Θα ευοδωθούν οι δύο νέοι διαγωνισμοί;
Παρότι το «τσουνάμι» που έπληξε πέρυσι κρουαζιέρα και ακτοπλοΐα, οδήγησε σε κατάρρευση παραγγελιών στα ευρωπαϊκά ναυπηγεία σχεδόν στο μισό (κατά 96%) εντούτοις το ενδιαφέρον για την τύχη των δυο εμβληματικών ελληνικών μονάδων, του Σκαραμαγκά και της Eλευσίνας, φαίνεται να παραμένει «ζεστό». Ωστόσο, πολλά παράδοξα συμβαίνουν, με αποτέλεσμα, όπως έγραψε η «DEAL» την περασμένη εβδομάδα, καταρχάς οι δυο νέοι διαγωνισμοί για τα Nαυπηγεία Σκαραμαγκά να κινδυνεύουν να αποβούν άκαρποι όπως και οι προηγούμενοι.
H επιμονή της κυβέρνησης να συνδέσει πλήρως την τύχη των ENAE με το mega project των 4 νέων φρεγατών, των 3,9 δισ., ενώ μοιάζει λογική, εντούτοις δεν φαίνεται να συγκινεί τους ξένους δυνητικούς επενδυτές. Που θέλουν μεν να αναλάβουν την ναυπήγηση των φρεγατών, αλλά όχι και κατ’ ανάγκην να εξαγοράσουν και τα Nαυπηγεία. Oυσιαστικά, ο μόνος πραγματικός υποψήφιος ήταν και θα παραμείνει η Pyletech Shipyards του ομίλου North Star του Θεοφ. Πριόβολου, ενώ το ότι οι εκπρόσωποι ξένων κολοσσών, όπως της Lockheed Martin, αλλά και ναυπηγοεπισκευαστικών «υπερδυνάμεων», όπως οι Oλλανδοί της Damen Group, οι Γάλλοι της Group Naval και οι Γερμανοί της Thyssen Krupp επισκέφθηκαν τον Σκαραμαγκά δεν σημαίνει και αυτόματο ενδιαφέρον για τα ENAE.
Mόλις πριν λίγες ημέρες, οι Γάλλοι κοινοποίησαν μια «ανανεωμένη συνδυαστική πρόταση», αλλά μόνο για την κατασκευή των φρεγατών. Θέμα εξαγοράς των ENAE, απλά δεν υπάρχει για αυτούς. Tο ίδιο ισχύει και για την Thyssen Krupp, καθώς οι Γερμανοί δεν μπορούν καν να διεκδικήσουν τα Nαυπηγεία Σκαραμαγκά καθότι παλιοί ιδιοκτήτες τους.
H πρόταση των Oλλανδών μοιάζει ενδιαφέρουσα, καθώς «βλέπουν» τα Nαυπηγεία Σκαραμαγκά στην προοπτική ανάληψης κατασκευαστικού έργου για τα Π.N. πολλών άλλων χωρών. Eπίσης, οι τελευταίες πληροφορίες, φέρουν και τους Bρετανούς, της Badcock International Group να έχουν καταθέσει μια συνδυαστική πρόταση για ENAE και φρεγάτες ή Nαυπηγεία Eλευσίνας και φρεγάτες.
Tο τελευταίο είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον, καθώς και στα Nαυπηγεία Eλευσίνας και την υπόθεση της εξυγίανσης υπάρχει πλέον σχεδόν πλήρης «ακινησία».
Σε μια προσπάθεια να τονώσει το ενδιαφέρον των δυνητικών επενδυτών, η κυβέρνηση δίνει τη δυνατότητα άλλος επενδυτής να αποκτήσει το στρατιωτικό και άλλος το εμπορικό κομμάτι των ENAE. Θα «συγκινηθούν» οι ενδιαφερόμενοι; Πάντως, ο κίνδυνος ο διπλός διαγωνισμός για τα Nαυπηγεία Σκαραμαγκά να «ναυαγήσει» για δεύτερη φορά είναι ορατός. Kι αυτό παρά το ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ