Σε 9,6 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα κέρδη μετά φόρων των Ελληνικών Ταχυδρομείων για το 2020, (έναντι 20 εκατ. το 2019).
Σημειώνεται ότι το 2018 ο όμιλος είχε καταγράψει ζημιές 20 εκατ. Ευρώ και ακόμα 14 εκατ. Ευρώ το 2017.
Υπενθυμίζεται ότι τα κερδοφόρα αποτελέσματα του 2019 προέκυψαν ως επί το πλείστον ως αποτέλεσμα του περιορισμού των αποζημιώσεων συνταξιοδότησης από τα 30.000 σε 15.000 ευρώ, σε εφαρμογή του νόμου για τις ΔΕΚΟ. Η κίνηση αυτή έφερε σημαντική εξοικονόμηση για τον οργανισμό, πλην όμως ήταν ένα μη επαναλαμβανόμενο χαρακτηριστικό.
Αντίθετα, για το 2020 τα κερδοφόρα αποτελέσματα είχαν ουσιαστικότερο και περισσότερο οργανικό χαρακτήρα, ενώ προήλθαν από κυρίως από:
Την αύξηση κατά 10 εκατ. Ευρώ των εσόδων της ΕΛΤΑ Courier, εξ αιτίας της ενίσχυσης της δραστηριότητάς της.
Μείωση κατά 18 εκατ. Ευρώ του κόστους προσωπικού και αμοιβών τρίτων.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η κερδοφορία για το 2020 επιτεύχθηκε σε ένα εξαιρετικά δύσκολο περιβάλλον για τον οργανισμό, ο οποίος την ίδια χρονιά παρουσίασε μείωση του τζίρου του κατά 35 εκατ. Ευρώ (από 355,6 σε 318,4 εκατ.) κυρίως εξ αιτίας της περαιτέρω πτώσης του επιστολικού έργου.
Σημειώνεται ότι η πτώση της παραδοσιακής αλληλογραφίας, κυρίως λόγω της υποκατάστασης της από ηλεκτρονικά μέσα (π.χ. λογαριασμοί τραπεζών, ΔΕΚΟ και τηλεπικοινωνιών) είχε επίπτωση της τάξης των 28 εκατ. ευρώ στον κύκλο εργασιών των ΕΛΤΑ για το 2020 – τάση η οποία ήδη αντιμετωπίζεται. Επιπρόσθετα 10 εκατ. Ευρώ «αφαίρεσαν» από το τζίρο τα έσοδα από την δραστηριότητα της Ενέργειας η οποία δεν αποτελεί πλέον βασική δραστηριότητα, χάνει μερίδια εξαιτίας του υψηλού ανταγωνισμού στον κλάδο και αποδεικνύεται σε μία εσφαλμένη επιλογή της προηγούμενης κυβέρνησης.
Υπενθυμίζεται ότι στην αρχή του 2021 τα ΕΛΤΑ ξεκίνησαν την υλοποίηση του προγράμματος μετασχηματισμού και πραγματοποίησαν Πρόγραμμα Εθελουσίας Εξόδου 2000 εργαζομένων, το οποίο σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες ενέργειες του προγράμματος μετασχηματισμού αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου τα επόμενα έτη.