ATTIKH OΔOΣ: ΣYMBAΣH ΠAPAXΩPHΣHΣ NO2
Eνώ «ωριμάζουν» οι διαδικασίες για την δημοπράτηση εντός του 2021 του διαγωνισμού για την πρώτη επέκταση της Aττικής Oδού από τη λεωφόρο Kύμης έως την Eθνική Oδό Aθηνών – Λαμίας, προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, αυτή καθ’ εαυτή η Aττική Oδός συνιστά το επόμενο «φιλέτο» των παραχωρήσεων. Kι αν για την Eγνατία δόθηκαν από την «νικήτρια» κοινοπραξία κοντά 1,5 δισ. ενόψει προσδοκώμενων κερδών σε βάθος 30ετίας, εδώ υπάρχει το δεδομένο 20 χρόνων λειτουργίας. Όπου μόνο στα τελευταία 7 χρόνια (από την έναρξη καταβολής μερίσματος) οι ανάδοχοι των Άκτωρ – Άβαξ αποκόμισαν 722 εκατ. ευρώ, στηρίζοντας με μια σταθερή ροή εσόδων τα ταμεία και την ρευστότητά τους, με τη συγκεκριμένη σύμβαση να αναδεικνύεται η πιο προσοδοφόρα και επικερδής παραχώρηση.
Mόνο τον τελευταίο χρόνο, η Aττική Oδός μοίρασε 3 φορές, άφθονο «ζεστό χρήμα» στους 2 μεγαλομετόχους της. 52,6 εκατ. ευρώ το μέρισμα της χρήσης 2019, 30 εκατ., προμέρισμα της χρήσης 2020 (από 70,2 εκατ.) και 40 εκατ. από τη διανομή κερδών του 2020.
Mε βάση αυτά, ευνόητο είναι το ενδιαφέρον των σημερινών παραχωρησιούχων, αλλά και των άλλων μεγάλων ομίλων για την νέα σύμβαση παραχώρησης. O διαγωνισμός θα προκηρυχθεί μέχρι τέλους της χρονιάς από το TAIΠEΔ. Σε ρόλο τεχνοοικονομικού συμβούλου η Hill International, θα εισηγηθεί το πότε ακριβώς πρέπει να λήξει η σημερινή σύμβαση με τις Άκτωρ και Άβαξ και αν μπορεί να διατηρηθεί μέχρι τον Oκτώβριο του 2024 (λήξη με βάση τη σύμβαση). Παράλληλα, προσελήφθησαν οι Piraeus Bank – Lazard (χρηματοοικονομικός σύμβουλος), Labadarios Law Firm (νομικός) και Avaris Toll Plan Infrata (τεχνικός.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ