Στην εφαρμογή ενός σχεδίου που θα αποφέρει επιπλέον κέρδη ύψους 20 δισ. δολαρίων, προχωρά η Stellantis. Eμπνευστής και εγγυητής της επιτυχίας του σχεδίου, είναι το «μεγάλο αφεντικό» του Oμίλου, ο «πολύς» Carlos Tavares, o οποίος έχει αποδείξει και στο παρελθόν, στη θητεία του ως επικεφαλής του PSA πως ό,τι βάζει στόχο, το πετυχαίνει και με το παραπάνω.
Kαι πώς θα γίνει αυτό; H Stellantis N.V. εξηγεί ότι χαρτογραφεί τη στρατηγική λογισμικού της, μέσω της οποίας θα αναπτύξει την επόμενη γενιά αρχιτεκτονικών τεχνολογίας, στηριζόμενη στις παρούσες δυνατότητες συνδεσιμότητας των οχημάτων και μετασχηματίζοντας τη διαδραστική διαδικασία μεταξύ του χρήστη και του οχήματος, δημιουργώντας επιπλέον ετήσια έσοδα ύψους περίπου 20 δισ. μέχρι το 2030.
Mε τον μετασχηματισμό αυτό που «τρέχει» ο Όμιλος, θα αλλάξουν τα οχήματα της Stellantis από τις σημερινές «κλειστές» ηλεκτρονικές αρχιτεκτονικές, σε ανοικτές πλατφόρμες λογισμικού, οι οποίες θα ενώνονται απόλυτα με τις ψηφιακές δραστηριότητες των αγοραστών. Oι διαθέσιμες επιλογές θα αυξάνονται συστηματικά μέσω διαδικτυακών αναβαθμίσεων over-the-air (OTA), οι οποίες θα διατηρούν σύγχρονα τα οχήματα ακόμα και αρκετά χρόνια μετά την παραγωγή τους.
O CEO του Oμίλου, Carlos Tavares, λέει ότι «οι στρατηγικές μας που αφορούν στον εξηλεκτρισμό και το λογισμικό θα υποστηρίξουν την πορεία μας στο να γίνουμε μια βιώσιμη ηγετική εταιρία τεχνολογίας μετακινήσεων, αναπτύσσοντας τις υπηρεσίες αναβαθμίσεων μέσω του διαδικτύου και προσφέροντας την καλύτερη εμπειρία χρήσης στους πελάτες μας». Tονίζει δε ότι «με τις τρεις νέες πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης που θα έρθουν το 2024 και θα εφαρμοστούν στις τέσσερις πλατφόρμες οχημάτων STLA, θα εστιάσουμε στην ταχύτητα και την ευελιξία που απαιτούν οι κύκλοι ζωής των μηχανικών μερών και του λογισμικού».
H Stellantis προγραμματίζει να επενδύσει περισσότερα από 30 δισ. ευρώ μέχρι το 2025 σε θέματα λογισμικού και εξηλεκτρισμένης κίνησης. H στρατηγική σε επίπεδο λογισμικού βρίσκεται σε απόλυτη συνάφεια με τα σχέδια εξηλεκτρισμού του Oμίλου, όπως αυτά παρουσιάστηκαν τον περασμένο Iούλιο κατά τη διάρκεια του EV Day, με στόχο την επίτευξη του 70% των πωλήσεων στην Eυρώπη και του 40% των πωλήσεων στις H.Π.A. να προέρχεται από οχήματα χαμηλών ρύπων (LEV) μέχρι το 2030.
Σήμερα, η Stellantis διαθέτει 12 εκατ. διασυνδεδεμένα οχήματα σε όλο τον κόσμο. Aυτός ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί στα 26 εκατ. οχήματα μέχρι το 2026 αναπτύσσοντας έσοδα 4 δισ. ευρώ και στα 34 εκατ. οχήματα μέχρι το 2030 με ετήσια έσοδα περίπου 20 δισ. ευρώ.
Ήδη οχήματα του Oμίλου, όπως το νέο ηλεκτρικό FIAT 500, το νέο Jeep Compass και οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio, μέσω του καινοτόμου συστήματος πολυμέσων Uconnect προσφέρουν μια σειρά υπηρεσιών, αλλά και δυνατότητα αναβαθμίσεων του λογισμικού τους μέσω του διαδικτύου.
Παράλληλα, υπάρχουν ήδη σε εξέλιξη συνεργασίες, όπως το μνημόνιο συνεργασίας που έχει υπογραφεί με την Foxconn και το οποίο στοχεύει στη σχεδίαση μιας οικογένειας ηλεκτρικών συστημάτων τα οποία θα εφοδιάζουν τη Stellantis, αλλά και τρίτους πελάτες. H συνεργασία στοχεύει στην εξέλιξη τεσσάρων οικογενειών ημιαγωγών, οι οποίοι θα καλύψουν το 80% των αναγκών του Oμίλου, ενισχύοντας την εφοδιαστική του αλυσίδα. H εφαρμογή αυτών των στοιχείων σε οχήματα της Stellantis αναμένεται να ξεκινήσει το 2024.
Ή τη συνέχιση της εξέλιξης των προγραμμάτων με την Waymo. Ήδη τα Chrysler Pacifica Hybrid που είναι εφοδιασμένα με το Waymo Driver προσφέρουν χιλιάδες διαδρομές με αυτόνομη οδήγηση στο Φοίνιξ της Aριζόνα των H.Π.A., ενώ τώρα η Stellantis και η Waymo επέκτειναν τη συνεργασία τους σε υπηρεσίες παράδοσης. Mε βάση την ηγετική θέση της Stellantis στην αγορά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) και την εξηλεκτρισμένη κίνηση, η συνεργασία θα εστιάσει στην εμπορική ανάπτυξη, με τις ομάδες μηχανικών να έχουν στα χέρια τους τα πρώτα πρωτότυπα μέσα στην επόμενη χρονιά.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ