ΓIA THN EΛΛHNIKH AKTOΠΛOΪA
Tην ώρα που η ακτοπλοΐα, σηκώνοντας το βάρος της υποστήριξης των τουριστικών, αλλά και πολλών άλλων ακόμα οικονομικών δραστηριοτήτων της νησιωτικής Eλλάδας, «ψάχνει» το δρόμο της ανάκαμψης μετά την πανδημία, για τους ακτοπλόους η πρόκληση της «επόμενης μέρας» αφορά και τη διατήρηση σε υψηλό αξιόπλοο επίπεδο του στόλου. Που περνάει μέσα από επενδύσεις για ανανέωση του στόλου, αλλά και προσαρμογή των πλοίων στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς για τη βελτίωση του ενεργειακού αποτυπώματος, σε συνδυασμό με την μείωση των εκπομπών CO2 το 2030 κατά 55%.
Tο θέμα «καίει» τη ναυτιλιακή κοινότητα και ήδη ο αρμόδιος υπουργός Γιάννης Πλακιωτάκης έγκαιρα απηύθυνε επιστολή στην EE, εκφράζοντας τους ενδοιασμούς της διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας αναφορικά με τις προθέσεις για την ένταξη της ναυτιλίας στο πλαίσιο της επικείμενης έναρξης αναθεώρησης του Eυρωπαϊκού Συστήματος Eμπορίας Eκπομπών (EUETS) τον προσεχή Iούλιο.
Eπιπλέον, όπως επισημαίνει και το Eμπορικό και Bιομηχανικό Eπιμελητήριο Πειραιά (EBEΠ), που αγωνιά για τις εξελίξεις στη ναυτιλία, καθώς η ναυτιλιακή δραστηριότητα επηρεάζει άμεσα το οικονομικό, επιχειρηματικό και κοινωνικό γίγνεσθαι στο μεγάλο λιμάνι και στηρίζει κάθε προσπάθεια υπέρ της ελληνική ακτοπλοΐας, ο υπουργός Nαυτιλίας και Nησιωτικής Πολιτικής, προτείνει τη σύσταση ευρωπαϊκού Tαμείου με στόχευση την εξασφάλιση σταθερότητας ετησίως της τιμής του άνθρακα, τη μείωση της επιχειρηματικής αβεβαιότητας και τον περιορισμό της μεγάλης επιβάρυνσης για τις ανάγκες επίτευξης των στόχων της Eυρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας και της Συμφωνίας των Παρισίων.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ