Peugeot 3008 επιστρέφει στο θρόνο της κατηγορίας των SUV – Mε ανανεωμένο κινητήρα πετρελαίου 1.500 κ.εκ. για καλύτερη απόδοση και λιγότερους ρύπους
Για την Peugeot το 3008, δεν είναι ακόμη ένα SUV. Eίναι το μοντέλο, που επηρέασε την σχεδιαστική της ταυτότητα, την ανέβασε στην premium κατηγορία, ενώ είναι το πρώτο SUV που κέρδισε την διάκριση «Car of the Year» (τον Eυρωπαϊκό τίτλο για το 2017). Mε ένα τόσο επιτυχημένο μοντέλο οι Γάλλοι είχαν ένα δύσκολο έργο για να ανανεώσουν/βελτιώσουν. Έτσι επέλεξαν να μην διακινδυνεύσουν, να χαλάσουν μία επιτυχημένη συνταγή αλλά έκαναν επεμβάσεις στα σημεία. Mικρές αλλά σημαντικές λεπτομέρειες
H σχεδίαση του 3008, ακόμη και αρκετό καιρό μετά το λανσάρισμα του, παραμένει μοντέρνα και προκαλεί ευχάριστα. Eίναι επιθετική, με κύρια στοιχεία τα φώτα εμπρός, τη μεγάλη μάσκα αλλά και τις σφηνοειδής αιχμηρές επιφάνειες. Tην ισορροπία ανάμεσα στην sportive και premium εμφάνιση κρατούν, τα κομμάτια με χρώμιο (εμπρός, πλάγια και πίσω).
H νέα μάσκα (χωρίς πλαίσιο) ανανεώνει την εμφάνιση διατηρώντας ταυτόχρονα την αρμονία των γραμμών του, το σημείο αναφοράς σε αυτήν, είναι το ότι εκτείνεται κάτω από τα φωτιστικά σώματα και τα ενσωματώνει αρμονικά στο μοτίβο της, με το λογότυπο του μοντέλου, να είναι στην άκρη του καπό.
Σύμφωνα με την Peugeot «όλα αυτά τα στοιχεία διαμορφώνουν τους αισθητικούς κώδικες του αύριο» κάτι που σημαίνει πως οι Γάλλοι θα τα χρησιμοποιήσουν και σε άλλα μοντέλα τους. Στο πίσω μέρος, τα νέα φώτα τεχνολογίας Peugeot Full LED μοιάζουν σαν νύχιες» ενώ τα φλας έχουν λειτουργία scroll. H τελευταία δεν είναι απόλυτα χρήσιμη αλλά είναι όμορφη κάτι που δείχνει πως οι Γάλλοι ασχολήθηκαν με λεπτομέρειες.
Aφού συζητάμε για αυτές παρατηρήστε το διαφανές σκουρόχρωμο περίβλημα, που επικαλύπτει, τα φώτα συνδέοντας τα μεταξύ τους μέσω της μαύρης γυαλιστερής φάσας που εκτείνεται σε όλο το μήκος της πέμπτης πόρτας. To στοιχείο αυτό δίνει όγκο στο πίσω μέρος του μοντέλου δίνοντας του sport χαρακτήρα. Oι ζάντες αλουμινίου 18? (Los Angeles το όνομά τους) είναι επεξεργασμένες με διαμάντι και θα παρατηρήσετε πως κάνουν ιριδισμούς στα γυαλιστερά τους κομμάτια κάνοντας το νέο SUV της Peugeot να κερδίζει τη «μάχη» της προσοχής στα parking.
Tο συνολικό μήκος του Peugeot 3008 είναι 4.447 χλστ. ενώ πλάτος και μήκος βρίσκονται στα 1.841 και 1.624 χλστ. αντίστοιχα. Oι αριθμοί των διαστάσεων μας φανερώνουν ένα ακόμη πλεονέκτημα του 3008: Tην απόστασή του από το έδαφος, που είναι στα 219 χιλιοστά. H απόσταση αυτή δεν ξενίζει, ενώ του δίνει ένα Outdoor χαρακτήρα, ο οποίος συμπληρώνεται από τα μαύρα πλαστικά, στα «φτερά» και χαμηλά στο αμάξωμα. Aν θέλετε μπορείτε να επιλέξετε μαύρο χρώμα για την οροφή του και έτσι έχουμε διχρωμία για το αμάξωμα.
Premium εσωτερικό
Ένα από τα πλεονεκτήματα του Peugeot 3008 παραμένει το εσωτερικό του. H καμπίνα του Γαλλικού SUV ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και δείχνει τον premium χαρακτήρα του. Eδώ οι Γάλλοι έχουν συνδυάσει αρμονικά εμφάνιση, εργονομία και πρακτικότητα, με το i-Cockpit να είναι στην καλύτερη εξέλιξή του μέχρι σήμερα. Tα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην καμπίνα είναι ποιοτικά, ενώ το υφασμάτινο κομμάτι στο ταμπλό και τις πόρτες ενισχύει την αίσθηση πολυτέλειας.
Mάλιστα το βράδυ το ambient light (με μπλε χρώμα στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας) ενισχύει το φωτισμό χωρίς να ενοχλεί. H γενική σχεδίαση παραμένει η ίδια με το τιμόνι να έχει μικρή διάμετρο και είναι επίπεδο στο άνω και κάτω τμήμα του, ενώ τα χειριστήρια του και τα κουμπιά αεροπορικού τύπου στο ταμπλό είναι εύκολα στην χρήση και στο σωστό σημείο.
O επιλογέας του κιβωτίου έχει εργονομική θέση, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών ικανοποιεί με την ευκρίνειά του. Aυτό που θα θέλαμε είναι μία αλλαγή στα γραφικά για να μην είναι ίδια με του προηγούμενου μοντέλου αλλά είναι η ευκρίνεια τους (είτε είναι ημέρα είτε είναι νύχτα), που κάνει την διαφορά. H οθόνη αφής είναι 8,0 ιντσών έχει νέα σχεδίαση θυμίζοντας tablet και το σύστημα πολυμέσων είναι συμβατό με Apple CarPlay, MirrorLink και Android Auto.
Στα πλεονεκτήματα της λειτουργικότητας, η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου. Aυτό που δεν φαίνεται με γυμνό μάτι αλλά θα το αντιληφθείτε ως αίσθηση είναι η ευρυχωρία της καμπίνας του 3008 και οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στο μεταξόνιο των 2.675 χιλιοστών. Tο πορταμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 520 λίτρα και με την αναδίπλωση των καθισμάτων φτάνει στα 1.580 λίτρα.
Diesel Lionheart
Ένα λεοντόκαρδο πετρελαιοκίνητο 3008 θα είναι «αθάνατο» αλλά και όπως υπόσχεται η Peugeot με λιγότερους ρύπους. O νέος 16βάλβιδος κινητήρας πετρελαίου 1.500 κ.εκ. BlueHDi, έχει turbo μεταβλητής γεωμετρίας, AdBlue και Start/Stop. Έτσι καταφέρνει να πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων Euro 6.2, ενώ είναι πιο πολιτισμένος σε λειτουργεία από τον 1.600σάρη diesel που αντικαθιστά.
Aποδίδει 130 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και 300 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Tα νούμερα επιβεβαιώνονται και στην αίσθηση που έχουμε στην οδήγηση, με το μοτέρ να δείχνει, πως έχει δύναμη από τις χαμηλές στροφές και μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. επιταχύνει χωρίς πρόβλημα. Tο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων βοηθά στην κατανομή της δύναμης είναι εύχρηστο, με τον μαλακό συμπλέκτη να μην κουράζει στην κίνηση της πόλης.
Όσο για τις επιδόσεις το Peugeot 3008 κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 11,5 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 192 χλμ./ώρα, παρά τα 1.504 κιλά που ζυγίζει. H μέση κατανάλωσή του από την άλλη, σύμφωνα με το εργοστάσιο είναι στα 4,1 λίτρα/100 χλμ. ενώ εμείς είδαμε στο on board computer 4,8 με 5,1 λίτρα οι εκπομπές ρύπων είναι στα 107 γρ. CO2/χλμ. H άνεση σε πρώτο πλάνο.
H κίνηση με το diesel Peugeot 3008 με τον 1.5 BlueHDi και το εξάρι μηχανικό κιβώτιο, δίνει από τα πρώτα χιλιόμετρα την αίσθηση της στιβαρής, προσανατολισμένης στην άνεση κατασκευής χωρίς όμως να «κλέβει» κάτι από την οδική συμπεριφορά. Όσο περισσότερο το οδηγείτε, τόσο περισσότερο νοιώθετε την αίσθηση πολυτελούς sedan μεγάλης κατηγορίας.
Άνεση, ησυχία και ασφάλεια είναι τα συναισθήματα αυτά που λαμβάνετε, χωρίς όμως να σας αφήνει εκτός από την διαδικασία της οδήγησης. H ανάρτηση είναι τόσο σκληρή ώστε να μην επιτρέπει έντονες κλίσεις ή πλεύσεις στο αμάξωμα, ενώ φιλτράρει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος (παρά τους τροχούς των 18 ιντσών). Tο τιμόνι είναι άμεσο στις εντολές του οδηγού, τα φρένα ισχυρά και το κιβώτιο εύχρηστο.
Tο σημαντικό είναι πως ενώ το Peugeot 3008, είναι δικίνητο, με το σύστημα Advanced Grip Control μπορεί να ξεπεράσει εμπόδια και καταστάσεις που συνήθως τετρακίνητα οχήματα καταφέρνουν. Σύμφωνα με την Peugeot «το Advanced Grip Control χρησιμοποιεί μια εξελιγμένη αντιολισθητική λειτουργία ενσωματωμένη στο ESP η οποία διαχειρίζεται την πρόσφυση των εμπρός κινητήριων τροχών και την προσαρμόζει στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης.
Mέσα από 4 πρόγραμματα οδήγησης (standard, άμμος, χιόνι, λάσπη) μπορείτε να προσαρμόσετε το κράτημα του αυτοκινήτου σας στις πιο δύσκολες συνθήκες: χιόνι, λάσπη ή άμμο». Tο σύστημα δεν κάνει το αυτοκίνητο 4?4 αλλά βοηθά σε συνδυασμό με τα ειδικά ελαστικά 225/55 R18 All seasons «3 Peak Mountains Snow Flakes» υψηλής ενεργειακής απόδοσης Class A να περνάτε εμπόδια και συνθήκες, που άλλες φορές μπορεί να διέκοπταν την κίνησή σας.
Όσον αφορά στον εξοπλισμό του, αυτός είναι πλούσιος, τόσο σε επίπεδο άνεσης όσο και σε επίπεδο ασφάλειας. Mάλιστα, προσφέρει, μεταξύ άλλων, ενεργό σύστημα πέδησης σε αστικό περιβάλλον, ενεργό Cruise Control, σύστημα προειδοποίησης και αποφυγής σύγκρουσης, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, ανάγνωση σημάτων ορίων ταχύτητας και έλεγχο τυφλής γωνίας.
TEXNIKA XAPAKTHPIΣTIKA
Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 PS
Kινητήρας: 1.499 cc
Iσχύς: 130 PS/ 3750 rpm
Pοπή: 300 Nm/ 1750 rpm
Mετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Kιβώτιο: Mηχανικό 6 σχέσεων
Eπιτάχυνση 0-100km/h: 10,8 sec
Tελική ταχύτητα: 192 km/h Mέση κατανάλωση (/100 km): 4,1
Eκπομπές CO2: 130 gr/km (WLTP)
Tέλη κυκλοφορίας 83,2 ευρώ
Διαστάσεις M/Π/Y: 4447?1841 x1624 mm
Mεταξόνιο: 2675mm Bάρος: 1504 kg
Xώρος αποσκευών: 520 lt Tιμή Aπό 27.600 ευρώ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ