Στα ανέρχονται τα 11.811 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν τον Αύγουστο στη Νορβηγία, φέρνοντας το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στο 71,9 %.
Σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2020 (5.704 νέες ταξινομήσεις), τα 11.811 ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημείωσαν μιας αύξηση 107%. Πέρυσι, το μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις Νορβηγικές νέες ταξινομήσεις ήταν 52,8 %. Τον Ιούλιο του 2021, 6.731 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν ακόμα ταξινομημένα στη Νορβηγία, αλλά οι νέες ταξινομήσεις μειώθηκαν γενικά τον Ιούλιο, πιθανώς λόγω των διακοπών.
Το πιο επιτυχημένο μοντέλο της Νορβηγίας σε όλους τους οδηγικούς τύπους τον περασμένο μήνα ήταν το Tesla Model Y με 1.308 νέες ταξινομήσεις. Ακολουθούν, το Mustang Mach-E της Ford και το ID.4 της Volkswagen στις τρεις πρώτες θέσεις. Το μοναδικό μη ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην κορυφή της κατάταξης ήταν υβριδικό: το RAV4 της Toyota.
«Αν η τάση που παρατηρούμε τους τελευταίους μήνες συνεχιστεί, τα τρία νέα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης στα τέσσερα θα είναι προσεχώς ηλεκτρικά», σημείωσε το OFV σε ανακοίνωση Τύπου που δημοσιοποίησε. Σύμφωνα με τον οργανισμό, η Νορβηγία βρίσκεται σε καλό δρόμο για να γίνει πραγματικότητα η φιλοδοξία της όλα τα νέα οχήματα που πωλούνται στη χώρα να είναι «μηδενικών εκπομπών» – να κινούνται χάρη σε μπαταρίες ή σε υδρογόνο – από το 2025 και πέρα.
«Ακόμη κι αν δεν φθάσουμε εκεί, διότι υπάρχουν πάντα τοποθεσίες της χώρας που θα χρειάζονται άλλες μορφές καυσίμου, δεν θα απέχουμε πολύ», προεξόφλησε μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο ο διευθυντής του OFV, ο Έιβιντ Σόλμπεργκ Τόρσεν. «Η εξέλιξη είναι πολύ πιο γρήγορη απ’ ό,τι προβλεπόταν κι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ολοένα περισσότεροι κατασκευαστές προτείνουν καλά και ενδιαφέροντα ηλεκτρικά μοντέλα», εξήγησε.
Αν και η σκανδιναβική χώρα παραδόξως, είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός υδρογονανθράκων στη δυτική Ευρώπη, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση προωθείται ενεργά τα τελευταία χρόνια που παράγει σχεδόν όλη την ενέργεια που καταναλώνει χάρη σε υδροηλεκτρικά φράγματα, χωρίς να εκπέμπει αέρια που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την υπερθέρμανση του πλανήτη.
Στη Νορβηγία οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζουν να απολαύουν πολλά πλεονεκτήματα, παρότι οι αρχές έχουν αρχίσει να τα περιορίζουν κάπως, για παράδειγμα καταργώντας την απαλλαγή από όλα τα διόδια και τη δυνατότητα χρήσης των λωρίδων των μέσων μαζικής μεταφοράς και των λωρίδων έκτακτης ανάγκης. Αντίθετα με τα ντιζελοκίνητα και τα βενζινοκίνητα οχήματα, που υπόκεινται σε πολύ υψηλή φορολογία, τα αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και άλλων βλαβερών αερίων απαλλάσσονται από σχεδόν όλους τους φόρους και τα τέλη, κάτι που τα καθιστά πιο ανταγωνιστικά.
Από την πλευρά των κατασκευαστών σημειώνεται ότι αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες, ανάμεσά τους οι Volvo, DS και Lancia, έχουν αναγγείλει πως τα επόμενα χρόνια θα παράγουν αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.