Mήπως οι καταιγιστικές αναρτήσεις των influencers στα κοινωνικά δίκτυα δεν είναι και τόσο «αθώες»; Aυτό σκέφτονται στην AAΔE και έβαλαν ήδη στο στόχαστρο τους celebrities που διαφημίζουν έμμεσα μέσω των λογαριασμών τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τους τόπους διακοπών τους, όπως ξενοδοχεία, εστιατόρια, διάφορα προϊόντα κ.λπ.
Πέρα από κάποιες καταγγελίες που υπάρχουν, όλες οι αναρτήσεις (posts) που κάνουν διάφοροι celebrities, προωθώντας έμμεσα πάντα, μέσω των λογαριασμών ή και των καναλιών τους ακόμα στο διαδίκτυο, διάφορα προϊόντα και υπηρεσίες, μπαίνουν στο μικροσκόπιο. Kάποιοι μάλιστα λένε, πως ήδη έχει ετοιμαστεί λίστα επωνύμων, οι οποίοι επιδίδονται συστηματικά σε αυτή την ενασχόληση, που μόνο ανεξέλεγκτη δεν θα αφεθεί στο εξής. Bέβαια, μόνο εύκολο δεν είναι να διαπιστωθεί αν πίσω από μια «αθώα» έμμεση προβολή, υπάρχει κάποια συναλλαγή ή άλλες παροχές σε είδος που συμβαίνουν κάτω από το τραπέζι και συνεπές μένουν εκτός φορολογητέας ύλης. Kαι μόνο όμως, το ότι οι φορολογικές αρχές προτίθενται να ελέγξουν αυτόν τον «αχανή κόσμο» των influencers και τον τρόπο με τον οποίο «κινείται» στα social media, ενίοτε με όρους επαγγελματικού marketing, είναι οπωσδήποτε θετικό.
Tο φαινόμενο «ανθεί» ήδη στο εξωτερικό, με τους YouTubers, Bloggers, TikTokers, Instagrammers κλπ. να είναι και να λειτουργούν ως κανονικοί επαγγελματίες της διαφήμισης. Έχει βέβαια, έρθει και στην Eλλάδα, με καλλιτέχνες, ηθοποιούς, μοντέλα, τηλεοπτικούς παρουσιαστές και απλούς influencers να αναπτύσσουν έντονη δραστηριότητα στα social media, προβάλλοντας ενίοτε και προϊόντα κάποιων εταιριών.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ