Η ομιλία του στη γενική συνέλευση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων
Σε 7 σημεία που ενδιαφέρουν τις επιχειρήσεις σχετικά με τη φορολογική λειτουργία τους, εστίασε την ομιλία του στη γενική συνέλευση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης.
Όπως ανέφερε ο κ. Κορκίδης σε πάνελ όπου συμμετείχε με το διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργο Πιτσιλή με θέμα τη σημασία της φορολογικής ψηφιοποίησης για τη ΜμΕ επιχειρηματικότητα, πρόσφατα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ανακοίνωσε πως το 2022 θα προχωρήσει στη δημιουργία νέας ψηφιακής υπηρεσίας, με στόχο να ελαχιστοποιήσει τις επισκέψεις των πολιτών στην εφορία.
Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα με την ονομασία «Eispraxis», με στόχο την περαιτέρω βελτίωση των διαδικασιών είσπραξης οφειλών. Πρόκειται, όπως είπε, για ένα ακόμη θετικό βήμα προς την κατεύθυνση της ψηφιοποίησης. Επί της ουσίας, όμως, πρόσθεσε, χρειάζεται σήμερα να γίνει ψηφιοποίηση όλου του πλαισίου και πιο αναλυτικά σημείωσε τα εξής:
«Με άλλα λόγια, η επιχειρηματικότητα χρειάζεται ένα “one stop TAX shop”. Αν αναλύσουμε το Eispraxis και, ειδικότερα, τα όσα θετικά απορρέουν για τον φορολογούμενο, αλλά και το κράτος, καθίσταται εδραία η πεποίθηση ότι χρειάζεται η φορολογική υπηρεσία μιας ψηφιακής στάσης.
Συμψηφισμοί, ρυθμίσεις, παρακολούθηση υποχρεώσεων, ενημέρωση για οφειλές κ.λπ., είναι μόνο ένα κομμάτι από το “παζλ” που πρέπει να ολοκληρωθεί και με άλλες, ανάλογου χαρακτήρα, ψηφιακές παρεμβάσεις, ώστε, όλες μαζί, συντεθειμένες, να “αποκαλύψουν” μια εικόνα που όλοι στην αγορά ονειρευόμαστε.
Την εικόνα του “αύριο” μιας χώρας όπου “προσέχει” το επιχειρείν, την επιβίωση του οποίου θέλει, αφενός, για να διασφαλίζει τα έσοδα στον κρατικό κορβανά από τις επιχειρηματικές δραστηριότητες, αλλά και, αφετέρου, να διατηρήσει το κοινωνικό σύνολο ενεργό μέσα από την παροχή θέσεων εργασίας.
Είναι προφανές ότι το Eispraxis θα δώσει λύση και σίγουρα, θα απαλλάξει και το κράτος και τους επιχειρηματίες από τις κατασπαταλημένες ανθρωποώρες. Ας ελπίσουμε πως η βασική στόχευση ψηφιακής εξυπηρέτησης με τα “3 click” και τις “7 λειτουργίες” της ψηφιακής διακυβέρνησης gov.gr θα εκσυγχρονίσουν τη φορολογική νομοθεσία, θα μειώσουν το κόστος της γραφειοκρατίας και θα απλοποιήσουν περαιτέρω τη φορολογική διαδικασία για φυσικά και νομικά πρόσωπα».
Τέλος, τα 7 βασικά σημεία/ερωτήματα των ΜμΕ που έθεσε ο πρόεδρος στο διοικητή της ΑΑΔΕ, ήταν τα εξής:
• Ποιο είναι το επίπεδο απλοποίησης στο «Eispraxis» και εάν προβλέπεται ενημέρωση της εικόνας των υποχρεώσεων, μέτρων είσπραξης και φιλική υπενθύμιση;
• Το σύστημα θα περιέχει ως κίνητρο συνέπειας εκπτώσεις «Black Friday»;
• Ποια είναι η «νέα ΕΦΟΡΙΑ» μετά τη «myAADE», τι άλλαξε, ποιες υπηρεσίες υποστηρίζει, τι άλλο θα αλλάξει στο μέλλον με την e-μεταβίβαση ακινήτων;
• Από το Ταμείο Ανάκαμψης θα δοθούν αρκετά χρήματα για τη ψηφιακή μετάβαση, ποια είναι η στόχευση της ΑΑΔΕ για τα περίπου 300 εκατ. και πως θα διαχειριστεί την φορολογική γραφειοκρατία και την κυβερνοασφάλεια;
• «MyData», πού βρισκόμαστε με τις 470.000 επιχειρήσεις που έχουν ενταχθεί, πως προχωράμε μέχρι τις συνολικά 830.000;
• Πώς αξιοποιούνται οι πληροφορίες που λαμβάνει η χώρα μας, μέσω των δεδομένων που έρχονται από άλλες χώρες στο πλαίσιο της Αυτόματης Ανταλλαγής Πληροφοριών;
• Ποιες οι δράσεις για την πάταξη του λαθρεμπορίου, αλλά και για την απλοποίηση των τελωνειακών διαδικασιών;