Με την επιδημία COVID-19 να συνεχίζει να δημιουργεί σημαντικές προκλήσεις για τον ταξιδιωτικό κλάδο, το αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου (LHR) υποδέχθηκε μόνο 19,4 εκατομμύρια επιβάτες το 2021 – λιγότερο από το ένα τέταρτο της κίνησης του 2019 και σημειώνοντας πτώση -12,3% ακόμη και σε σχέση με τα επίπεδα του 2020.
Τουλάχιστον 600.000 επιβάτες ακύρωσαν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια που ξεκινούσαν από το Χίθροου τον Δεκέμβριο του 2021 λόγω της παραλλαγής Omicron και της αβεβαιότητας που προκλήθηκε από τους περιορισμούς ταξιδιών που επιβλήθηκαν γρήγορα από την κυβέρνηση. Υπάρχει σημαντική αμφιβολία για την ταχύτητα με την οποία θα ανακάμψει η ζήτηση.
Οι προβλέψεις της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) υποδηλώνουν ότι ο αριθμός των επιβατών δεν θα φτάσει τα προ της πανδημίας επίπεδα μέχρι το 2025, υπό την προϋπόθεση ότι θα αρθούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί και στα δύο άκρα μιας ταξιδιωτικής διαδρομής, καθώς και ότι οι επιβάτες θα έχουν τη βεβαιότητα ότι δεν θα χρειαστεί να επιστρέψουν γρήγορα.
Το Χίθροου προτρέπει την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου να καταργήσει τώρα όλα τα τεστ για πλήρως εμβολιασμένους επιβάτες και να υιοθετήσει ένα νέο σύνολο κανόνων για οποιεσδήποτε πιο προβλέψιμες μελλοντικές μεταλλάξεις, να περιορίσει τα πρόσθετα μέτρα μόνο σε επιβάτες από προορισμούς υψηλού κινδύνου και να επιτρέπει την καραντίνα εντός οικίας αντί αποκλειστικά σε ξενοδοχείο.
Σύμφωνα με δηλώσεις του Διευθύνοντα Σύμβουλου του Heathrow, John Holland-Kaye: «Υπάρχουν επί του παρόντος ταξιδιωτικοί περιορισμοί, όπως τεστ, σε όλα τα δρομολόγια του Heathrow – η αεροπορική βιομηχανία θα ανακάμψει πλήρως μόνο όταν αρθούν όλα και δεν υπάρχει κίνδυνος να επιβληθούν εκ νέου σε σύντομο χρονικό διάστημα. μια κατάσταση που κατά πάσα πιθανότητα απέχει χρόνια. Αν και αυτό δημιουργεί τεράστια αβεβαιότητα για την ΥΠΑ όσον αφορά τον καθορισμό ενός νέου πενταετούς ρυθμιστικού διακανονισμού, σημαίνει ότι η ρυθμιστική αρχή πρέπει να επικεντρωθεί σε ένα αποτέλεσμα που βελτιώνει τις υπηρεσίες, δίνει κίνητρα για την ανάπτυξη και διατηρεί οικονομικά προσιτή ιδιωτική χρηματοδότηση».