Η προστασία του περιβάλλοντος και η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) είναι βασικός στόχος για τη Mazda. Η ιαπωνική μάρκα δεσμεύεται, έως το 2050, να γίνει ουδέτερη σε άνθρακα, σε όλους τους τομείς των δραστηριοτήτων της. Για να επιτευχθεί αυτός ο φιλόδοξος στόχος, η Mazda ακολουθεί μια ολοκληρωμένη στρατηγική που ονομάζεται «Προσέγγιση πολλαπλών λύσεων», η οποία υποστηρίζει ότι όλες οι διαθέσιμες λύσεις πρέπει να χρησιμοποιούνται για την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα, και για να ταιριάζουν σε όλες τις ανάγκες ατομικής μετακίνησης ή σε τοπικές συνθήκες. Στόχος της Mazda είναι να έχει όλα της τα νέα μοντέλα, πλήρως ή μερικώς εξηλεκτρισμένα έως το 2030, ενώ ταυτόχρονα να τελειοποιήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως – όλα σύμφωνα πάντα με το όραμα της εταιρείας στην κατασκευή αυτοκινήτων για όσους αγαπούν την οδήγηση.
Η δημιουργία ενός πιο βιώσιμου πλαισίου για την ατομική κινητικότητα είναι η βασική πρόκληση για κάθε κατασκευαστή αυτοκινήτων σήμερα. Η Mazda δεσμεύτηκε ότι θα γίνει ουδέτερη σε άνθρακα σε όλους τους τομείς των δραστηριοτήτων της, έως το 2050. Πώς σχεδιάζει όμως η εταιρεία να φτάσει εκεί; Η Mazda πιστεύει ότι τα πολύπλοκα προβλήματα, σπάνια έχουν απλές λύσεις. Και ενώ είναι δελεαστικό να βλέπουμε τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) ως μια τεχνολογία με την οποία μπορεί να επιτευχθεί βιωσιμότητα, μόνο μια ολιστική προοπτική θα δώσει την ακριβή εικόνα. Για παράδειγμα, ενώ τα BEV είναι μοντέλα μηδενικών εκπομπών – που σημαίνει ότι δεν παράγουν εκπομπές καυσαερίων – απαιτείται μια ματιά στο αποτύπωμα άνθρακα της ίδιας της μπαταρίας, καθώς και στον τύπο ηλεκτρικής ενέργειας που τροφοδοτεί τα αυτοκίνητα. Αυτή η «ευέλικτη» άποψη της βιωσιμότητας οδηγεί τις αποφάσεις της Mazda σε ότι αφορά την εξέλιξη των κινητήρων, τις στρατηγικές στην αγορά, και τη μελλοντική μας γκάμα. Οι ανάγκες των πελατών, οι τοπικές συνθήκες και τα διαφορετικά σενάρια οδήγησης παίζουν επίσης ρόλο στην παροχή της πιο βιώσιμης λύσης – και αυτές οι παράμετροι σπάνια είναι οι ίδιες σε όλο τον κόσμο.
Από το ‘Tank-To-Wheel’ σε μία αξιολόγηση του ‘Well-To-Wheel’
Όλα αυτά οδηγούν τη Mazda στο να υιοθετήσει μια προσέγγιση πολλαπλών λύσεων. Παρά το γεγονός ότι η προσέγγιση αυτή δεν είναι τόσο άμεση όσο μια ολοκληρωμένη δέσμευση για την κατασκευή μόνο μοντέλων BEV, η μάρκα πιστεύει ότι δικαιολογεί τις συνθήκες (και τις εκπομπές) που συναντάμε στον κόσμο σήμερα. Παρακολουθήστε τον Christian Schultze, Επικεφαλής Έρευνας και Λειτουργιών της Mazda Motor Europe, να εξηγεί σε βάθος αυτήν τη στρατηγική προοπτική Mazda talks Multi-Solution Approach – Strategy.
Τι σημαίνει αυτό στην πράξη – και πιο συγκεκριμένα, για τα αυτοκίνητα που παράγει η Mazda; Με απλά λόγια, η Mazda έχει δεσμευτεί να βελτιώσει και να προσφέρει τρεις τύπους κινητήρων: βενζίνης, diesel και πλήρως ηλεκτρικούς. Για τους κινητήρες εσωτερικής καύσεως (ΜΕΚ), η Mazda δουλεύει με τη χρήση της τεχνολογίας Skyactiv, με στόχο τη δημιουργία συνεχώς πιο αποδοτικών κινητήρων. Παράλληλα, η Mazda προσθέτει διάφορους τύπους ηλεκτροκίνησης που ταιριάζουν στις ανάγκες και τα σενάρια οδήγησης του κάθε αυτοκινήτου. Μέχρι το 2030, κάθε νέο μοντέλο στη γκάμα της Mazda θα διαθέτει διαφορετικούς τύπους και επίπεδα εξηλεκτρισμού, με το 75% των αυτοκινήτων να διαθέτουν εξηλεκτρισμένους κινητήρες ΜΕΚ, και κινητήρες BEV που αποτελούν το υπόλοιπο 25%. Ταυτόχρονα, η Mazda επιδιώκει την ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων, όπως τα e-καύσιμα. Δεδομένου ότι δεν είναι ο κινητήρας αλλά το καύσιμο που καίει ο κινητήρας που αποθηκεύει και απελευθερώνει άνθρακα, αυτό θα έδινε στους κινητήρες εσωτερικής καύσεως τη δυνατότητα να γίνουν εντελώς ουδέτεροι σε εκπομπές άνθρακα.
Τα BEV θα διαδραματίσουν επίσης ένα σημαντικό ρόλο στη γκάμα της Mazda, οφείλουν όμως να ανταποκρίνονται και στις απαιτήσεις κινητικότητας των πελατών. Ο λόγος είναι απλός: Όταν πρόκειται για το αποτύπωμα άνθρακα των μπαταριών, το μέγεθος έχει σημασία. Μια μεγάλη μπαταρία μπορεί να προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία, αλλά παράγει επίσης σημαντικά περισσότερο CO2 κατά την παραγωγή της. Επιπλέον, οι μεγαλύτερες μπαταρίες απαιτούν επίσης μεγαλύτερα φρένα και ελαστικά, αυξάνοντας τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Mazda επικεντρώνεται σε λογικών διαστάσεων μπαταρίες των 35,5kWh για την πρώτη πλήρως ηλεκτρική λύση – ένα BEV που παρέχει συνδυασμένη αυτονομία WLTP 200 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση, διατηρώντας ταυτόχρονα την μπαταρία ελαφριά και βολική στη φόρτιση, και εύκολη στο χειρισμό. Μάθετε περισσότερα για τις λύσεις κινητήρων μας στο Mazda talks Multi-Solution Approach – Line-Up, όπου οι ειδικοί της Mazda περιγράφουν με λεπτομέρεια τα σημερινά μας μοντέλα αλλά και τη γκάμα των συστημάτων κίνησης – και δίνουν και μία πρόγευση για τις προσεχείς λύσεις.