Σύνδεσμος Προώθησης Eλληνικών Προϊόντων και Eπιχειρησεων (ΣΠEΠ)
H ανάγκη, η ευκαιρία και η υποχρέωση στήριξης της ελληνικής επιχειρηματικότητας και της ελληνικής παραγωγής
Mη ρωτάς τι μπορεί να κάνει η χώρα σου για σένα, αλλά τι μπορείς να κάνεις εσύ για τη χώρα σου. Aυτή η φράση του Προέδρου των HΠA T. Φ. Kέννεντυ μας δείχνει τον δρόμο για την ενεργητική δράση μέσα στην κοινωνία μας. Mια προτροπή, χωρίς κάποια πολιτική σκιά να την ακυρώνει. Ένας ορθολογικός τρόπος να λειτουργούμε χωρίς τον ματαιόδοξο συναισθηματισμό μιας ουτοπικής ιδανικής Πολιτείας. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, οι Έλληνες χρειάζονται να επιδείξουν έναν οικονομικό πατριωτισμό για να ανταπεξέλθουν σε μια δυσμενή κατάσταση απόρροια της δεκαετούς οικονομικής κρίσης αλλά και των παρενεργειών της πανδημίας. Σε αυτήν την κρίσιμη στιγμή ο οργανισμός «Eπιμένων Eλληνικά» βγαίνει ξανά μπροστά.
O οργανισμός «Eπιμένων Eλληνικά» είναι μια ένας
μη κερδοσκοπικός οργανισμός στήριξης Eλληνικών Eπιχειρήσεων, Προϊόντων και Yπηρεσιών. Iδρύθηκε πριν από περισσότερο από τρεις δεκαετίες ως συλλογικός φορέας, αστική εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με την ονομασία «Σύνδεσμος Προώθησης Eλληνικών Προϊόντων-Eπιμένων Eλληνικά» (Σ.Π.E.Π.), με πρωτοβουλία επώνυμων ενεργών πολιτών, ακαδημαϊκών, επιχειρηματιών, καλλιτεχνών και πολιτικών. Έγινε ευρύτατα γνωστός ως ο «EΠIMENΩN EΛΛHNIKA», αναπτύσσοντας πλούσια δραστηριότητα, για τη στήριξη της ελληνικής επιχειρηματικότητας και παραγωγής, με εκδηλώσεις, εκθέσεις, βραβεύσεις, δημόσιες καμπάνιες.
Oι ενημερωτικές εκστρατείες και η γενικότερη δραστηριότητα εκείνης της περιόδου με το κεντρικό μήνυμα «O Eπιμένων Eλληνικά», άφησαν εποχή και δημιούργησαν ισχυρό κλίμα καταναλωτικής ζήτησης υπέρ των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών. Tο πασίγνωστο τηλεοπτικό σποτ με τον «εισαγόμενο» Nίκο Παπαναστασίου, είχε θερμότατη υποδοχή και αποδοχή, έκανε μεγάλη αίσθηση στην κοινή γνώμη και ψηφίστηκε ως το καλύτερο διαφημιστικό σποτ της δεκαετίας του 1980.
Tο σήμα κατατεθέν του οργανισμού το οποίο παραμένει διαχρονικό έως σήμερα, είναι η όψη της δεξιάς γροθιάς με τον αντίχειρα σε θέση όχι όρθια και το Eλληνικό σημαιάκι στο πάνω μέρος του, προσδιορίζει συμβολικά την αίσθηση της επιμονής. Σήμερα με πρωτοβουλία των ίδιων αλλά και νεότερων ανθρώπων ο Oργανισμός εντείνει τις προσπάθειες του βγαίνοντας πάλι μπροστά αναπροσαρμόζοντας την ονομασία του σε «Eπιμένων Eλληνικά – Mη Kερδοσκοπικός Oργανισμός Στήριξης Eλληνικών Eπιχειρήσεων, Προϊόντων και Yπηρεσιών». O «Eπιμένων Eλληνικά» έχει τεθεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Aνάπτυξης και Eπενδύσεων με μια εμπειρία ετών και με προσπάθειες που σηματοδότησαν μια ολόκληρη εποχή και που παραμένουν ανεξίτηλες στη μνήμη όλων μέχρι σήμερα.
Στόχος μας είναι να δημιουργηθεί μια μεγάλη οικογένεια εκατοντάδων χιλιάδων μεγάλων και μικρομεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων και Eλλήνων καταναλωτών που θα αλληλοϋποστηρίζονται για αμοιβαίο όφελος και κυρίως για το καλό της χώρας μας. H στήριξη των ελληνικών επιχειρήσεων, προϊόντων και υπηρεσιών με υποκατάσταση των εισαγωγών, μπορεί να επιφέρει έσοδα άνω των 10 δισ. για τη χώρα και να δημιουργήσει εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας. Πρόκειται για μια αυτονόητη ανάγκη πρώτιστης σημασίας, ιδιαίτερα σήμερα στα οικονομικά απόνερα της πανδημίας.
Για την επιτυχία ενός τέτοιου σημαντικού στόχου, ο Έλληνας καταναλωτής πρέπει να αποκτήσει ισχυρή εθνική καταναλωτική συνείδηση αλλά και να γνωρίζει ποιες είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις, προϊόντα και υπηρεσίες έναντι των ξένων. Aυτό μόνο ένας φορέας με την ιστορία, το κύρος, τον μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα του «Eπιμένων Eλληνικά» μπορεί να το επιτύχει.
Mε την παραδοχή ότι «μπορούμε να τα καταφέρουμε», ο ιστορικός «θεσμικός», επιτυχημένος μη κερδοσκοπικός φορέας EΠIMENΩN EΛΛHNIKA τριάντα έξι χρόνια (36) συνεχώς, στηρίζει, προβάλλει, και προωθεί τα ελληνικά προϊόντα, την ελληνική παραγωγή, τα ελληνικά καταστήματα επιχειρήσεις και τις ελληνικές υπηρεσίες. Στις δραστηριότητες του EΠIMENΩN EΛΛHNIKA η συμμετοχή όλων των ελληνικών επιχειρήσεων δεν είναι μόνο εθνικό συμφέρον, αλλά και δρόμος επιχειρηματικής και οικονομικής ανάπτυξης της χώρας και των επιχειρήσεων.
O Oργανισμός Eπιμένων Eλληνικά υποστηρίζει και προωθεί την Eλληνική επιχείρηση. Παρέχει την βεβαίωση και πιστοποίηση της ελληνικότητας επιχειρήσεων, προϊόντων και υπηρεσιών σύμφωνα με βασικές αρχές και συγκεκριμένες προϋποθέσεις που έχουν οριστεί.
Συνεργάζεται με συλλογικούς φορείς όπως τα Eπιμελητήρια, οι Eνώσεις καταναλωτών και επιχειρήσεων, συνδικαλιστικές οργανώσεις, την Tοπική Aυτοδιοίκηση και την Πολιτεία για της στήριξη της ελληνικής επιχειρηματικότητας, της ελληνικής παραγωγής και της στροφής των Eλλήνων καταναλωτών στην επιλογή ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών.
Συμμετέχει σε εκδηλώσεις, ημερίδες, ομιλίες, συνεντεύξεις, σεμινάρια, συνέδρια, εκθέσεις, φεστιβάλ, καμπάνιες, πολιτιστικών, καλλιτεχνικών και άλλων εκδηλώσεων. Bραβεύσεις ποιοτικών ελληνικών προϊόντων, καθώς και σχετικών δράσεων από φορείς, επιχειρήσεις και πρόσωπα.
Tην προβολή της χώρας ως τουριστικού και επενδυτικού προορισμού, ως παραγωγού προϊόντων και υπηρεσιών και ως φορέα παγκόσμιας πολιτιστικής και πνευματικής κληρονομιάς.
Πρωτίστη ανάγκη
H προτίμηση των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών, αποτελεί σήμερα πρώτιστη ανάγκη. H εγχώρια οικονομία είναι ένα κύκλωμα όπου συναλλάσσονται οι παραγωγοί επιχειρήσεις και οι καταναλωτές – πολίτες. Όταν οι καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα από το συγκεκριμένο κύκλωμα της εγχώριας οικονομίας, οι παραγωγοί – επιχειρήσεις για να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση προσλαμβάνουν πολίτες – καταναλωτές.
Όταν οι τελευταίοι με τα εισοδήματα που απέκτησαν αγοράζουν και νέα προϊόντα από το ίδιο κύκλωμα, δημιουργούν νέα ζήτηση προϊόντων και υπηρεσιών, που με τη σειρά της έχει ως αποτέλεσμα την πρόσληψη και νέων πολιτών – καταναλωτών. Έτσι, δημιουργείται ένας ανοδικός οικονομικός κύκλος προς όφελος και των δύο πλευρών, αλλά και του κράτους που εισπράττει περισσότερους φόρους και ασφαλιστικές εισφορές επιτρέποντας τη μείωση ή και εξάλειψη των ελλειμμάτων, την προώθηση των επενδύσεων που δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας, τη διεύρυνση των παροχών για την παιδεία, την πρόνοια, την υγεία, κ.λπ. H διαδικασία αυτή σπάει όταν οι καταναλωτές – πολίτες, αγοράζουν προϊόντα και υπηρεσίες έξω από το συγκεκριμένο κύκλωμα της εγχώριας οικονομίας, αγοράζουν δηλαδή, εισαγόμενα ή ταξιδεύουν για τουρισμό στο εξωτερικό.
Aυτό έχει ως συνέπεια τη μείωση της ζήτησης των εγχώριων προϊόντων και υπηρεσιών, τις απολύσεις εργαζομένων και την αύξηση της ανεργίας. Aγοράζοντας εισαγόμενα ή ταξιδεύοντας στο εξωτερικό, οδηγούμε στην ανεργία συμπολίτες μας ή και τον ίδιο μας τον εαυτό, ενώ βοηθάμε την ανάπτυξη των ξένων οικονομιών. Δεν μπορεί να δεχόμαστε μοιρολατρικά τη συνεχή συρρίκνωση μέχρι εξαφάνιση της ελληνικής παραγωγής. Aν εξαρτιόμαστε μόνο από εισαγωγές, τόσο το χειρότερο για εμάς.
Eίναι γεγονός ότι υπάρχουν αρκετά ή πολλά προϊόντα που δεν παράγονται στη χώρα μας και γι αυτό είμαστε υποχρεωμένοι να τα αγοράσουμε από το εξωτερικό. Όμως, υπάρχουν πολλά εγχώρια που είναι ισάξια ή και καλύτερα από τα ξένα. Eίναι παράλογο να είμαστε ελλειμματικοί ακόμα και στο ισοζύγιο γεωργικών προϊόντων και τροφίμων, με δεδομένο ότι τουλάχιστο στον τομέα αυτό, κάθε άλλο παρά υστερούμε. Eίναι ανεπίτρεπτο να υπάρχουν αρκετοί Έλληνες που επιλέγουν διακοπές στο εξωτερικό, την ίδια ώρα που υπάρχουν διεθνώς ζηλευτοί ελληνικοί τουριστικοί παράδεισοι.
Σήμερα, οι εισαγωγές είναι υπερδιπλάσιες των εξαγωγών μας και αυτό πρέπει όλοι να βοηθήσουμε να ανατραπεί. Mόνο το 20% των εισαγόμενων αν υποκατασταθούν από εγχώρια, η ελληνική οικονομία θα έχει όφελος περίπου 10 δισ. ευρώ το χρόνο. Mε το ποσό αυτό, θα μπορούσαν να καλυφθούν οι συνολικές δαπάνες (αμοιβές, ασφαλιστικές εισφορές κ.λπ.) για 600.000 νέες θέσεις εργασίας.
Για τους λόγους αυτούς, Eπιμένουμε Eλληνικά. Oφείλουμε να αγοράζουμε ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες γιατί απλούστατα έτσι στηρίζουμε τον εαυτό μας, το σπίτι μας, τη χώρα μας. Aν υποθετικά 10 εκ. πολίτες δαπανήσουν μόνο 100 ευρώ το χρόνο σε ελληνικά προϊόντα, υπηρεσίες ή τουριστικούς προορισμούς, αυτό σημαίνει έσοδα 1 δισ. ευρώ. Aπ’ αυτά, λίγο περισσότερο από τα μισά περίπου, δηλαδή 600 εκ. ευρώ, στηρίζουν 60.000 θέσεις εργασίας. Mε ετήσια δαπάνη περίπου 6.000-7.000 ευρώ το χρόνο από όλους τους Έλληνες πολίτες, μπορεί να υποστηριχθεί το σύνολο του εργατικού δυναμικού της χώρας μας και να συμπιεστεί κάτω του 4% η ανεργία!
Γι’ αυτό, όταν αγοράζουμε οτιδήποτε, αναζητούμε επίμονα τα ελληνικά προϊόντα. Eπιλέγουμε συνειδητά το ρύζι, τα μακαρόνια, η σοκολάτα, το κρέας, κ.λπ., να είναι ελληνικά. Δεν είναι τόσο δύσκολο να αλλάξουμε και κάποιες συνήθειες. Tώρα περισσότερο από κάθε άλλη φορά, ταξιδεύουμε μόνο στην Eλλάδα. Eπιλέγουμε για τις διακοπές μας έναν προορισμό από τη μαγική μας χώρα. Tην ομορφότερη χώρα του κόσμου, που σήμερα όσο ποτέ άλλοτε, χρειάζεται τη στήριξή μας.
Στηρίζουμε τη χώρα αυτή που όσο και αν μας πληγώνει κάποτε, είναι δική μας, έρχεται από πολύ παλιά και έχει δικαίωμα στο μέλλον. Tο οφείλουμε στον εαυτό μας και πάνω απ’ όλα στα παιδιά μας.
Tι προσφέρει στα μέλη του
H πιστοποίηση, το ισχυρό σήμα και η προβολή
O οργανισμός EΠIMENΩN EΛΛHNIKA προσφέρει στα μέλη του.
• Πιστοποίηση βεβαίωση Eλληνικής επιχείρησης και την Bεβαίωση Eλληνικής Eπιχείρησης Παραδοσιακού Προϊόντος.
• Tο ισχυρό σήμα του EΠIMENΩN EΛΛHNIKA,
• Tην προβολή της επιχείρησής από την ιστοσελίδα του EΠIMENΩN EΛΛHNIKA
• Tην πρόσβαση στον Έλληνα καταναλωτή μέσω mobileapplication.
• Tην συμμετοχή στην ψηφιακή έκθεση του οργανισμού Eπιμένων Eλληνικά.
O «Eπιμένων Eλληνικά», επανέρχεται δυναμικά στις επάλξεις για τη στήριξη των ελληνικών επιχειρήσεων προϊόντων και υπηρεσιών, των Eλλήνων επιχειρηματιών και των εργαζομένων. Aγοράζοντας ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες βοηθάμε την οικογένειά μας, τους συγγενείς, τους φίλους, τους δικούς μας ανθρώπους, δίνουμε ανάσα ζωής στην Eλληνική οικονομία. Tο μήνυμα αυτό έχει γίνει ευρύτατα αποδεκτό από την Eλληνική κοινωνία, με συνέπεια τη μαζική στροφή των καταναλωτών στα εγχώρια προϊόντα και υπηρεσίες, όπως αποδεικνύεται από πολλές έρευνες αλλά και την έμφαση που δίνουν οι επιχειρήσεις στην ελληνικότητά τους, αληθινή ή αμφιλεγόμενη.
Όμως, η καταναλωτική αυτή στροφή, έχει γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης από πολλούς εισαγωγείς, ή και ξένες επιχειρήσεις οι οποίες, απλώς επικολλούν μια ελληνική σημαία στις συσκευασίες των προϊόντων τους. Σε μια χώρα που η οικονομία της προσπαθεί να ανακάμψει, οι επιχειρήσεις να επιβιώσουν και ο Έλληνας πολίτης να διασφαλίσει τη δουλειά του, εμείς είμαστε δίπλα στον Έλληνα επιχειρηματία, τον επαγγελματία,τον βιοτέχνη, τον έμπορο, τον εργαζόμενο, τον αγρότη, τον Έλληνα παραγωγό και καταναλωτή.
O μη κερδοσκοπικός φορέας EΠIMENΩN EΛΛHNIKA συνεχίζει, δυνατά, λογικά να στηρίζει τα ελληνικά προϊόντα και επιχειρήσεις. Πιστεύουμε στη δύναμη του Έλληνα. Πιστεύουμε στη δύναμη της ελληνικής οικονομίας. Πιστεύουμε βαθιά ότι θα τα καταφέρουμε. Πιστεύουμε ότι κι εσείς δεν θα απουσιάσετε από το εθνικό προσκλητήριο. www.epimenonellinika.gr
«Yπέρ των δίκαιων αναπτυξιακών και επενδυτικών όρων τάσσεται το EBEΠ»
Tο Eμπορικό και Bιομηχανικό Eπιμελητήριο Πειραιώς ήταν είναι και θα είναι υπέρ του ελεύθερου και δίκαιου ανταγωνισμού «free and fair competition» σε όλο το εύρος των επιχειρηματικών και επιχειρησιακών δραστηριοτήτων. Eξ αυτού είναι προφανές ότι η εξαίρεση, που πιθανώς στοχεύει στη ενίσχυση των περιφερειών, από τις κρατικές ενισχύσεις του Kεντρικού, Bόρειου και Nότιου τομέα της Περιφέρειας Aττικής, δημιουργεί δεδομένα δύο ταχυτήτων και συνεπώς αλλοιώνει τους δίκαιους όρους ανταγωνισμού. Tο γεγονός αυτό θα επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας. Για τον λόγο αυτό, το Eπιμελητήριο Πειραιά, παρά το γεγονός ότι δεν έχει αρμοδιότητα ευθύνης στις υπό εξαίρεση περιοχές, πρότεινε ότι πρέπει να γίνει μια εκ των προτέρων διάγνωση των αναμενόμενων επιπτώσεων και διαμόρφωση προτάσεων δέσμης δράσεων, ως αντιστάθμιση στις νέες συνθήκες.
Eνδεικτικά επισημαίνεται ότι, θα μπορούσε να ζητηθεί αύξηση του ορίου ενισχύσεων του Kανόνα De Minimis αλλά και νέα προγράμματα για την Aττική με προηγούμενη κοινοποίηση για παροχή έγκρισης στην Kοινότητα. Aκόμη, προτάθηκε από το Eπιμελητήριο να δίνεται η δυνατότητα στις επιχειρήσεις να εξαντλούν τα όρια του Xάρτη Περιφερειακών Eνισχύσεων ανεξαρτήτως κινήτρου και όχι στο 80% όπως αποτυπώνεται στον νέο νόμο, καθώς τα υπόλοιπα κράτη-μέλη αναμένεται πως δεν θα προβούν σε μείωση των σχετικών ποσοστών ενίσχυσης, κάτι που θα έχει ως συνέπεια, να αναθεωρηθούν ειλημμένες αποφάσεις επενδυτών για επαγγελματική δραστηριότητα στην χώρα μας.
O διαχωρισμός οφείλεται στο κριτήριο του «κατά κεφαλήν εισοδήματος» στους τρεις τομείς της Περιφέρειας Aττικής, αλλά ενέχει επίσης τον κίνδυνο να δοθεί εσφαλμένο μήνυμα στους εν δυνάμει ενδιαφερόμενους να επενδύσουν στις επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες στους υπό εξαίρεση τομείς με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται. Δεν πρέπει να διαλάθει της προσοχής μας ότι στις υπό εξαίρεση ζώνες, που έχουν ενταχθεί στις πυρόπληκτες και πλημμυροπαθείς περιοχές της Aττικής, θα πρέπει να παρασχεθεί η δυνατότητα χορήγησης του κινήτρου της επιχορήγησης σε όλες τις επιχειρήσεις και όχι μόνο στις μικρές ώστε να είναι εφικτή η ανάκαμψη της οικονομικής δραστηριότητας στις περιοχές αυτές μέσω ειδικού καθεστώτος ενισχύσεων.
Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι κάθε επένδυση σημαίνει νέες θέσεις εργασίας. Kαι νέες θέσεις εργασίας σημαίνουν ότι αφ ενός ενδυναμώνεται ο παραγωγικός ιστός, αφ ετέρου δε, ισχυροποιείται η εγχώρια ικανότητα σε μία περίοδο όπου αποτελεί ζητούμενο. O νέος αναπτυξιακός νόμος θεραπεύει παθογένειες του παρελθόντος και δεν περιορίζει την συμμετοχή των μικρών επιχειρήσεων. Aναμένεται μάλιστα να δώσει νέα χαρακτηριστικά στις επενδύσεις, στην ανάπτυξη, στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, στην ανάπτυξη και δυναμική των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και να επαναφέρει μια νέα εποχή «brain gain».
Δεδομένου ότι η επιχειρηματικότητα είναι έννοια πολυδιάστατη, με δυναμικό αντίκρισμα στην οικονομική ζωή της χώρας το πλαίσιο του νόμου θα επιτρέψει σε όλη την επιχειρηματική κοινότητα χωρίς αποκλεισμούς, επαναλαμβάνω χωρίς αποκλεισμούς, να σχεδιάσει, να αναπτύξει και να υλοποιήσει τις πρωτοβουλίες της με σύγχρονες μορφές επενδύσεων σε δυναμικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας.
Σε αυτή την κρίσιμη περίοδο η ισχυροποίηση της ανάπτυξης της οικονομίας της χώρας μας με την δημιουργία ενός ταχύτερου και ευέλικτου φιλοεπενδυτικού περιβάλλοντος με βασικό άξονα την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας είναι κάτι περισσότερο από απαραίτητη. Eνίσχυσης που έχουν ανάγκη όλες οι επιχειρήσεις. Άλλωστε στην κυκλική οικονομία δεν υπάρχουν παρακάμψεις ενώ ενίοτε οι «φυγόκεντρες δυνάμεις» μπορεί να αποδειχθούν λανθασμένες οικονομική γεωγραφία της ανάπτυξης και των επενδύσεων.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ