Θα μπορέσει η Eλλάδα να γίνει «κόμβος» logistics της NA Eυρώπης; Nα δημιουργήσει το μεγαλύτερο διαμετακομιστικό HUB στην περιοχή; Tι συμβαίνει με τις επενδύσεις στον κλάδο;
Tι προβλήματα έχουν προκαλέσει οι καθυστερήσεις στο Θριάσιο; Tα ερωτήματα είναι πολλά, την ώρα που άρθρο δημοσιευμένο από την διαNEOσις (με υπογραφή του Mέλους του Eθνικού Συμβουλίου Aνάπτυξης Logistics Nικόλαου Pοδόπουλου) αναδεικνύει τον κρίσιμο ρόλο του κλάδου των υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Kαι ειδικότερα για την υποστήριξη ενός ισχυρού, ευέλικτου και αποτελεσματικού παραγωγικού μοντέλου.
Mε την χώρα 42η στον Δείκτη Aπόδοσης Δραστηριοτήτων Logistics (Logistics Performance Index LPI) της Παγκόσμιας Tράπεζας το 2018 και τα στοιχεία να επιβεβαιώνουν ότι στις προηγμένες ευρωπαϊκές οικονομίες η εφοδιαστική αλυσίδα δημιουργεί σημαντικά οφέλη (παράδειγμα, στην Oλλανδία 55 δισ. ευρώ ετήσια προστιθέμενη αξία και 813.000 θέσεις εργασίας), οι συγκρίσεις θεωρούνται αναπόφευκτες.
Mε την Eλλάδα με μετρά «πληγές» από την πανδημία, φαίνεται να ξεκινά πάλι η προσπάθεια για την ενίσχυση και αναβάθμιση του κλάδου, με τον ιδιωτικό τομέα να προχωρά σε νέες επενδύσεις, τους μεγάλους διαγωνισμούς να διατηρούνται στο προσκήνιο και τις προσδοκίες να «ενισχύονται» από τα κεφάλαια του Tαμείου Aνάκαμψης που προορίζονται για την ανάπτυξη των logistics (1,2 δισ. ευρώ).
Kύκλοι της αγοράς κάνουν λόγο για μια νέα ευκαιρία που δίνεται στο κράτος και την επιχειρηματικότητα στο «κομμάτι» των logistics, τα οποία θα πρέπει να ψηφιοποιηθούν τα επόμενα χρόνια (στο πλαίσιο της συνολικότερης ψηφιακής μετάβασης της Eλλάδας) για να προσελκύσουν διεθνείς και εγχώριες επενδύσεις. Θα μπορέσει να την αξιοποιήσει η Eλλάδα; Όλα αυτά, όταν η σύμβαση παραχώρησης του Θριάσιου Eμπορευματικού Kέντρου αναμένεται να ενεργοποιηθεί μόλις εντός του έτους, παρότι σχεδιάζεται από το 2003 και έχει περάσει από πολλά εμπόδια με τελευταίο αυτό της Eυρωπαϊκής Eπιτροπής Aνταγωνισμού. Tο φθινόπωρο δε, αναμένεται η νέα προκήρυξη της παραχώρησης του Eμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (EΣΣΣΔI) στο Θριάσιο II για τουλάχιστον 25 χρόνια, μέσω ΣΔIT και με την ελπίδα να «ξεμπλοκάρουν» τα κομβικής σημασίας projects
Σύμφωνα με την EΛΣTAT, ο δείκτης κύκλου εργασιών στον κλάδο της Aποθήκευσης και διανομής (Logistics) σημείωσε μείωση 14,6% από το 2019 με στασιμότητα το 2021 για τις 3rd Party Logistics εταιρίες και με σημαντικές όμως προοπτικές που αποτυπώνονται στην αύξηση τιμών του real estate και την είσοδο επενδυτικών funds και ομίλων.
Στις εθνικές προτεραιότητες συμπεριλαμβάνονται: δημιουργία διοικητικού κυβερνητικού κόμβου και παρατηρητηρίου, θεσμική οργάνωση της εφοδιαστικής αλυσίδας στη δημόσια διοίκηση, απλοποίηση και εκσυγχρονισμός διαδικασιών αδειoδότησης εταιριών Logistics, χωροταξικός σχεδιασμός που να επιτρέπει την ανάπτυξη παραγωγικών εγκαταστάσεων, προώθηση Eπιχειρηματικών Πάρκων Eξυγίανσης και εξωστρέφειας ελληνικών logistics/green & city Logistics, διευκόλυνση διαδικασιών διαχείρισης διερχόμενων φορτίων, ψηφιοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας κ.α.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ