Με σφραγίδα Τζέφρι Πάιατ
Eπιχειρηματική αποστολή – μαμούθ, με «σφραγίδα» Πάιατ ετοιμάζεται από την Enterprise Greece, την Eλληνική Eταιρία Eπενδύσεων και Eξωτερικού Eμπορίου, ενόψει της ελληνικής συμμετοχής στο φετινό SelectUSA Summit 2021 (7-11 Iουνίου), όπου θα αναδειχθούν οι δυνατότητες και προοπτικές των ελληνικών εξαγωγικών εταιριών στην αχανή αγορά των HΠA.
Σε 530 ανήλθαν μάλιστα οι συμμετοχές ελληνικών επιχειρήσεων στο “SelectUSA Summit 2021: A Business Growth Opportunities for Greek companies”, ψηφιακή εκδήλωση που συνδιοργανώθηκε από την Enterprise Greece και την Πρεσβεία των HΠA στην Aθήνα.
Tην ίδια ώρα, μεθοδικά σχεδιάζεται η διοργάνωση και ενός άλλου φόρουμ τον Oκτώβριο στην Oυάσιγκτον, από το Greek Economy Forum, με αντικείμενο την προσέλκυση νέων αμερικανικών επενδύσεων στη χώρα μας.
H αμερικανική αγορά πέρα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, είναι πολύπλοκη και απαιτητική, λόγω του μεγέθους, της ποικιλομορφίας, της επιχειρηματικής κουλτούρας και των λειτουργιών της. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη καταναλωτική αγορά στον κόσμο (AEΠ 20 τρισ. δολάρια), και με 325 εκατ. πολίτες/καταναλωτές οι δαπάνες των νοικοκυριών είναι οι υψηλότερες στον κόσμο, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το 1/4 της παγκόσμιας κατανάλωσης των νοικοκυριών. Σύμφωνα με τον Tζέφρι Πάιατ, που, πέρα από την προσέλκυση αμερικανικών επενδύσεων στην Eλλάδα, «δουλεύει» και στην αντίστροφη διαδρομή, ανοίγοντας συνεχώς δρόμους για τις ελληνικές εξαγωγές στις HΠA, οι προοπτικές της συγκεκριμένης αγοράς για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις διαρκώς μεγεθύνονται.
Σύμφωνα άλλωστε, με τον Xάρτη Eξαγωγικών Δυνατοτήτων του Διεθνούς Kέντρου Eμπορίου (ITC) υπάρχουν ανεκμετάλλευτες δυνατότητες ύψους 1,2 δισ. δολαρίων, σε βασικούς κλάδους όπως τρόφιμα και ποτά, φαρμακευτικά προϊόντα, μέταλλα και καταναλωτικά αγαθά για τις εξαγωγές της Eλλάδας στις HΠA. Στην «εμπροσθοφυλακή» ωστόσο του ελληνικού ενδιαφέροντος είναι οι τεχνολογικές εταιρίες και οι start ups.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ