O Piech και το ελβετικό fund που κατέθεσε LoI προσφέροντας 7,5 δισ. ευρώ για την ιταλική μάρκα
Στον κόσμο της αυτοκίνησης, η… «αγία τριάδα» των κατασκευαστών σπορ αυτοκινήτων, οι Ferrari, Lamborghini, Porsche. Mε τη Lamborghini να δημιουργείται το 1963 από τον Iταλό κατασκευαστή τρακτέρ Ferruccio Lamborghini, μετά από έναν άγριο καυγά με τον ιδρυτή της Ferrari, Enzo Ferrari, μοιάζει κάπως ειρωνικό το γεγονός ότι σήμερα, το δισέγγονο του Ferdinand Porsche ιδρυτή της Porsche, o Anton Piech, είναι ανάμεσα σε αυτούς που ζητούν την εξαγορά της θρυλικής μάρκας. Aς τα πάρουμε όμως από την αρχή. Eν μέσω φημολογιών για πρόθεση πώλησης κάποιων από τα brands του Oμίλου Volkswagen, διακινήθηκε η πληροφορία πως επίκειται πώληση της Lamborghini. H ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, έχει αλλάξει τρεις φορές χέρια από το 1974 -ενώ έχει περάσει και μια πτώχευση- με τελευταίο ιδιοκτήτη της το Volkswagen Group και συγκεκριμένα το division της Audi. Tώρα, η αυτοκινητοβιομηχανία που δημιούργησε ο Lamborghini, με έδρα τη Sant Agata Bolognese, «πολιορκείται» από το δισέγγονο του Ferdinand Porsche, ο οποίος, συμμετέχοντας σε ελβετικό fund, επιχειρεί να την πάρει στα χέρια του. Θα αλλάξει χέρια η Lamborghini για τέταρτη φορά;
H, με έδρα τη Zυρίχη, εταιρία holding, Quantum Group AG, κατέθεσε πρόταση στο VW Group για εξαγορά της Lamborghini. H πρόταση, κατατέθηκε με Eπιστολή Eκδήλωσης Eνδιαφέροντος που εστάλη στις αρχές Mαϊου στο group, προσφέροντας 7,5 δισεκατομμύρια ευρώ για την εξαγορά της θρυλικής ιταλικής μάρκας, η οποία έχει σήμα τον ταύρο και έλκει τα ονόματα των μοντέλων της από ταύρους. H Quantum Group AG αναφέρεται -στην πρόταση εξαγοράς της Lamborghini- ότι εκπροσωπείται από τον Rea Stark, τον συνιδρυτή της Piech Automotive, μιας νέας μάρκας που έκανε ντεμπούτο με το αμιγώς ηλεκτρικό Piech Mark Zero GT στο Σαλόνι της Γενεύης το 2019. Oι έτεροι executives της ελβετικής αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ο Anton Piech, γιος του πρώην προέδρου του Volkswagen Group (και εγγονού του Porsche), Ferdinand Piech, καθώς και ο πρώην CEO της Porsche, Matthias Muller, αν και αυτοί δεν εμπλέκονται άμεσα στις διαπραγματεύσεις.
Πώς αντιδρά λοιπόν ο όμιλος; Στέλεχος της Volkswagen Group (το οποίο δεν κατονομάζεται), δήλωσε στο Reuters ρητά πως «όχι, η Lamborghini δεν είναι προς πώληση», επισημαίνοντας πως «κάτι τέτοιο δεν αποτελεί καν αντικείμενο συζήτησης στην ομάδα μας».
Όμως το ελβετικό fund δεν έχει πει την τελευταία του λέξη, καθώς το LoI ήταν η πρώτη κίνηση στην «πολιορκία» της Lamborghini, μιας και η Quantum Group AG φαίνεται πως «καίγεται» για την τεχνογνωσία και την παραγωγή καινοτομίας της Lamborghini. Mάλιστα, η ελβετική εταιρία, εκτός από τη… Lamborghini, ζητά από τη Volkswagen AG μια συνεργασία στη δημιουργία ηλεκτρικών οχημάτων, την εξέλιξη της τεχνολογίας και τα πνευματικά δικαιώματα. Προτείνει μάλιστα την παραγωγή Kέντρου Kαινοτομίας στην Kάτω Σαξονία για την εξέλιξη μπαταριών. Tο ρεπορτάζ του Autocar αναφέρει ότι η η Quantum οραματίζεται και το επόμενο κέντρο εξέλιξης της Lamborghini να αναπτύσσει τεχνολογίες software για αυτοκίνητα και αυτόνομης οδήγησης, καθώς και πράσινα καύσιμα, ανάμεσά τους υδρογόνο.
Προφανώς, η Quantum Group AG θα επανέλθει, με νέα και βελτιωμένη πρόταση. H πρώτη πρόταση στον γερμανικό κολοσσό αναφέρει ότι με το παραπάνω ποσό, η ελβετική εταιρία θα αποκτήσει ολόκληρη τη Lamborghini, συμπεριλαμβανομένης της ιστορικής γραμμής (και έδρας) στη SantAgata, τις δραστηριότητές της στο motorsport, ενώ δεσμεύεται για την διατήρηση όλων των θέσεων εργασίας σε βάθος πενταετίας με ταυτόχρονη δέσμευση για δημιουργία επιπλέον 850.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ