Το Instagram μεταβαίνει σε μια νέα προσέγγιση που επιτρέπει στους δημιουργούς να κερδίζουν χρήματα μέσω συνδρομών στην εφαρμογή. Οι θεατές πλέον θα μπορούν να πληρώνουν μια μηνιαία χρέωση για πρόσβαση σε περιεχόμενο μόνο για συνδρομητές από δημιουργούς που ακολουθούν.
Ο Mark Zuckerberg, συνιδρυτής του Facebook και Διευθύνων Σύμβουλος της μητρικής εταιρείας Meta, ανακοίνωσε τη δοκιμαστική αυτή λειτουργία σε μια ανάρτηση του την προηγούμενη εβδομάδα. «Αυτό θα βοηθήσει τους δημιουργούς να κερδίζουν περισσότερα προσφέροντας προνόμια στους πιο αφοσιωμένους ακόλουθούς τους, όπως πρόσβαση σε αποκλειστικά Live βιντεο και Stories», έγραψε.
Η δυνατότητα αυτή βρίσκεται πλέον επίσημα σε πρώιμες δοκιμές με μια μικρή ομάδα δημιουργών στις ΗΠΑ που θα μπορούν να προσφέρουν στους ακολούθους τους πρόσβαση επί πληρωμή σε αποκλειστικά βίντεο Instagram Live και Stories. Οι συνδρομητές θα λάβουν επίσης ένα ειδικό σήμα που θα τους βοηθήσει να ξεχωρίζουν στην ενότητα σχολίων και στα εισερχόμενα των δημιουργών.
Αρχικά, μόνο 10 συνολικά δημιουργοί στις ΗΠΑ απέκτησαν πρόσβαση στη νέα δυνατότητα, καθώς το Instagram θεωρεί ότι αυτό είναι ένα «άλφα» τεστ για λάβει feedback πριν το επεκτείνει. Σε αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα συμμετέχουν γνωστοί αμερικάνοι αθλητές και άτομα που ασχολούνται με τη γυμναστική, την αστρολογία και το life coaching. Σε πρώτη φάση οι δέκα influecers θα χρεώνουν από ένα ως δέκα δολάρια τις συνδρομητικές τους αναρτήσεις και στη συνέχεια θα δημιουργηθεί ένας κατάλογος τιμών από 20-100 δολάρια για να μπει κάποιος στο συνδρομητικό υλικό.
Εκτός από αποκλειστικές φωτογραφίες, βίντεο οι influecers θα διαθέτουν στους συνδρομητές τους πακέτα προσφορών και ειδικές τιμές ή άλλες συμφωνίες για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες των εταιρειών που συνεργάζονται.Το Instagram εξετάζει το ενδεχόμενο να κρατά ως προμήθεια ένα ποσοστό 3% από τους influecers μέχρι του ποσού των 50 χιλιάδων δολαρίων και από εκεί πέρα το ποσοστό αυτό θα αυξάνεται στο 20%.
Αυτό που μένει να φανεί είναι αν το εγχείρημα αυτό θα στεφθεί από επιτυχία και αν οι followers είναι διατεθειμένοι να πληρώνουν για να βλέπουν premium περιεχόμενο. Για πολλούς κάτι τέτοιο θα σηματοδοτεί το τέλος της ελεύθερης πρόσβασης στον ψηφιακό κόσμο του metaverse.