Το καλοκαίρι του 2011 είναι το μεγάλο στοίχημα του υπουργού Θαλάσσιων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας και προσπαθεί να το κερδίσει με κάθε τρόπο.
Η άρση του καμποτάζ για τα πλοία με μη κοινοτικές σημαίες, υπολογίζεται ότι θα αποφέρει επιπλέον έσοδα για την ελληνική οικονομία τουλάχιστον 500 εκατ. ευρώ το χρόνο.
Για να πετύχει το σχέδιο του ΥΘΥΝΑΛ θα πρέπει σε πρώτη φάση να πειστούν οι όμιλοι, που είναι κυρίως αμερικανικών συμφερόντων ότι η σύμβαση τους διασφαλίζει απέναντι στο φαύλο κύκλο της ελληνικής γραφειοκρατίας.
Ότι δεν θα «μπλέξουν» στα γρανάζια του κρατικού μηχανισμού, δηλαδή, χωρίς διέξοδο διαφυγής, όπως έχει γίνει αρκετές φορές στο παρελθόν με άλλες συμφωνίες που έχουν γίνει ακόμα και στον ίδιο το κλάδο της κρουαζιέρας.
Το χρονοδιάγραμμα
Ακόμα και στην περίπτωση που οι όμιλοι αποδεχθούν τη σύμβαση, ή δεν την αποδεχθούν και αποφασίσουν να κινηθούν μέσω fast track για λιμενικά έργα κρουαζιέρας σε όλη τη χώρα ύψους εκατοντάδων εκατ. ευρώ, είναι δύσκολο να προλάβουν να αλλάξουν τα σχέδιά τους για το 2011.
Ο σχεδιασμός έχει κλείσει από τον Μάρτιο – Απρίλιο του 2010 και ενδεχόμενη ανατροπή του έχει πολύ μεγάλο κόστος.
Έργα υποδομής
Παράλληλα με τον ΥΘΥΝΑΛ και ο Γιώργος Ανωμερίτης, ο ισχυρός άντρας του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά τρέχει για να προλάβει το χρόνο. Θέλει να μετατρέψει τον Πειραιά σε μια από τις πλέον σύγχρονες βάσεις κρουαζιέρας στη Μεσόγειο. Για το λόγο αυτό προγραμματίζει έργα που θα ξεπεράσουν τα 500 εκατ. ευρώ τα βασικότερα από τα οποία είναι:
-Επέκταση του νότιου λιμένα για δημιουργία έξι νέων θέσεων κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς δαπάνης 230 εκατ. ευρώ.
-Δύο νέους σταθμούς υποδοχής επιβατών και κατασκευή δύο επιπλέον στο νέο λιμάνι με συμβάσεις παραχώρησης.
-Κατασκευή της «Πολιτιστικής Ακτής» στην Ηετιώνια Ακτή, με 3 μουσεία, θεματικά πάρκα, κτίρια πολιτιστικών δραστηριοτήτων και 55 στρ. ανοιχτών χώρων αναψυχής.
-Μετατροπή της “Παγόδας” σε ξενοδοχείο 5*, δαπάνης 50 εκ. Ευρώ.
-Monorail για τη μεταφορά επιβατών κρουαζιέρας στο κέντρο της πόλης δαπάνης 120 εκ. ευρώ.