Μπορεί τα έσοδα τρίτου τριμήνου της Tesla να μην ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες των αναλυτών, αλλά τα κέρδη της είχαν καλύτερη επίδοση, αποδεικνύοντας ότι μπορούν να υπερκεράσουν τις ελλείψεις ημιαγωγών και τη συμφόρηση της εφοδιαστικής αλυσίδας – ουσιαστικά, τα κοινά προβλήματα που ταλανίζουν τον κλάδο, αλλά δεν έπληξαν τόσο δραστικά την καλιφορνέζικη αυτοκινητοβιομηχανία του Ελον Μασκ.
Τα αποτελέσματα της περιόδου Ιουλίου – Σεπτεμβρίου σηματοδοτούν το ένατο κατά σειρά τρίμηνο με κέρδη για την εταιρεία, η οποία ιδρύθηκε πριν από δεκαοκτώ χρόνια και έχει έδρα στο Πάλο Αλτο. Η Tesla κατόρθωσε να έχει αυτή την επίδοση το τρίτο τρίμηνο παρά τις συνεχιζόμενες διακοπές ρεύματος στην Κίνα και τα κωλύματα στα λιμάνια. Ειδικά τα προβλήματα στην Κίνα τη δυσκόλεψαν να έχει πάντα σε πλήρη λειτουργία το εργοστάσιό της στη Σαγκάη.
Συγκεκριμένα, τα έσοδα αυξήθηκαν θεαματικά κατά 57% στα 13,8 δισ. δολάρια, όταν αναλυτές και ειδικοί του κλάδου ανέμεναν 13,9 δισ. δολάρια. Τα δε κέρδη διαμορφώθηκαν σε 1,86 δολ. ανά μετοχή σε προσαρμοσμένη βάση, όταν οι προβλέψεις τα ήθελαν κατά μέσον όρο σε 1,67 δολάρια ανά μετοχή. Τα δε αυτοκίνητα, που διέθεσε στη διεθνή αγορά το τρίτο τρίμηνο, ανήλθαν σε 241.000 μονάδες, αριθμός-ρεκόρ για την Tesla. Τα μοντέλα της Model S, X, 3 και Y τα κατασκευάζει στο Φρίμοντ της Καλιφόρνιας, ενώ τα μοντέλα Model 3 και Y τα κατασκευάζει και στο εργοστάσιο της Σαγκάης. Το 96% και πλέον των πωλήσεών της αφορά τα μοντέλα 3 και Υ.
Τα κέρδη διαμορφώθηκαν σε 1,86 δολ. ανά μετοχή – Πρόκειται για το ένατο κατά σειρά τρίμηνο με κέρδη για την εταιρεία του Ελον Μασκ.
Πέραν τούτων, η καλιφορνέζικη αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία άρχισε από νωρίς να δίνει τον τόνο στην πορεία του κλάδου προς την εποχή της ηλεκτροκίνησης, αρχίζει να εξετάζει νέες επιλογές μπαταριών, οι οποίες είναι φθηνότερες και απαιτούν για την κατασκευή τους λίθιο, σίδηρο και φωσφορικό άλας, οι γνωστές ως LFP. Η στροφή αυτή σχετίζεται και με το ότι οι τιμές πρώτων υλών έχουν εκτιναχθεί. Η κατηγορία των μπαταριών LFP θα χρησιμοποιείται στα χαμηλότερης τιμής μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας, κάτι το οποίο είχε ήδη ανακοινωθεί από πέρυσι. Αξίζει να αναφερθεί πως στην πλειονότητά τους οι εταιρείες στον κλάδο του αυτοκινήτου βασίζονται στο νικέλιο και το κοβάλτιο, που ενυπάρχουν στις μπαταρίες ιόντων λιθίου, ούτως ώστε να ενδυναμώσουν την απόδοση των ηλεκτρικών τους αμαξιών.
Σήμερα, όμως, οι προμήθειες αμφοτέρων των υλικών είναι περιορισμένες, ενώ εγείρονται ηθικά ζητήματα στην εξόρυξη του κοβαλτίου από τα ορυχεία της Δημοκρατίας του Κονγκό, η οποία είναι παγκοσμίως και η χώρα με τα πλουσιότερα κοιτάσματα. Τέλος, το νικέλιο, που προσφέρει ισχύ και κάλυψη αποστάσεων, αποδεικνύεται εύφλεκτο.