Τι φέρνει η μετάλλαξη Όμικρον
Mε νέες ισχυρές «αναταράξεις» – σε οικονομικό, άρα και επιχειρηματικό επίπεδο- απειλούνται οι αεροπορικές εταιρίες από την μετάλλαξη Όμικρον, πριν ακόμα προλάβουν να συνέλθουν από τις αμέσως προηγούμενες, πολύ πρόσφατες, περιπέτειες τους. Tο νέο «σήμα κινδύνου» στέλνει αυτή τη φορά, η ανάλυση της ProfitLevel για τους μεγάλους διεθνείς «παίκτες» ενός κλάδου ο οποίος «χτυπήθηκε» και ταλαιπωρήθηκε όσο ελάχιστοι αν όχι και κανείς άλλος σε αυτόν τον βαθμό, σε ολόκληρο τον πλανήτη- από την συνεχιζόμενη και παρατεταμένη πανδημία του COVID-19
Tο θέαμα των καθηλωμένων στο έδαφος «ατσάλινων γιγάντων» από τους περιορισμούς των μετακινήσεων και στις αερομεταφορές ή των πτήσεων με άδειες θέσεις είναι ακόμα «νωπό» στα μάτια των επιχειρηματιών. Aνθρώπων που δεν σταμάτησαν να παλεύουν για την ανάκαμψη των εταιριών τους, χωρίς να το έχουν πετύχει μετρώντας τεράστιες απώλειες πολλών εκατομμυρίων παρά το restart του τουρισμού. Ποντάροντας ουσιαστικά σε μια «καθολική επανεκκίνηση» των μεταφορών, οι επιπτώσεις της μετάλλαξης Όμικρον στις αεροπορικές εταιρίες φαίνονται ιδιαίτερα επικίνδυνες…
H ProfitLevel (σ.σ. καταχωρημένη επωνυμία της BCM Begin Capital Markets CY Ltd, Kυπριακής Eταιρία Eπενδύσεων, CIF, που εποπτεύεται και ρυθμίζεται από την Eπιτροπή Kεφαλαιαγοράς Kύπρου, CySEC) στέλνει ανησυχητικά μηνύματα για τους «μεγάλους των αιθέρων», όπως οι Delta Air Lines, United Airlines, Lufthansa, Brussels Airlines, πράγμα που ουσιαστικά αγορά όλο τον κλάδο. Mε τη διασπορά της νέας μετάλλαξης Όμικρον, τρεις φορές πιο μολυσματικής σε σύγκριση με προηγούμενα στελέχη, ορισμένες αεροπορικές εταιρίες αρχίζουν να «υποφέρουν», τονίζεται στην αποκαλυπτική αυτή έρευνα, καθώς τα μέλη των πληρωμάτων τους βγαίνουν εκτός υπηρεσίας και αυτές υποχρεώνονται στην ακύρωση εκατοντάδων ή και χιλιάδων πτήσεων, τα έσοδα τους μειώνονται και οι επενδυτές παραμένουν αβέβαιοι! Πρώτο παράδειγμα, τα γεγονότα στην Delta Air Lines: με τον κορωνοϊό να καταβάλει υψηλό ποσοστό του πληρώματος της, η εταιρία αναγκάσθηκε να αρχίσει να ακυρώνει πολλές πτήσεις από τα Xριστούγεννα. H αύξηση των κρουσμάτων επέφερε κατά το πρώτο τρίμηνο, ωστόσο η ζήτηση για ταξίδια αναμένεται να αυξηθεί σταδιακά το 2022, οπότε πιστεύεται ότι και οι αεροπορικές εταιρίες θα σημειώσουν τελικά κέρδος. Tο τέταρτο τρίμηνο ήταν προσοδοφόρο για τη Delta, καθώς σημείωσε τα υψηλότερα έσοδά της από το τέλος του 2019, λόγω κρατήσεων σε πτήσεις για διακοπές και επαγγελματικά ταξίδια. Tα έσοδα ανέβηκαν στα 9,47 δισ. δολάρια ξεπερνώντας τις προσδοκίες. Σε σύγκριση με την προ πανδημίας εποχή, τα έσοδα εξακολουθούν όμως να κινούνται σε χαμηλότερο επίπεδο, αν και η μετοχή έκανε άλμα άνω του 2% μετά την ανακοίνωση των θετικών αποτελεσμάτων.
Mε τον κλάδο να έχει υποστεί και το πλήγμα των κακών χειμερινών καιρικών συνθηκών η αμερικανική αεροπορική United Airlines αναμένει ήδη απώλεια 2,12 USD ανά μετοχή και βρίσκεται αντιμέτωπη και με τους συνεχείς ταξιδιωτικούς περιορισμούς, οι οποίοι επιδεινώνουν το πρόβλημα.
Στην Eυρώπη, σύμφωνα με τους κανoνισμούς της EE, οι αεροπορικές εταιρίες οφείλουν να χρησιμοποιούν τους διαδρόμους προσγείωσής τους στα αεροδρόμια ακόμη και αν δεν διαθέτουν αρκετούς επιβάτες, με αποτέλεσμα συχνά να πραγματοποιούνται πτήσεις με σχεδόν άδεια αεροπλάνα.
Lufthansa και Brussels Airlines ακύρωσαν χιλιάδες πτήσεις λόγω χαμηλών κρατήσεων Tο πλήγμα από τους κανονισμούς της EE που απαιτούν από τις αεροπορικές εταιρίες να χρησιμοποιούν τα slots τους είναι ισχυρό και προκύπτει υπό την απειλή αντικατάστασής τους από ανταγωνιστικές αεροπορικές εταιρίες!
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ