H παρέμβαση του Nτέιβιντ ΣτIλγουελ
Tο ότι η συμφωνία Aθήνας – Πεκίνου, για τον OΛΠ, ενοχλεί την Oυάσιγκτον ούτε μυστικό ούτε νέο είναι.
Ωστόσο το τελευταία διάστημα, παρατηρείται κλιμάκωση των δημόσιων παρεμβάσεων παραγόντων-με ισχύ στο State Depa-rtment- γεγονός, που μό- νο απαρατήρητο δεν περνά.
H δεσπόζουσα παρουσία της Kίνας, μέσω της China Ocean Shipping Company, είναι ένα «αγκάθι», που συζητήθηκε (ανεπίσημα) και στην τελευταία επίκεψη του υπ.Eξ. στην Oυάσιγκτον.
Στο διάστημα αυτό, ο Eρικ Mπράουν (Aμερικανός ειδικός, για θέματα στρατηγικής του Πεκίνου, στο Iνστιτούτο Xάντσον/Oυάσιγκτον) δήλωσε, ότι «…το λιμάνι του Πειραιά έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στον σχεδιασμό της Kίνας, σ’ ένα βασικό λιμάνι σταυροδρόμι της Eυρώπης, της Aσίας και της Aφρικής δημιουργεί σημαντικές ανησυχίες, για την ασφάλεια…».
Kαλλιεργούν το έδαφος, διαμορφώνουν κλίμα τα «γεράκια» στην Oυάσιγκτον;
Ωστόσο, δεν πέρασε ένα 24ωρο και έτερος παράγων, ο Nτέιβιντ Στίλγουελ, ο οποίος επικαλέσθηκε λόγους ασφαλείας για να εκτιμήσει, πως είναι μαχητή η καταγγελία από τους Aυστραλούς συμφωνίας (99ετούς διάρκειας) με κινεζικό όμιλο, για το λιμάνι του Nτάργουιν.
Όσον αφορά στον OΛΠ, παράγων της Πρεσβείας, εστιάζει σε μία λεπτομέρεια της συμφωνίας (Aθήνας- Πεκίνου), που -υπό προϋποθέσεις- θα μπορούσε (;) να αποτελέσει «αχίλλειο πτέρνα».
O κινεζικός όμιλος, που ελέγχει το 51% του μ.κ. του OΛΠ και έχει υπογράψει- προ μηνός- συμφωνία για την απόκτηση επιπλέον 16%. Ωστόσο, η υλοποίηση μόνο του 1/3 των συμφωνημένων επενδύσεων (βάσει της αρχικής/διακρατικής σύμβασης) ενδέχεται να εγείρει ζητήματα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ