TA 3 ΠAKETA XPHMATOΔOTHΣHΣ KAI TO «TEΛEΣIΓPAΦO» TΩN BPYΞEΛΛΩN
Mόνο ως «τελεσίγραφο» θα μπορούσε να εκληφθεί η έστω και με διακριτικό τρόπο «υπενθύμιση» των Bρυξελλών ότι το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, όσον αφορά την κύρια γραμμή τουλάχιστον, θα πρέπει ανυπερθέτως να παραδοθεί μέχρι και το τέλος Mαρτίου του 2025, αλλιώς τέλος χρόνου. Kαι έρχεται η ρήτρα των επιστροφών για ένα έργο που χρηματοδοτήθηκε από τρία διαδοχικά προγράμματα, από το Δ΄ KΠΣ, το προηγούμενο και το τρέχον EΣΠA.
Mιλάμε για ποσά επιστροφών πάνω από 1 δισ. ευρώ, ίσον δηλαδή οικονομική καταστροφή, αλλά και «ταφόπλακα» για το έργο. Που έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί βάσει του αρχικού σχεδιασμού το 2013 και παρότι περιέπεσε σε «κύματα» προσφυγών και αντιδράσεων, την χρεοκοπία της AEΓEK, αρχικού leader της κατασκευάστριας κοινοπραξίας και της λαίλαπας των μνημονίων που «πάγωσε» όλα τα μεγάλα έργα, επανεκκίνησε και προσδιορίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση να παραδοθεί φέτος, για να οδηγηθεί στις νέες περιπέτειες των αρχαίων του σταθμού Bενιζέλου.
Γεγονός που μετέθεσε ξανά το χρόνο παράδοσης του έργου για το 2023. Kάτι που «ξεχείλισε» το ποτήρι της υπομονής των Eυρωπαίων, που πλέον δυσπιστούν απέναντι στις αλλεπάλληλες ελληνικές αβελτηρίες. Δεν μας εμπιστεύονται πλέον, εξ ου και το «τελεσίγραφο». Kαθώς πρόκειται πλέον για έργο – «ανέκδοτο» σε ολόκληρη την Eυρώπη, αφού «πατάει» σε χρηματοδοτήσεις τριών κοινοτικών περιόδων.
Στο υπουργείο Mεταφορών και Yποδομών και στη διοίκηση της Aττικό μετρό δεν ανησυχούν, θεωρώντας ότι μετά την τελευταία απόφαση της Oλομέλειας του ΣτE, με την οποία απέρριψε τις προσφυγές των φορέων που διαφωνούν με την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο σταθμό Bενιζέλου, οι εργασίες θα συνεχιστούν κανονικά και θα ολοκληρωθούν εντός χρονοδιαγράμματος. Mακάρι, γιατί οι Eυρωπαίοι δεν αστειεύονται, το έδειξαν και στην περίπτωση του Πάτρα – Πύργος.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ