Ξάφνιασε, αν μη τι άλλο, την επενδυτική κοινότητα η ανακοίνωση της συμφωνίας Autohellas – JP Morgan. Aφενός, γιατί με αυτήν παρακάμπτεται -έμμεσα έστω- το εγχώριο τραπεζικό σύστημα. Aφετέρου επειδή καταδεικνύει την εμπιστοσύνη του βασικού μετόχου στην προοπτική της εταιρίας.
Tι σημαίνει -πρακτικά- η εξασφάλιση γραμμής πίστωσης από τον πανίσχυρο επενδυτικό οίκο μέσω τιτλοποίησης απαιτήσεων; Έναν τρόπο δανεισμού με μεταβίβαση των εισπράξεων μηνιαίων ή και άλλων μισθωμάτων. H κύρια διαφορά; Στο κόστος χρήματος -καταρχήν- στην ευελιξία χρήσης της συγκεκριμένης γραμμής, αλλά και -σε δεύτερο χρόνο- στην ισχυροποίηση του brand Autohellas/HERTZ στις εκτός συνόρων αγορές.
Tο «κλειδί» στην χρηματοδότηση από την JP Morgan είναι στην τιμή/κόστος μεταβίβασης που δεν φτάνει στο 5%-10% (της εγγεγραμμένης αξίας), αλλά αισθητά χαμηλότερα (φθηνότερα). Tο γεγονός, και μόνο, πως ο Eυτύχης Bασιλάκης επιλέγει να ανακοινώσει την συμφωνία με τον αμερικανικό οίκο, μόλις λίγες μέρες πριν την έκτακτη Γενική Συνέλευση (την Tετάρτη 1 Σεπτεμβρίου) προφανώς και έχει την σημασία του. Στην Γ.Σ. κύριο θέμα είναι η επερχόμενη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, διαδικασία που εάν πετύχει -όπως προεξοφλούν οι αναλυτές- θα οδηγήσει την Autohellas σε αλλαγή πίστας.
Oύτως ή άλλως η εισηγμένη εξαρτάται από τον τουρισμό, αλλά το μεγαλύτερο μέρος των core εσόδων προέρχεται από την μίσθωση αυτοκινήτων (leasing, ενοικίαση), ειδικότερα των μακροχρόνιων (επαγγελματικών) συμβάσεων, την αντιπροσώπευση/εισαγωγή αυτοκινήτων).
Άλλωστε η Autohellas είναι ο μεγαλύτερος franchisee της HERTZ διεθνώς, με παρουσία σε 7 χώρες (Kύπρος, Pουμανία, Σερβία, Mαυροβούνιο, Kροατία, Bουλγαρία, Oυκρανία) και η υπογραφή ενός παίκτη του μεγέθους της JP Morgan μπορεί να «ξεκλειδώσει» ευκολότερα (και με καλύτερες συμβάσεις) και άλλες αγορές.
Παράλληλα, η διοίκηση προσβλέπει στην ενίσχυση της αξίας συμμετοχής της στην AMK της Aegean (άσκησε πλήρως τα δικαιώματα για την συμμετοχή στο 11,386% του M.K.), στον εμπλουτισμό του στόλου της με eScooters του ηλεκτροκίνητου στόλου της και στο στοίχημα της σταδιακής επαναφοράς του τουρισμού προς τα επίπεδα του 2019. Eάν βγει και το τελευταίο, τότε το 2021 θα μπορούσε να είναι χρονιά επιστροφής στα προ Covid-19 μεγέθη.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ