Στις διεθνείς εκθέσεις τουρισμού «Salon des Vacances» στις Βρυξέλλες και «IFT» στο Βελιγράδι που πραγματοποιήθηκαν από τις 24 μέχρι τις 27 Μαρτίου 2022 συμμετείχε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας,προωθώντας με ιδιαίτερη επιτυχία την περιοχήως πολυθεματικό τουριστικό προορισμό.
Με τη συμβολή των απευθείας πτήσεων Βρυξέλλες-Θεσσαλονίκη που ξεκίνησαν τα τελευταία χρόνια, η αγορά του Βελγίου κρίνεται ως μια σημαντική αγορά για την Κεντρική Μακεδονία και παρουσιάζει αυξημένη δυναμική. Οι Βέλγοι τουρίστες ενδιαφέρονται περισσότερο για τις μορφές θεματικού τουρισμού που σχετίζονται με τη φύση και τις υπαίθριες δραστηριότητες (outdoor activities), αλλά και για τον πολιτιστικό και ιστορικό τουρισμό. Έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον Όλυμπο, αλλά και τις υπολοιπες περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας που διαθέτουν φυσικό πλούτο. Πρόκειται για επισκέπτες που πραγματοποιούν πολυήμερες οικογενειακές ή μεμονωμένες διακοπές, όπου ξοδεύουν ένα μεγάλο ποσό χρημάτων και ενδιαφέρονται να βιώσουν αυθεντικές εμπειρίες, όπως είναι τα επισκέψιμα οινοποιεία της περιοχής μας.
Αντίστοιχα, αυξημένο διαφάνηκε το ενδιαφέρον για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και στην έκθεση IFT στο Βελιγράδι, λόγω και των απευθείας πτήσεων που υπάρχουν με τη Θεσσαλονίκη, αλλά κυρίως λόγω της οδικής προσέγγισης προς την Περιφέρεια. Οι Σέρβοι τουρίστες εξακολουθούν να ενδιαφέρονται για διακοπές μιας εβδομάδας είτε οδικώς είτε αεροπορικώς, ενώ, λόγω των συγκυριών, οδηγούνται και προς την επιλογή ταξιδιωτικών πακέτων και ταξιδεύουν κυρίως εποχιακά κατά τους μήνες Ιούνιο μέχρι Αύγουστο. Οι περιοχές της Θεσσαλονίκης, της Χαλκιδικής και της Πιερίας είχαν την τιμητική τους, λόγω της προτίμησης που δείχνουν οι Σέρβοι επισκέπτες στο δίπτυχο «ήλιος-θάλασσα», χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν τους ενδιαφέρουν και οι υπόλοιποι προορισμοί της Κεντρικής Μακεδονίας που μπορούν να επισκεφτούν συνδυαστικά κατά την επίσκεψή τους στην περιοχή μας.
Όπως δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Αλέξανδρος Θάνος, «προσεγγίζοντας αγορές όπως αυτή του Βελγίου, απευθυνόμαστε σε επισκέπτες υψηλών εισοδημάτων που ταξιδεύουν όλο τον χρόνο. Στοχεύουμε με αυτόν τον τρόπο στην ποιοτική αναβάθμιση των τουριστών που επισκέπτονται την Κεντρική Μακεδονία ως προορισμό αυθεντικών εμπειριών, καθώς και στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Φυσικά συνεχίζουμε και την προσέγγιση αγορών που δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για το δίπτυχο “ήλιος-θάλασσα”, για τις οποίες η Κεντρική Μακεδονία είναι ιδανικός προορισμός, όπως είναι η αγορά της Σερβίας».