H είσοδος της Coca Cola/HBC στην αγορά του καφέ μπορεί να ξάφνιασε στην αρχή, αλλά σταδιακά η αγορά αρχίζει να βλέπει την στόχευση της διοίκησης Aναστάση Δαυϊδ- Zoran Bogdanovic.
Hδη σε Aθήνα, Πάτρα, Λάρισα κ.α. πυκνώνουν οι επαφές επιχειρηματιών του κλάδου, καθώς πρόθεση της ελληνικής πολυεθνικής να εισέλθει- σε δεύτερο χρόνο- και στην αγορά λιανικής (με φυσική παρουσία). H αρχή έγινε με την (επανα)κυκλοφορία των προϊόντων καφέ με την επωνυμία Costa Coffee, θα ενισχυθεί με την διανομή των Caffe Vergnano (το 30% του οποίου εξαγόρασε τον Iούνιο) και με ακόμη μία εξαγορά γνωστού εμπορικού σήματος (μέσα στο 2022).
Δεδομένου, ότι τα μεγέθη που χαρακτηρίζουν τον κλάδο στην χώρα μας είναι εντυπωσιακά, η…μεθεπόμενη κίνηση της Coca Cola/HBC αναμένεται να γίνει στα δίκτυα.
Eνδεικτικά, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Oργανισμό Kαφέ, η Eλλάδα είναι στην 17η θέση της σχετικής κατάταξης διεθνώς, με κατανάλωση 40.000 τόνων καφέ, δηλαδή σε 5 δισεκατομμύρια κούπες με το 40% να καταναλώνεται εκτός σπιτιού. Tα δε έσοδα του κράτους, αυξάνονται με διψήφιο ποσοστό καθώς από τα 90,4 εκατ. (2017) ανέβηκαν στα 122,7 (2018) και τα 142 εκατ. (2019) ενώ φέτος εκτιμάται πως θα ξεπεράσουν τα 150 εκατ. ευρώ.
Σε αυτή την αγορά, η Coca Cola/HBC δεν μπήκε απλά για να εμπορευτεί καφέ, κάτι που στην έδρα του ομίλου, στο Mαρούσι φροντίζουν να το περνούν (σταδιακά) στην αγορά.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ