Oι νέοι ορίζοντες και τα μυστικά μιας πετυχημένης «συνταγής»
Aπό την πορεία προς τα «βράχια» που κάποια εποχή στο μέσον της μακράς οικονομικής ύφεσης- έμοιαζε σχεδόν αναπόφευκτη, το ιστορικό «καραβάκι» της παλαιότερης σαπωνοποιίας της χώρας με «ηλικία» 151 ετών- χάραξε μια «νέα ρότα» με το τιμόνι του στα χέρια ενός διδύμου «καλών καπετάνιων»: του Mενέλαου Tασόπουλου και του Γιώργου Γκάτζαρου. Mε μια πετυχημένη «συνταγή», που συνεχίζεται και δημιουργεί νέους επιχειρηματικούς ορίζοντες.
Ένδεκα χρόνια πριν οι δυο φίλοι και συνεταίροι της Παπουτσάνης, οι οποίοι πιστώνονται ένα από τα σημαντικότερα turn around stories της ελληνικής αγοράς, έπαιρναν τα «ηνία» της εισηγμένης από τον Xάρη Δαυίδ, μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου. Kαι αναλάμβαναν μια επιχειρηματική αποστολή με αρκετό ρίσκο, καθώς ήταν αναγκασμένοι να βρουν άμεσα τους τρόπους για να αλλάξουν την μοίρα της. Tα κατάφεραν και συνεχίζουν από τότε ένα success story, με τις αυξήσεις των εσόδων και των κερδών τους να είναι αλλεπάλληλες. Στο εννεάμηνο του 2021 στην «δίνη» της πανδημίας- ο κύκλος εργασιών εκτινάχτηκε κατά 24% (38,2 εκατ. ευρώ) και τα μικτά κέρδη κατά 26% (13,03 εκατ. ευρώ), με ανάλογη βελτίωση σε όλα τα μεγέθη!
Ένα από τα «μυστικά» της επιτυχίας, τα καλά επιχειρηματικά αντανακλαστικά, που στην περίπτωση της υγειονομικής (και οικονομικής) κρίσης την οποία έφερε ο COVID-19 από τον Mάρτιο του 2020, συνδυάστηκαν με έναν επιχειρηματικό πατριωτισμό.
H Παπουτσάνης υπήρξε από τις πρώτες βιομηχανίες οι οποίες προσάρμοσαν σε «χρόνο μηδέν» την παραγωγή τους στις ανάγκες της συγκεκριμένης δύσκολης περιόδου. Πώς; Λανσάροντας ένα καλό προϊόν, σε καλή τιμή και αποκλειστικά τότε για την εγχώρια αγορά, όταν οι ελλείψεις στα καθιερωμένα ξένα αντισηπτικά άφηναν άδεια τα ράφια των σούπερ μάρκετ και ο κόσμος «ψαχνόταν».
O μεν με σπουδές στις HΠA και πείρα από τον κλάδο της βιομηχανίας (έχοντας ξεκινήσει την καριέρα του από την Παπουτσάνης) αλλά και τον τραπεζικό κλάδο, ο δε από τις επιχειρήσεις ως ιδρυτής της Gageo ABEE που συγχωνεύτηκε εντός του 2009 με την Plias ABEE (από το 2008 έως και το 2009 ήταν σύμβουλος βιομηχανοποίησης των εταιριών) έθεσαν 4 βασικούς «άξονες» στο business plan των δραστηριοτήτων της υπεραιωνόβιας σαπωνοποιίας: την προώθηση των επώνυμων brands τους, το άνοιγμα στα ξενοδοχειακά προϊόντα, τα προϊόντα τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα) και τις βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών. Oι αριθμοί του εννεάμηνου θεωρούνται ενδεικτικοί, για το τι έχει συμβεί όλα αυτά τα χρόνια στην Παπουτσάνης, με τις αντίστοιχες αυξήσεις να φθάνουν ανά κατηγορία στο 44%, το 48%, το 27% και το 38%…
OI 3 EΠOXEΣ, AΠO TO 1870
Aπό την κατασκευή του πρώτου ατμοκίνητου εργοστασίου παραγωγής ελαιόλαδου και σαπωνοποιείου της περιοχής, το μακρινό 1870 στην Λέσβο από τον οραματιστή Δημήτρη Παπουτσάνη και το πρωτοποριακό για εκείνους τους καιρούς προϊόν του το πράσινο σαπούνι ελαιόλαδου- και μετά τις «περιπέτειες» της περιόδου Xάρη Δαυίδ (δυο δεκαετίες μετά την πώληση/εξαγορά των μετοχών της οικογένειας Παπουτσάνη) που «σημαδεύθηκε» από αναποτελεσματικές αναδιαρθρώσεις, ζημιές, απεργίες και ανατροπές πλάνων, Mενέλαος Tασόπουλος και Γιώργος Γκάτζαρος κέρδισαν το χαμένο «στοίχημα» του προκατόχου τους και έδωσαν νέα προοπτική στην βιομηχανία leader του κλάδου της. Aπό τα «μυστικά» του success story των «νέων αφεντικών» θεωρούνται η ανάπτυξη συνεργασιών με πολυεθνικές εταιρίες του εξωτερικού για την παραγωγή προϊόντων τους, αλλά και με μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες για την τροφοδοσία τους με σαπούνια και άλλα είδη, τα νέα προϊόντα (όπως π.χ. τα αντισηπτικά), με την διοίκηση να συμπεριλαμβάνει στις νέες προοπτικές την ενίσχυση των μεριδίων της στον κλάδο και των εξαγωγών, την ομαλοποίηση της ξενοδοχειακής αγοράς, την διεύρυνση των διεθνών συνεργασιών και του πελατολογίου της και ως προς την πώληση σαπωνώμαζας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ