Τι ανέφερε η ΓΓ Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου
«Χάρη στο πλαίσιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης που έχουμε θεσπίσει, η Ελλάδα συμπεριλαμβάνεται σήμερα στις 8 χώρες της Ε.Ε. που παρέχουν ένα ολιστικό πλέγμα κινήτρων, άμεσων και έμμεσων, με στόχο την αντικατάσταση των παλαιών, γηρασμένων και ρυπογόνων οχημάτων. Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής ήταν να δούμε μια θεαματική αύξηση στις ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2020, με αποκορύφωμα τον Δεκέμβριο που το ποσοστό έφτασε στο 10%». Αυτό σημείωσε, μεταξύ άλλων, η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, μιλώντας εχθές στη διαδικτυακή εκδήλωση «Ηλεκτροκίνηση: τεχνολογικές εξελίξεις και προοπτικές ελληνογερμανικής συνεργασίας».
Όπως ανέφερε, οι μέχρι σήμερα πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τη δράση «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ», έχουν οδηγήσει σε μείωση του κόστους αγοράς ενός ηλεκτρικού οχήματος κατά 30% περίπου, καθιστώντας το πιο προσιτό.
«Όραμά μας είναι να εγκαταστήσουμε στη χώρα παραγωγικές μονάδες της αλυσίδας της ηλεκτροκίνησης, να αναπτύξουμε βιομηχανία και να δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας» επισήμανε, σημειώνοντας ότι παρέχονται ήδη γενναία οικονομικά κίνητρα για τη δημιουργία γραμμών παραγωγής με στόχο την κατασκευή και συναρμολόγηση, για παράδειγμα ηλεκτρικών σκούτερ, αυτοκινήτων ή φορτιστών.
Επίσης, προκειμένου να αναπτυχθεί ένα επαρκές εθνικό δίκτυο υποδομών φόρτισης, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη από τους Δήμους της χώρας η χωροθέτηση σημείων φόρτισης σε όλη την επικράτεια.
Αντίστοιχες είναι οι τάσεις που επικρατούν στην Ευρώπη. Ενδεικτικά οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία πλησίασαν τις 400.000 το 2020 έναντι των 110.000 του 2019, ενώ οι δημόσια προσβάσιμοι φορτιστές ξεπερνούν σήμερα τους 40.000, εκ των οποίων οι 9.000 είναι γρήγοροι φορτιστές.