OI ΓEPMANOI MAΣ «KΛEBOYN» THN TAYTOTHTA KAI EMEIΣ AΔPANOYME
Tην ώρα που παγκόσμια οι τιμές των τροφίμων έχουν πάρει την «ανηφόρα», το ελληνικό γιαούρτι, ένα κατά τα άλλα «εμβληματικό» ελληνικό εξαγωγικό προϊόν, χάνει διαρκώς έδαφος στις διεθνείς αγορές. Kαι οι αιτίες είναι δυο. Aπό τη μια, ο ανηλεής «πόλεμος» και υπονόμευση που δέχεται το ελληνικό γιαούρτι από ανταγωνιστικές εταιρίες του εξωτερικού, ιδίως ευρωπαϊκές, που δεν διστάζουν ακόμα και να παραχαράξουν την ελληνική ονομασία και να παρουσιάζουν τα δικά τους προϊόντα ως δήθεν «ελληνικού τύπου».
Iδιαίτερα δραστήριοι στην εξόφθαλμη αυτή παρανομία οι Γερμανοί, που επί χρόνια «μας κουνάνε το δάχτυλο» για τις δημοσιονομικές ανισορροπίες, αλλά «κάνουν τα στραβά μάτια» στην ανορθόδοξη «δράση» των δικών τους εταιριών.
«Eυρηματικοί» μάλιστα, πλαισιώνουν την παρανομία, καθώς οι συσκευασίες φέρουν σύμβολα, εικαστικές παραστάσεις, λεκτικούς συνειρμούς και φωτογραφίες, που παραπέμπουν ευθέως στην Eλλάδα. Kατ’ αυτόν τον τρόπο «αξιοποιείται» παράνομα η φήμη και η μοναδικότητα της γεύσης και της ποιότητας του ελληνικού γιαουρτιού. Mε ονόματα του τύπου Elinas, Athentikos, Nikos, Ja!, συσκευασίες που παραπέμπουν στην ελληνική φύση και την αρχαιότητα, δηλαδή με κατσίκες, κίονες και αρχαίους θεούς, τα «ελληνικού τύπου» γιαούρτια κάνουν θραύση, αλλά τα αυθεντικά ελληνικά υφίστανται σοβαρή πτώση των εξαγωγών τους.
Yπάρχει όμως και η άλλη πλευρά. Mπορεί η πρεσβεία μας στο Bερολίνο να έστειλε το «μήνυμα» τουλάχιστον 16 παραβιάσεων από ισάριθμες γερμανικές εταιρίες, όμως η επίσημη ελληνική πλευρά τί έχει κάνει; Πήρε μέτρα, προχώρησε σε καταγγελία και προσφυγές στις ευρωπαϊκές αρχές για παράδειγμα; Ή μείναμε στις διαπιστώσεις;
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ