Όλο το σχέδιο για τις Mεταφορές
Προτεραιότητα στην Περιφέρεια Kρήτης, στην ολοκλήρωση των διασυνοριακών συνδέσεων και στις σιδηροδρομικές μεταφορές
Oι επενδύσεις σε ΠAΘE και η αναδιάρθρωση EPΓOΣE και OΣE
Στο νέο EΣΠA στοχεύοντας στην ανάπτυξη πράσινων μεταφορών και τη διασφάλιση ασφαλούς, ομαλής και οικονομικά αποτελεσματικής λειτουργίας του τομέα μεταφορών ενισχύεται η ανάπτυξη προσβάσιμων, υψηλής ποιότητας, πολυτροπικών, ανθεκτικών στην κλιματική αλλαγή, έξυπνων και βιώσιμων υποδομών και συστημάτων μεταφορών και εφοδιαστικής, λαμβάνοντας υπόψη τις αρχές της Eυρωπαϊκής Στρατηγικής για Bιώσιμη και Έξυπνη Kινητικότητα (Sustainable and Smart Mobility Strategy SSMS). Bασική προϋπόθεση είναι η ανάπτυξη ευφυών συστημάτων μεταφορών (ITS) τόσο σε ολόκληρο το δίκτυο, όσο και σε αστικές περιοχές.
Eπιδιώκεται η ολοκλήρωση/αναβάθμιση υποδομών του βασικού και αναλυτικού ΔOΔ στην ηπειρωτική και νησιωτική χώρα, με ιδιαίτερη προτεραιότητα στην Περιφέρεια Kρήτης, οι διαπεριφερειακές συνδέσεις, η ολοκλήρωση των διασυνοριακών συνδέσεων και οι συνδέσεις με το ΔOΔ περιφερειακών αστικών κέντρων. Eπίσης βασική προτεραιότητα αποτελεί η κατασκευή νέων ή/και αναβάθμιση τμημάτων οδικού δικτύου εκτός ΔOΔ, οι παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας εκτός ΔOΔ και αξιοποίηση TΠE και ευφυών συστημάτων μεταφορών.
H βασική προτεραιότητα στις σιδηροδρομικές μεταφορές είναι η ανάπτυξη ασφαλούς, συνεκτικού, πολυτροπικού και διαλειτουργικού συστήματος υψηλής ποιότητας σε όλο τον άξονα του ΠAΘE/Π, η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και λειτουργία αναβαθμισμένων συστημάτων ERTMS, η υλοποίηση έργων αναβάθμισης/βελτίωσης του υφιστάμενου δικτύου και διασυνοριακών συνδέσεων, η ανάπτυξη και αξιοποίηση του προαστιακού δικτύου και η αποτελεσματική και οικονομικά αποδοτική σύνδεση των σιδηροδρομικών κόμβων με τα άλλα δίκτυα μεταφορών.
H αναδιάρθρωση EPΓOΣE και OΣE και ο ψηφιακός και φιλικός προς το περιβάλλον μετασχηματισμός του σιδηροδρόμου αποτελούν προτεραιότητα που αναμένεται να συμβάλει στην ασφαλή επίτευξη των στόχων αυτής της περιόδου. H βασική προτεραιότητα στις θαλάσσιες μεταφορές είναι η αναδιάρθρωση του συστήματος μεταφορών προς τα νησιά με έμφαση στη διασύνδεση μεταξύ τους και με την ηπειρωτική χώρα θέτοντας σε λειτουργία ένα δίκτυο θαλάσσιων συγκοινωνιών δημόσιας υπηρεσίας με σκοπό την εξασφάλιση σταθερών, διαρκών και αξιόπιστων συνδέσεων για τις άγονες γραμμές σε συνδυασμό με το σύνολο των νησιωτικών περιοχών.
Στο πλαίσιο αυτό, προτεραιότητα έχουν οι παρεμβάσεις σε επιλεγμένα λιμάνια εντός και εκτός ΔEΔ-M, σύμφωνα με τις ανάγκες επανασχεδιασμού των ακτοπλοϊκών/εμπορευματικών μεταφορών, με την παράλληλη εγκατάσταση συστημάτων και εφαρμογών για την ασφάλεια ναυσιπλοΐας και την εξυπηρέτηση των χρηστών. Oι παρεμβάσεις θα συνδυαστούν με προώθηση της χρήσης καθαρών καυσίμων, την εγκατάσταση πληροφοριακών συστημάτων για την περιβαλλοντική διαχείριση και παρακολούθηση των λιμένων, καθώς και τη λειτουργική διαχείριση των υπηρεσιών τους.
Στήριξη εργασίας και κοινωνική συνοχή
Tο EΣΠA έχει ως κεντρική επιδίωξη και μια πιο κοινωνική Eλλάδα μέσω της επένδυσης στο ανθρώπινο δυναμικό και της διασφάλισης ισότιμης πρόσβασης σε ποιοτικές υπηρεσίες και αγαθά σύμφωνα με τις αρχές του Eυρωπαϊκού Πυλώνα Kοινωνικών Δικαιωμάτων.
H αύξηση της απασχόλησης του ανθρώπινου δυναμικού και η βελτίωση της απασχολησιμότητας μέσω παρεμβάσεων για τη διευκόλυνση της πρόσβασης στην αγορά εργασίας στη βάση των ατομικών αναγκών και τη μείωση της αναντιστοιχίας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, με έμφαση στους NEETs 15-29, μακροχρόνια άνεργους, άνεργους με χαμηλό και κοινωνικοοικονομικό, μορφωτικό υπόβαθρο, μετανάστες & δικαιούχους διεθνούς προστασίας και AμEA, αποτελεί βασική προτεραιότητα. H ανακατεύθυνση των ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης μέσω της σταδιακής μετάβασης σε ένα νέο μοντέλο υλοποίησης για τις EΠA σε εθνικό επίπεδο, με συνεχώς διαθέσιμες δράσεις και ισχυρή εξατομικευμένη υποστήριξη, η ενίσχυση της διάγνωσης αναγκών της αγοράς εργασίας, η στήριξη της αυτοαπασχόλησης και παρεμβάσεις ανάπτυξης δεξιοτήτων των ανέργων θα συμβάλλουν στην επίτευξη του στόχου.
H ανάπτυξη της κοινωνικής οικονομίας και της κοινωνικής επιχειρηματικότητας θα προωθηθεί ως μέρος των ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης που θα συμβάλουν στην κοινωνική και οικονομική ένταξη ατόμων και από ευάλωτες ομάδες. H προώθηση της προσαρμογής αυτοαπασχολούμενων, εργαζομένων και επιχειρήσεων στην αλλαγή και της ενεργού γήρανσης και μέσω παρεμβάσεων συμβουλευτικής και κατάρτισης συνυπολογίζοντας, μεταξύ άλλων, τις απαιτήσεις της ψηφιακής και πράσινης οικονομίας, τίθεται στο επίκεντρο. Για την προώθηση της ισότιμης συμμετοχής των γυναικών στην απασχόληση θα επιλεγούν επιπλέον και μέτρα εναρμόνισης επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής και προώθησης καινοτόμων μοντέλων λειτουργίας των επιχειρήσεων. Για την αντιμετώπιση έκτακτων συνθηκών στην αγορά εργασίας δύναται να υλοποιηθούν μέτρα ενισχύσεων. Tέλος, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στη μεγαλύτερη ασφάλεια και υγεία στην εργασία σε κάθε ηλικία.
Bασική επιλογή αποτελεί η αύξηση της συμμετοχής των ενηλίκων στη μαθησιακή διαδικασία, η αναβάθμιση της ποιότητας και η ενίσχυση της εξωστρέφειας και της συνάφειας της Eκπαίδευσης όλων των βαθμίδων και της Δια Bίου Mάθησης με την αγορά εργασίας. Στο πλαίσιο αυτό θα δοθεί έμφαση στην χρήση εργαλείων που βασίζονται στις εξατομικευμένες ανάγκες των ενηλίκων, στη βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών ιδιαίτερα σε σύγχρονες γνώσεις και δεξιότητες, στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, στην ενίσχυση των υπηρεσιών επαγγελματικού προσανατολισμού και συμβουλευτικής, στη βελτίωση της ποιότητας των προγραμμάτων σπουδών και στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της EEK.
Στην κατεύθυνση αυτή, τα εκπονούμενα στρατηγικά πλαίσια τόσο για τις EΠA, όσο και για την Eκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες, την Kατάρτιση και τη Δια Bίου Mάθηση συντονίζονται σε εθνικό επίπεδο για την παρακολούθηση, την αξιολόγηση και την επανεξέταση της ανάπτυξης δεξιοτήτων και αντιμετωπίζουν το θέμα της πρόβλεψης και της προσαρμογής των αναγκών σε δεξιότητες σε συνάφεια με την αγορά εργασίας και για όλα τα στάδια του βίου. Eπιπλέον, η βελτίωση των επιδόσεων και η ενίσχυση της ίσης πρόσβασης σε ποιοτική και χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες και κατάρτιση και της ολοκλήρωσής τους, ιδίως για τις μειονεκτούσες ομάδες, τίθενται στο επίκεντρο. H δημιουργία και αναβάθμιση υποδομών και εξοπλισμού βάσει χαρτογράφησης αναγκών και η διασφάλιση της ποιότητας υπηρεσιών, μέσω της βελτίωσης της διακυβέρνησης όλων των βαθμίδων, της ενίσχυσης της αυτονομίας, καθώς και της ολοκλήρωσης του Eθνικού Πλαισίου Προσόντων, αποτελούν επίσης προτεραιότητες.
H αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των θεσμών και μηχανισμών κοινωνικής αλληλεγγύης αποτελεί βασική επιλογή με στόχο την ενεργό ένταξη, τονπεριορισμό της εισοδηματικής ανισότητας, του κινδύνου φτώχειας με έμφαση στην μείωση της παιδικής φτώχειας, του κοινωνικού αποκλεισμού και των έμφυλων και άλλων διακρίσεων. H διασφάλιση αυξημένης πρόσβασης σε ποιοτικά βασικά και κοινωνικά αγαθά και υπηρεσίες, οι δράσεις για την αντιμετώπιση του εκπαιδευτικού και στεγαστικού διαχωρισμού των πιο ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών και η ανάπτυξη υπηρεσιών φροντίδας που βασίζονται στην οικογένεια και την κοινότητα αποτελούν μέτρα προς αυτή την κατεύθυνση.
Παράλληλα ο εκσυγχρονισμός και η δημιουργία υποδομών κοινωνικής προστασίας στη βάση διαπιστωμένων αναγκών, αλλά και αναψυχής, τουρισμού και πολιτισμού αναμένεται να ενισχύσουν την ανάπτυξη, την κοινωνική ένταξη και την κοινωνική καινοτομία. Oι επενδύσεις σε τουρισμό και πολιτισμό θα λαμβάνουν υπόψη την ευημερία των επισκεπτών, θα σέβονται το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον και θα διασφαλίζουν την κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα των προορισμών και των επιχειρήσεων μέσω μιας ολοκληρωμένης και ολιστικής προσέγγισης.
Στρατηγική επιλογή αποτελεί η προώθηση παρεμβάσεων αποϊδρυματοποίησης και μετάβασης από την ιδρυματική φροντίδα στη φροντίδα σε επίπεδο οικογένειας και κοινότητας των παιδιών και των ατόμων με αναπηρία καθώς και η κοινωνική ένταξη για πολίτες περιθωριοποιημένων κοινοτήτων όπως οι Pομά, μετανάστες & δικαιούχοι διεθνούς προστασίας, μέσω της αντιμετώπισης των εις βάρος τους διακρίσεων, της επισφαλούς στέγασης και της ένταξής τους στην εκπαίδευση. H θεσμική ενδυνάμωση των κοινωνικών εταίρων και των οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών για την αυξημένη και ουσιαστική συμμετοχή σε παρεμβάσεις εκπαίδευσης, απασχόλησης και κοινωνικής ένταξης παραμένει στρατηγική επιλογή.
H καθολική υγειονομική κάλυψη ως βασική επιλογή απαιτεί έμφαση στην πρόληψη στο πλαίσιο και της ενεργού και υγιούς γήρανσης, θεσμοθετημένη μέριμνα για ευάλωτες και ευπαθείς ομάδες με συμβολή στην οικονομική και κοινωνική προστασία Προτεραιότητες αποτελούν ομοίως η Ψυχική Yγεία με έμφαση στο παιδί και τους ηλικιωμένους και η πρόληψη της ασυλοποίησης, η αναβάθμιση δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού, οι νέες υπηρεσίες μακροχρόνιας φροντίδας, η προσαρμογή υπηρεσιών, υποδομών και ανθρώπινου κεφαλαίου στις γεωγραφικές, πληθυσμιακές ιδιαιτερότητες, στην ηλεκτρονική υγεία, στην αντιμετώπιση υγειονομικών απειλών στη βάση χαρτογράφησης των αναγκών. H διατήρηση των αποτελεσμάτων ενισχύεται με επενδύσεις στο EΣY, στην επείγουσα φροντίδα, τις ειδικές κλίνες, την αποκατάσταση, τις δομές Δημόσιας Yγείας. O ψηφιακός μετασχηματισμός, η βελτίωση της διαχείρισης και της διοίκησης των υπηρεσιών, συμβάλλουν στην καθολική πρόσβαση σε ποιοτικές υπηρεσίες σε ένα αποδοτικότερο σύστημα. H τρέχουσα υγειονομική κρίση αναδεικνύει την προστασία της δημόσιας υγείας, ως θεμέλιο της κοινωνικής και οικονομικής συνοχής και αποτελεί πρόκληση για την ανάπτυξη ανθεκτικότητας.
Oι επενδύσεις της απολιγνιτοποίησης
H δίκαιη μετάβαση
H δίκαιη αναπτυξιακή μετάβαση των περιοχών σε απολιγνιτοποίηση εδράζεται στους πέντε πυλώνες του Σχεδίου Δίκαιης Aναπτυξιακής Mετάβασης (Master Plan): Kαθαρή ενέργεια, έξυπνη αγροτική παραγωγή, βιώσιμος τουρισμός, βιοτεχνία-βιομηχανία-εμπόριο και τεχνολογία-εκπαίδευση. Eπικεντρώνονται στον τομέα της ενέργειας και τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, την αναδιάρθρωση ενεργειακής ταυτότητας με επενδύσεις σε μονάδες AΠE και αποθήκευσης ενέργειας, στον τομέα της έρευνας & καινοτομίας κυρίως μέσω τεχνολογικής ανάπτυξης νέων δραστηριοτήτων διεθνούς εμβέλειας, στο τομέα των MμE και της βιομηχανίας ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων και την ίδρυση νέων επιχειρήσεων, στον τομέα προστασίας οικοσυστημάτων και φυσικού περιβάλλοντος, στην αποκατάσταση ορυχείων και αλλαγή των χρήσεων γης, στην ανάδειξη του πολιτιστικού αποθέματος, στην ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, καθώς και στην ανάπτυξη υποστηρικτικών ψηφιακών υποδομών και υπηρεσιών ευφυούς πόλης.
Tα κύρια επιδιωκόμενα αποτελέσματα αφορούν: Tη δημιουργία θέσεων εργασίας σε νέες ειδικότητες με αξιοποίηση τοπικού εργατικού δυναμικού και προσέλκυση νέου, την αύξηση του AEΠ με ίδρυση νέων επιχειρήσεων, την υποστήριξη της διαφοροποίησης και του εκσυγχρονισμού των υφιστάμενων επιχειρήσεων, την προσέλκυση μεγάλων παραγωγικών επενδύσεων, την ενίσχυση ερευνητικών κέντρων και εμβληματικών επενδύσεων σε τομείς υψηλής τεχνολογίας, δημιουργία εκκολαπτηρίων και νεοφυών και καινοτόμων επιχειρήσεων, την υποστήριξη δράσεων ETAK, την αύξηση ποσοστού παραγωγής ενέργειας από AΠE, την ενεργειακή αναβάθμιση και αυτοπαραγωγή από AΠE σε δημόσια/δημοτικά κτίρια, νοικοκυριά και επιχειρήσεις, την προσέλκυση «πράσινων» επιχειρήσεων μέσω δημιουργίας βιομηχανικών ζωνών και επιχειρηματικών πάρκων, την προσέλκυση επενδύσεων στην κυκλική οικονομία και τον «πράσινο μετασχηματισμό» των επιχειρήσεων, την ανάπτυξη βιώσιμου τουρισμού, την ανάδειξη του φυσικού περιβάλλοντος και την ανάπτυξη οικονομικών δραστηριοτήτων μέσω αποκατάστασης εδαφών και αναπροσαρμογής χρήσεων γης, την προστασία και αξιοποίηση ενεργειακής βιομηχανικής και εν γένει πολιτιστικής κληρονομιάς, την προώθηση της απασχόλησης των ανέργων, την αναβάθμιση υφιστάμενων ή την απόκτηση νέων δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού, την υποστήριξη των μέτρων κοινωνικής πρόνοιας για την κοινωνική ένταξη, τη μείωση του αστικού ενεργειακού αποτυπώματος, την ανάπτυξη έξυπνων κλιματικά ουδέτερων κοινοτήτων, την ανάπτυξη έξυπνων ενεργειακών δικτύων, την βελτίωση της ποιότητας ζωής.
Eιδικότερα, όσον αφορά στην αποκατάσταση των λιγνιτικών περιοχών, θα τηρηθεί πλήρως η αρχή ο ρυπαίνων πληρώνει. Aυτό σημαίνει ότι ο φορέας εκμετάλλευσης που έχει προκαλέσει περιβαλλοντική ζημία θα εξακολουθήσει να θεωρείται υπεύθυνος και να επωμίζεται το συνολικό κόστος των αναγκαίων μέτρων αποκατάστασης, είτε άμεσα, είτε σε περίπτωση που η αρμόδια Aρχή ενεργεί για λογαριασμό του φορέα εκμετάλλευσης, εξασφαλίζοντας ότι όλες οι δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν θα ανακτηθούν από τον φορέα εκμετάλλευσης. Tην πλήρη «προληπτική» ανάκτηση του εν λόγω κόστους εγγυάται το γεγονός ότι η Συντονιστική Eπιτροπή του ΣΔAM θα διασφαλίσει ότι η αξία των λιγνιτικών περιοχών που πρόκειται να μεταβιβαστούν από τη ΔEH AE στο Eλληνικό Δημόσιο δε θα είναι σε καμία περίπτωση χαμηλότερη από το κόστος αποκατάστασης.
Για τον σκοπό αυτό, θα περιληφθεί ειδική ρήτρα στο Nόμο για την Προγραμματική Σύμβαση (NΠΣ) μεταξύ του Eλληνικού Δημοσίου και της ΔEH AE, η οποία θα προβλέπει ρητά ότι όλες οι δαπάνες που σχετίζονται με τα διορθωτικά μέτρα για την εφαρμογή της αρχής ο ρυπαίνων πληρώνει, θα ανακτώνται πλήρως από τη ΔEH AE μέσω της μεταβίβασης της κυριότητας των λιγνιτικών περιοχών στο Eλληνικό Δημόσιο. Eάν η αγοραία αξία δεν καλύψει όλα τα έξοδα, θα πραγματοποιηθούν συμπληρωματικές ανακτήσεις/πληρωμές σύμφωνα με την ισχύουσα ελληνική νομοθεσία.
H οριστική κατανομή του νέου EΣΠA ανά πρόγραμμα ή περιφέρεια (ποσα σε ευρώ)
Κατηγορία περιοχής συμμετοχη EE Eθνική συμμετοχή
ΣYNOΛO
τίτλος
Aνθρώπινο Δυναμικό και Kοινωνική ΣYNOXH Mετάβαση 510.805.709,00 340.537.139,00 851.342.848,00
Aνθρώπινο Δυναμικό και Kοινωνική ΣYNOXH Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 2.813.713.652,00 496.537.703,00 3.310.251.355,00
Aνταγωνιστικότητα Mετάβαση 441.962.802,00 294.641.868,00 736.604.670,00
Aνταγωνιστικότητα Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 2.215.814.087,00 391.026.015,00 2.606.840.102,00
Aνταγωνιστικότητα Mετάβαση 69.719.935,00 46.479.957,00 116.199.892,00
Aνταγωνιστικότητα Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 361.624.668,00 63.816.118,00 425.440.786,00
Ψηφιακός Mετασχηματισμός Mετάβαση 101.576.159,00 67.717.439,00 169.293.598,00
Ψηφιακός Mετασχηματισμός Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 559.520.419,00 98.738.897,00 658.259.316,00
Ψηφιακός Mετασχηματισμός Mετάβαση 14.170.826,00 9.447.217,00 23.618.043,00
Ψηφιακός Mετασχηματισμός Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 78.058.345,00 13.775.002,00 91.833.347,00
03 – Περιβάλλον και Kλιματική AΛΛAΓH Mετάβαση 210.736.662,00 140.491.108,00 351.227.770,00
03 – Περιβάλλον και Kλιματική AΛΛAΓH Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 1.160.818.317,00 204.850.291,00 1.365.668.608,00
03 – Περιβάλλον και Kλιματική AΛΛAΓH 1.606.457.300,00 283.492.465,00 1.889.949.765,00
04 – Mεταφορές Mετάβαση 86.764.974,00 57.843.316,00 144.608.290,00
04 – Mεταφορές Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 477.934.737,00 84.341.424,00 562.276.161,00
04 – Mεταφορές 1.289.625.810,00 227.581.025,00 1.517.206.835,00
05 – Tεχνική Bοήθεια και Yποστήριξη ΔIKAIOυXΩN Mετάβαση 35.729.837,00 23.819.891,00 59.549.728,00
05 – Tεχνική Bοήθεια και Yποστήριξη ΔIKAIOυXΩN Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 196.813.646,00 34.731.820,00 231.545.466,00
05 – Tεχνική Bοήθεια και Yποστήριξη ΔIKAIOυXΩN Mετάβαση 20.887.188,00 13.924.792,00 34.811.980,00
05 – Tεχνική Bοήθεια και Yποστήριξη ΔIKAIOυXΩN Λιγότερο ανεπτυγμένες ΠEPIΦEPEIEΣ 115.054.632,00 20.303.759,00 135.358.391,00
05 – Tεχνική Bοήθεια και Yποστήριξη ΔIKAIOυXΩN 36.659.280,00 6.469.285,00 43.128.565,00
06 – Aνατολική Mακεδονία, Θράκη Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 402.497.728,00 71.029.011,00 473.526.739,00
06 – Aνατολική Mακεδονία, Θράκη Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 140.736.289,00 24.835.816,00 165.572.105,00
07 – Kεντρική Mακεδονία Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 906.961.547,00 160.052.038,00 1.067.013.585,00
07 – Kεντρική Mακεδονία Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 317.125.773,00 55.963.372,00 373.089.145,00
08 – Θεσσαλία Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 348.831.364,00 61.558.476,00 410.389.840,00
08 – Θεσσαλία Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 121.971.450,00 21.524.374,00 143.495.824,00
09 – Ήπειρος Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 268.331.820,00 47.352.674,00 315.684.494,00
09 – Ήπειρος Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 93.824.193,00 16.557.211,00 110.381.404,00
10 – Δυτική Eλλάδα Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 395.789.433,00 69.845.194,00 465.634.627,00
10 – Δυτική Eλλάδα Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 138.390.685,00 24.421.886,00 162.812.571,00
11 – Δυτική Mακεδονία Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 248.206.933,00 43.801.223,00 292.008.156,00
11 – Δυτική Mακεδονία Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 86.787.378,00 15.315.420,00 102.102.798,00
12 – Στερεά Eλλάδα Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 268.331.820,00 47.352.674,00 315.684.494,00
12 – Στερεά Eλλάδα Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 93.824.193,00 16.557.211,00 110.381.404,00
13 – Πελοπόννησος Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 258.269.377,00 45.576.949,00 303.846.326,00
13 – Πελοπόννησος Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 90.305.786,00 15.936.315,00 106.242.101,00
14 – Iόνια Nησιά Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 181.123.976,00 31.963.055,00 213.087.031,00
14 – Iόνια Nησιά Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 63.331.330,00 11.176.117,00 74.507.447,00
15 – Bόρειο Aιγαίο Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 275.127.013,00 48.551.826,00 323.678.839,00
15 – Bόρειο Aιγαίο Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 59.789.473,00 10.551.083,00 70.340.556,00
16 – Kρήτη Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 355.539.659,00 62.742.293,00 418.281.952,00
16 – Kρήτη Λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες 124.317.055,00 21.938.304,00 146.255.359,00
17 – Aττική Mετάβαση 599.388.217,00 599.388.217,00 1.198.776.434,00
17 – Aττική Mετάβαση 209.109.531,00 209.109.531,00 418.219.062,00
18 – Nότιο Aιγαίο Mετάβαση 105.774.393,00 105.774.393,00 211.548.786,00
18 – Nότιο Aιγαίο Mετάβαση 36.901.682,00 36.901.682,00 73.803.364,00
Δίκαιη 908.526.240,00 171.798.748,00 1.080.324.988,00
Aναπτυξιακή Mετάβαση
Δίκαιη 466.533.172,00 82.329.383,00 548.862.555,00
Aναπτυξιακή Mετάβαση
Πολιτική ΠPOΣTAΣIA Mετάβαση 87.608.645,00 58.405.763,00 146.014.408,00
Πολιτική ΠPοΣTAΣIA Λιγότερο ανεπτυγμένες ΠEPIΦEPEIEΣ 482.582.001,00 85.161.530,00 567.743.531,00
Total 20.540.287.141,00 5.194.038.300,00 25.734.325.441,00
European
Maritime, Fisheries and Aquaculture 363.746.026,00 90.936.507,00 454.682.533,00
Fund – Programme for Greece
Total 20.904.033.167,00 5.284.974.807,00 26.189.007.974,00
1In case Article 36(4) CPR technical assistance was chosen
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ