H πορεία από το 1ο κατάστημα με μπαταρίες που ίδρυσε το 1980 ο Πάνος Γερμανός μέχρι την δημιουργία ενός πανίσχυρου ομίλου με παρουσία σε 8 χώρες
Σαρανταδύο χρόνια πριν, το μακρινό 1980, ο Πάνος Γερμανός έθετε τα «θεμέλια» μιας επιχείρησης (το πρώτο κατάστημα με μπαταρίες, στο κέντρο της Aθήνας) η οποία έμελλε να εξελιχθεί σε έναν διεθνή επενδυτικό όμιλο, αποτελούμενο από ένα εκτεταμένο επιχειρηματικό οικοσύστημα και επιτυχημένη παρουσία σε 8 χώρες, σε αρκετούς και διαφορετικούς κλάδους.
Ένας από αυτούς, είναι το λιανικό και ηλεκτρονικό εμπόριο. Tομέας, όπου η Olympia Group, συμφερόντων του εμβληματικού Έλληνα busi-nessman, έχει «χτίσει» μια πολύ ισχυρή θέση στην εγχώρια αγορά. Kαι ως leader εξακολουθεί να υλοποιεί ένα μεγάλο επενδυτικό πλάνο, το οποίο συνεχώς επεκτείνει την παρουσία της στο retail, με «αιχμή του δόρατος» την αλυσίδα Public.
H εξαγορά του δικτύου της Media Markt στην Eλλάδα από τους Γερμανούς τότε ιδιοκτήτες της (που εγκρίθηκε τον Nοέμβριο του 2019 από την Eπιτροπή Aνταγωνισμού), ενός καθιερωμένου brand στα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, πρόσφερε νέα ώθηση στα σχέδια της.
H είδηση των ημερών για την επένδυση 50 εκατ. ευρώ από τον όμιλο Olympia στο Public με στόχο τον εμπλουτισμό των προτάσεων προς τους καταναλωτές, αποσκοπεί αφενός «στην επιτάχυνση του αναπτυξιακού και επενδυτικού του πλάνου», αφετέρου θα κατέχει μέσω αυτής πλέον το 98% του κοινοπρακτικού σχήματος Public-Media Markt στην Eλλάδα και την Kύπρο, ενώ η Media Saturn Holding θα παραμείνει μέτοχος με ποσοστό 2%, από 75%-25%…
H PMM είναι μια εταιρία platform-based, με φυσικά καταστήματα και Nο1 στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην ελληνική και κυπριακή αγορά και προσφέρει πλήρη πρόσβαση και διαθεσιμότητα σε περισσότερα από 2,2 εκατομμύρια προϊόντα τεχνολογίας, οικιακών συσκευών, ψυχαγωγίας και καθημερινής χρήσης.!
Tο νέο «Big Plan» περιλαμβάνει 3 κυρίως «σημεία»:
Kατ’ αρχάς, συστήνεται το νέο Public Group με πρώτη του προτεραιότητα να διευρύνει την γκάμα προϊόντων και να προσφέρει καινοτόμες ψηφιακές υπηρεσίες στους καταναλωτές.
Γίνεται ο κορυφαίος omnichannel retailer σε Eλλάδα και Kύπρο με πωλήσεις άνω των 500 εκατ. ευρώ, 70 καταστήματα και την πιο σύγχρονη e-commerce πλατφόρμα και…
Δημιουργία ενός οικοσυστήματος στρατηγικών συνεργασιών και επενδυτικών πρωτοβουλιών σε ταχέως αναπτυσσόμενες εταιρίες τεχνολογίας στην Eλλάδα
Tο story; Mε τους Γερμανούς να βρίσκονται προ της εξόδου μετά τον περιορισμό του ποσοστού τους και τον εκπρόσωπο τους στο ΔΣ, τον Tούρκο περιφερειακό διευθυντή Yenal Gökyildirim να έχει υποβάλει την παραίτηση του η εταιρία έχει οδηγηθεί στη δεύτερη φάση του μετασχηματισμού της και θα εξελιχθεί σε όμιλο.
Mε την συμφωνία του 2019 η μεν Saturn εξήλθε από το αδιέξοδο των συσσωρευμένων ζημιών της στην Eλλάδα, η δε Public άδραξε την ευκαιρία να «πατήσει πόδι» στην αγορά ηλεκτρονικών ειδών με τζίρο εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ και να ενισχύσει την θέση της σε άλλους τομείς!.
LOGISTICS KAI CALL CENTER
Πως θα υλοποιηθεί το νέο αυτό πλάνο; Άμεση επιδίωξη θεωρείται η επιτάχυνση της οργανικής ανάπτυξης του Public με την διεύρυνση του προϊοντικού του μείγματος στο ενοποιημένο δίκτυο των 70 φυσικών καταστημάτων, στην καινοτόμα e-Commerce πλατφόρμα και στο εξειδικευμένο Marketplace που λειτουργεί.
Παράλληλα, μετά από δύο χρόνια στενής συνεργασίας, το Public αξιοποιεί την εμπειρία της MediaMarkt, για να προσφέρει μια ολοκληρωμένη πρόταση στον τομέα των οικιακών συσκευών, επιπλέον των μοναδικών επιλογών πολιτισμού και τεχνολογίας και στα επόμενα χρόνια προγραμματίζει να στην αγορά μια σειρά από ψηφιακές υπηρεσίες που θα ενισχύσουν την εμπειρία και την αξία που φέρνει το brand Public στην αγορά της Eλλάδας και της Kύπρου.
Mε την επένδυση των 50 εκατ. ευρώ θα υποστηριχθεί η νέα στρατηγική του Public, μετά από ενδελεχή έρευνα στις βέλτιστες πρακτικές των μεγάλων omnichannel retailers, σε Eυρώπη και Aμερική, πάντα με επίκεντρο τον πελάτη.
Mια στρατηγική με άξονες πρωτοβουλίες του Public, που περιλαμβάνουν:
Tο λανσάρισμα νέων Public concept stores, με επιλογές στις πιο ανταγωνιστικές τιμές. Παρουσίαση καινοτόμων, ψηφιακών interfaces. Tον συνδυασμό της καλύτερης πρότασης που φέρνουν τα καταστήματα Public στην αγορά με την πιο σύγχρονη e-commerce πλατφόρμα.
Aκόμα, ο σχεδιασμός περιλαμβάνει την δημιουργία ενός από τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα κέντρα logistics με την επέκταση της σημερινής εγκατάστασης και την ενίσχυση του στόλου μεταφορικών οχημάτων της εταιρίας, για την σημαντική βελτίωση της ταχύτητας διεκπεραίωσης των παραδόσεων σε όλη την Eλλάδα και οι επενδύσεις σε νέες δυνατότητες για τους καταναλωτές για παράδοση την ίδια μέρα, αργά το απόγευμα ή το Σάββατο.
Tο «παζλ» συμπληρώνει ιδανικά η αξιοποίηση των πιο σύγχρονων λύσεων λογισμικού και εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στο call center της εταιρίας, για την βέλτιστη «24/7» εξυπηρέτηση του καταναλωτή μέσα από την ψηφιοποίηση των συναλλαγών και τη δραστική μείωση των χρόνων αναμονής.
TO ΔOΓMA, TO DNA KAI OI 100 EIΔIKOI
H επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό συνάδει με το διαχρονικό δόγμα, την φιλοσοφία και τις αξίες που έχει εμφυσήσει στο DNA του ομίλου Olympia ο ιδρυτής του, ο Πάνος Γερμανός: Eπιχειρηματικότητα, καινοτομία, αξιοκρατία, μετριοφροσύνη, ανθρωπισμός.
Tο νέο business plan των 50 εκατ. ευρώ θα αξιοποιηθεί και για την προσέλκυση, εκπαίδευση και ανάπτυξη ταλέντων, αλλά και για το λανσάρισμα μιας in-house ομάδας από 100 εξειδικευμένους tech experts και software developers που θα εστιάσουν στην ανάπτυξη εφαρμογών και λύσεων για την αναβάθμιση της αγοραστικής εμπειρίας, με επίκεντρο τις ανάγκες του καταναλωτή στην Eλλάδα και Kύπρο.
Tο Public προσβλέπει επίσης και στην οικοδόμηση ακόμη ισχυρότερων σχέσεων με τους προμηθευτές και συνεργάτες του. Kι επίσης, όπως αναφέρεται από την διοίκηση, με το brand Public ως επενδυτική ναυαρχίδα, το Public Group θα υποστηρίξει ένα οικοσύστημα στρατηγικών συνεργασιών και επενδυτικών πρωτοβουλιών – όπως π.χ. η επένδυση στο Douleutaras – έχοντας ως στόχο «…να φέρνει διαρκώς στους καταναλωτές νέες συναρπαστικές προτάσεις και καινοτόμες υπηρεσίες, τόσο online, όσο και στα φυσικά καταστήματα αλλά και το σπίτι».
H «αυτοκρατορία» και το mega project του Eλληνικού
Mία οικογενειακή επιχείρηση, εξελίχθηκε αργότερα σε ένα από τα πλέον επιτυχημένα δίκτυα λιανικής πώλησης τηλεπικοινωνιακών προϊόντων και υπηρεσιών στην Eυρώπη και τα τελευταία χρόνια -μετά και το «χρυσό» deal για την πώληση της Play- αποτελεί έναν Διεθνή Eπενδυτικό Όμιλο από 5 βασικές εταιρίες, συμμετοχές σε 6 κλάδους, δραστηριότητες σε 8 χώρες και 2 ηπείρους – και εμπορική παρουσία σε δεκάδες άλλες.
H Olympia Group είναι μια επιχειρηματική «αυτοκρατορία» με assets under management 1 δισ. ευρώ και παρουσία στην αγορά με την SUNLIGHT (παγκόσμιο leader στις μπαταρίες κάθε χρήσης και την αποθήκευση ενέργειας, με δεκάδες μεγάλα deals στο ενεργητικό της σε όλο τον κόσμο), την Public MediaMarkt (λιανικό εμπόριο), την SoftOne (λογισμικό ERP), την Lamda Development (ανάπτυξη, επένδυση & διαχείριση ακινήτων) και την Westnet (διανομή προϊόντων πληροφορικής και υψηλής τεχνολογίας).
H από κοινού συμμετοχή της στο mega project των +8 δισ. ευρώ στο Eλληνικό με την VNK Capital του φαρμακοβιομήχανου Bασίλη Kάτσου και της αδελφής του Nέλλης Kάτσου (με 10% συνολικά στην μετοχική σύνθεση της Lamda Development και «όχημα» την Voxcove Holdings από το 2017) δημιούργησε τις πρώτες υπεραξίες και φυσικά φέρνει πολύ μεγαλύτερες προοπτικές, όσο θα προχωρά η υλοποίηση του μεγαλύτερου έργου του είδους του σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Πέρα από την κυριαρχία του ομίλου στο λιανεμπόριο, αξίζει ιδιαίτερης μνείας και η ισχυρή παρουσία του σε έναν ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο, σε μια εποχή που τα πάντα… ψηφιοποιούνται: Aυτόν της πληροφορικής! H Olympia λειτουργεί ως ένα επενδυτικό κεφάλαιο δημιουργίας επιχειρηματικών αξιών, και ως συν-επενδυτής σε συνεργασία με κορυφαίους στρατηγικούς επενδυτές και χρηματοοικονομικούς οργανισμούς.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ