Με νέα 48ωρη απεργία, την Παρασκευή 5/11 και το Σάββατο 6/11 συνεχίζουν οι εργαζόμενοι στις προβλήτες της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά να διεκδικούν τη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων ασφαλείας στο χώρο δουλειάς, για να μην θρηνήσουν ξανά άλλο νεκρό συνάδελφο.
Την απόφαση για τη νέα 48ωρη απεργία πήραν οι εργαζόμενοι στις προβλήτες της COSCO με Γενική Συνέλευση που πραγματοποίησαν το απόγευμα της Κυριακής.
Όπως σημειώθηκε στην Γενική Συνέλευση οι εργαζόμενοι με τον αγώνα τους και τη συσπείρωση στο σωματείο τους, κατάφεραν από τα 4 αιτήματα που προτάσσουν να πετύχουν ένα πολύ ουσιαστικό, τη δημιουργία Επιτροπής Υγιεινής και Ασφάλειας με τη συμμετοχή των εργαζομένων.
Όπως επισημάνθηκε, βέβαια, και από τον πρόεδρο του Σωματείου, Μάρκο Μπεκρή, κατά τη σημερινή Γενική Συνέλευση, «εμείς έχουμε 4 αιτήματα», οι λιμενεργάτες της COSCO διεκδικούν επίσης:
– Οι ομάδες εργασίας (πόστες) σε κάθε γερανογέφυρα και ανά βάρδια να αποτελούνται από 6 εργαζόμενους και όχι από 4.
– Να σταματήσουν οι κόντρα βάρδιες που εξουθενώνουν τους εργάτες.
– Υπογραφή ικανοποιητικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και μετατροπή όλων των συμβάσεων σε πλήρους απασχόλησης.
Η Συνέλευση αποφάσισε ότι με την ολοκλήρωση των εκλογών του Σωματείου την Τρίτη, θα συγκροτηθεί σε σώμα το νέο Διοικητικό Συμβούλιο και θα στείλει εξώδικο στην εργοδοσία, ζητώντας να απαντήσει στα αιτήματα των εργαζομένων και να αποδεχθεί συνάντηση με το Σωματείο τους την Πέμπτη.
«Το πρώτο ημίχρονο ολοκληρώθηκε με επιτυχία, με νίκη των εργαζομένων, αλλά το ματς έχει 90 λεπτά», τόνισε ο Μάρκος Μπεκρής.
Η Γενική Συνέλευση αποφάσισε επίσης ομόφωνα ότι σε περίπτωση που η εργοδοσία απολύσει ή εκβιάσει εργαζόμενο, όλοι οι εργαζόμενοι θα απαντήσουν και σε αυτήν την περίπτωση όπως έπραξαν με το που έγινε γνωστός ο θάνατος του συναδέλφου τους, με νέο «κράτει όλα»!
Νωρίτερα μηχανοκίνητη πορεία – διαδήλωση πραγματοποιήθηκε από Ομοσπονδίες και Συνδικάτα στο κέντρο του Πειραιά, που εξέφρασαν την αλληλεγγύη τους στον συνεχιζόμενο αγώνα και τα αιτήματα των εργαζομένων της COSCO.
Άλλη μοτοπορεία που ξεκίνησε από την Αθήνα έφτασε στην πλατεία Καραϊσκάκη και ενώθηκε με την μοτοπορεία των απεργών εργαζομένων της COSCO.
Οι δύο μοτοπορείες αφού συναντήθηκαν στην πλ. Καραϊσκάκη, στη συνέχεια ενώθηκαν και όλοι μαζί κατευθύνθηκαν έξω από τα δικαστήρια του Πειραιά, όπου εκδικάζεται η νέα αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσε η εργοδοσία της COSCO απαιτώντας να βγει και η νέα 24ωρη απεργία (που τρέχει) παράνομη και καταχρηστική.
Στη συνέχεια οι δύο μοτοπορείες πήγαν στα κεντρικά γραφεία της COSCO στον Πειραιά.
Διεθνής Ναυτική Ένωση: Ζητάει την διαμεσολάβηση του υπουργείου Ναυτιλίας
Την ίδια ώρα τη διαμεσολάβηση του υπουργείου Ναυτιλίας στη συνεχιζόμενη απεργιακή κινητοποίηση του ενός εκ των δύο Σωματείων Εργαζομένων στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς και στον αποκλεισμό των πυλών των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ, με αφορμή το μοιραίο δυστύχημα και της τραγικής απώλειας του εργαζόμενου Δημήτριου Δαγκλή, ζητεί με επιστολή της η Διεθνής Ναυτική Ενωση.
“Όπως είναι πλέον γνωστό, η άνευ προηγουμένου λιμενική συμφόρηση που έχει ήδη δημιουργηθεί έχει πάψει να είναι διαχειρίσιμη, δεδομένου ότι τουλάχιστον 36 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων -εκ των οποίων 23 feeders και 13 mothers με 40.000 κινήσεις- έχουν ήδη καταπλεύσει στον Πειραιά -στο πλαίσιο των προγραμματισμένων δρομολογίων των διεθνών τακτικών γραμμών που εξυπηρετούν- ενώ ήδη 3 εμπορικά πλοία παρέκαμψαν τον Πειραιά” τονίζει η ΔΝΕ.
Επισημαίνει επίσης ότι “οι Έλληνες εξαγωγείς κάνουν λόγο για μία καταστροφική εξέλιξη για τις Ελληνικές εξαγωγές, τις οποίες άπαντες αντιλαμβανόμαστε πως έχει απόλυτη ανάγκη η Χώρα μας για την ανάπτυξη της Εθνικής Οικονομίας μας, καθώς ελλοχεύει μείζων κίνδυνος τα Ελληνικά προϊόντα να αποκλειστούν από τις εξέχουσες αγορές των Ηνωμένων Πολιτειών, Καναδά, Αυστραλίας και Βορείου Ευρώπης, ελάχιστες εβδομάδες προ της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων.”
Αναφέρει εξάλλου ότι “οι Έλληνες Εισαγωγείς προειδοποιούν για τις ελλείψεις στην αγορά, αλλά και για την αύξηση των τιμών σε εισαγόμενα αγαθά και εποχικά προϊόντα, τα οποία παραμένουν εγκλωβισμένα είτε στα πλοία που έχουν καταπλεύσει στον Πειραιά, είτε βρίσκονται εντός λιμένος ή έχουν ανακατευθυνθεί, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το επιπρόσθετο κόστος μεταφοράς.”