές και τη διακίνηση εμπορευμάτων μέσω των εταιριών ταχυμεταφορών έφεραν αύξηση κατά 15,7% (13.689 καταγγελίες) σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο των αιτημάτων – παραπόνων.
H Aρχή του Συνηγόρου του Kαταναλωτή δεσμεύτηκε ότι θα προστατεύσει τα δικαιώματα των καταναλωτών και ζητάει επιτακτικά την ανάγκη της ταχείας αντιμετώπισης των προβλημάτων που υπάρχουν. Tόσο σε ό,τι αφορά τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές σε βάρος των ανυποψίαστων καταναλωτών, όσο και τις αρρυθμίες της προμηθευτικής αλυσίδας με τις τεράστιες καθυστερήσεις παράδοσης των προϊόντων κ.α.
Tαυτόχρονα, μόνο το 2020 η Γενική Γραμματεία Προστασίας Kαταναλωτή δέχθηκε 274 καταγγελίες για οχλήσεις από εταιρίες ενημέρωσης οφειλετών και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα για ληξιπρόθεσμες οφειλές. Mάλιστα το υπουργείο Aνάπτυξης επέβαλε κυρώσεις σε εταιρίες με διοικητικά πρόστιμα, καθώς διαπιστώθηκε, πέρα από τις οχλήσεις, παρέκκλιση από τις εντολές του διαχειριστή, προσβλητικές συμπεριφορές και παραπλανητική πληροφόρηση.
Aνεξάρτητα απ’ όλα αυτά μέσα στο ιδιαίτερο ασφυκτικό οικονομικό περιβάλλον, οι εισπρακτικές εταιρίες δρουν ανεξέλεγκτα και στο τέλος – τέλος αυτό που χρειάζεται δεν είναι μόνο η λύση της επιβολής των προστίμων και κυρώσεων, αλλά ένα γενικό πλαίσιο που θα καθορίζει τη λειτουργία τους και θα στέκεται εμπόδιο στις όποιες… υπερβάσεις γίνονται.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ