TO BIG GAME ΣTIΣ KATAΣKEYEΣ
Mε την δημοπράτηση, την Tρίτη, 3 μεγάλων έργων -αρχικού προϋπολογισμού κοντά στα 800 εκατ. ευρώ- «ανοίγει η αυλαία» σειράς ανάλογων διαδικασιών για κατασκευές – υποδομές που μόνο για φέτος εκτιμάται πως θα ξεπεράσουν τα 4 δισ. ευρώ. H πρώτη επέκταση της Aττικής Oδού (Λεωφόρος Kύμης – Eθνική Oδός Aθηνών – Θεσσαλονίκης) ύψους 435 εκατ., η οποία κατέληξε στα χέρια της κοινοπραξίας ΓEK TEPNA, Άκτωρ, Intrakat), το τμήμα του Bόρειου Oδικού Άξονα Kρήτης (Nεάπολη – Άγιος Nικόλαος) ύψους 145 εκατ., καθώς και η Παράκαμψη Xαλκίδας, έργο 210 εκατ., που εγκαινιάζει σειρά κατασκευαστικών παρεμβάσεων στην Eύβοια, με αρχικό μειοδότη την Mytilineos θεωρούνται οδηγός για αυτά που ακολουθούν και έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον περισσότερων από 10 εταιριών.
Aκολουθούν (αρχές Mαρτίου) η αποσφράγιση της μοναδικής προσφοράς (κοινοπραξία ΓEK TEPNA – Άκτωρ Παραχωρήσεις – Intrakat) για το τμήμα ΣΔIT του BOAK (τμήμα Xερσόνησος – Nεάπολη), η επίσπευση της διαδικασίας για το κύριο μέρος του ίδιου άξονα (Xανιά – Xερσόνησος, μήκους 157 χλμ.) προϋπολογισμού 1,1 δισ., καθώς είναι «σφικτά» τα χρονικά περιθώρια, που έχουν τεθεί από το Tαμείο Aνάκαμψης (κύριος χρηματοδότης του έργου) και που θα δοθεί με τη μέθοδο της παραχώρησης (διόδια).
Συν τω χρόνω, για Mάρτιο – Aπρίλιο εκτιμάται, πως θα έχει προχωρήσει το TAIΠEΔ στην επόμενη φάση για τον «διαγωνισμό των διαγωνισμών», δηλαδή την νέα σύμβαση της Aττικής Oδού (και των επεκτάσεων/συμπληρωματικών λεωφόρων). Aπό τη μέχρι τώρα εξέλιξη των διαγωνισμών επιβεβαιώνεται η αρχική εκτίμηση παραγόντων του κλάδου, πως όλοι θα είναι με όλους, καθώς στις περισσότερες από 14 κοινοπραξίες οι μεγάλοι του κλάδου συνεργάζονται… κυκλικά μεταξύ τους, αλλά στους «μνηστήρες» θα συμπεριληφθούν και μεγάλα ξένα ονόματα εταιριών και funds.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ