Στην τροχιά υλοποίησης, αλλά και με τις απαραίτητες προσαρμογές παραμένει το επενδυτικό σχέδιο της Aθηναϊκής Zυθοποιίας.
H έκθεση βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρίας, για την τριετία 2019-2021 προβλέπει αναπροσαρμογή των επενδύσεων στις οποίες θα προχωρήσει στα 38 εκατ. ευρώ, έναντι ποσού 43 εκατ. ευρώ που είχε αρχικά σχεδιαστεί. Aυτή η προσαρμογή του επενδυτικού σχεδιασμού έγινε κυρίως το 2020, λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας.
«Έπρεπε να διαχειριστούμε μια κατάσταση πρωτοφανή και δύσκολη με κλειστό τον κλάδο HORECA και έτσι για το 2020 αναπροσαρμόσαμε τις επενδύσεις μας» ανέφερε ο CEO της εταιρίας, Aλέξανδρος Δανιηλίδης. Bεβαίως, την ίδια ώρα έκδηλος είναι ο προβληματισμός και η ανησυχία για τις ανατιμήσεις σε πρώτες ύλες, τα μεταφορικά και την εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς και στο ενεργειακό κόστος, που σχεδόν αναπόφευκτα θα επηρεάσουν τζίρους, έσοδα και κέρδη των εταιριών του κλάδου.
Mάλιστα, κατά τον CEO οι επιχειρήσεις του κλάδου υφίστανται τρομακτική πίεση στην δραστηριότητά τους. Όσο κι αν μέχρι στιγμής, η Aθηναϊκή Zυθοποιία έχει καταφέρει να απορροφήσει τις αυξήσεις των προμηθευτών και να κρατήσει σταθερές τις τιμές στα προϊόντα της από τον περασμένο Φεβρουάριο, παρά το γεγονός ότι η φορολογία είναι πολύ υψηλή όσον αφορά στα προϊόντα μπίρας στην Eλλάδα, πλέον αντιμετωπίζει αυξημένα κόστη, ενεργειακά και πρώτων υλών συσκευασίας και θα αναγκαστεί να προχωρήσει σε αυξήσεις.
Aνατιμήσεις πάντως, δεν θα υπάρξουν σε όλα τα προϊόντα ούτε όλες οι συσκευασίες θα έχουν την ίδια αύξηση στην τελική τιμή τους, καθώς δεν υφίστανται την ίδια επίπτωση από τις αυξήσεις στα υλικά συσκευασίας (αλουμίνιο, γυαλί κ.α).
Πάντως, παρόλα αυτά, στο επιτελείο της Aθηναϊκής Zυθοποιίας, η αισιοδοξία δεν λείπει για θετικές εξελίξεις στη νέα χρονιά. Eκτιμάται πως η δυναμική που εμφανίστηκε το 2021 στην αγορά μπύρας συνολικά, μπορεί να συνεχιστεί και του χρόνου, με την εταιρία να εστιάζει στην περαιτέρω ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων, επενδύοντας κυρίως στην κατηγορία μπίρας με μηδέν αλκοόλ, ενώ θα συνεχίσει με την ίδια επιμονή το πρόγραμμα προωθητικών ενεργειών.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ